Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Tresura Psów > Jak nauczyć psa komendy zostań?
Jak nauczyć psa komendy zostań?

Jak nauczyć psa komendy zostań?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Komenda zostań jest bardzo ważna i każdy pies powinien ją znać. Czasami może ona okazać się niezbędna aby uchronić twojego pupila przed niebezpieczeństwem, wówczas gdy ktoś cię odwiedza, albo w przypadku, gdy musimy wejść do sklepu, do którego nie wolno wprowadzać psów. Sukces osiągniesz wówczas, gdy pies po usłyszeniu komendy "zostań" nie poruszy się z miejsca, w którym stał dopóki mu nie pozwolisz. Na początek pozostawiaj psa w jednym miejscu przez 1-2 sekundy i stopniowo zwiększaj czas.
1
Przystępując do nauki komendy "zostań" ubierz psu obrożę oraz smycz i powiedz "siad".
2
Gdy pies usiądzie pochwal go, daj smakołyk i utrzymuj w pozycji siedzącej.
3
Wymów imię psa a następnie spokojnym ale mocnym głosem powiedz "zostań", tym samym wykonując otwartą dłonią taki ruch jak policjant na skrzyżowaniu pokazuje "stop". Przeciągnij czynność do 1-2 sekund.
4
Powiedz stanowczym tonem "dobrze, zostań" a następnie podaj psu smakołyk za poprawne wykonanie czynności.
5
Zakończ komendę mówiąc "dobrze możesz iść" i zachęć psa do ruchu.
6
Za jakiś czas ponownie powiedz psu "siad" a następnie daj smakołyk.
7
Wypowiedz komendę "zostań" podkreślając ją otwartą dłonią jak w kroku 3, ale pozostaw psa w tej pozycji na dłużej, niech to będą 2-3 sekundy.
8
Jeżeli pies wykona polecenie pochwal go i nagródź, jeśli wstanie wówczas powtórz od nowa czynności od kroku 1.
9
Wykonuj ćwiczenie z psem 5-6 razy. Za każdym kolejnym razem zwiększaj czas w którym pies ma pozostać bez ruchu. Kończąc ćwiczenie mówiąc "dobrze" itp.
Jak oduczyć szczeniaka gryzienia?
Jak oduczyć psa sikania w domu?
Jak oduczyć psa gryzienia?
Jak uspokoić psa podczas burzy?
Wskazówki
  • W miarę kolejnych prób należy również zwiększać odległość między tobą a psem, aby dokładniej zrozumiał, że ma zostać tam gdzie jest a ty się oddalasz, aż całkiem wyjdziesz do innego pomieszczenia.
  • Naukę komendy zostań zaczynaj od komendy "siad" lub "leżeć".
  • Gdy pies już opanuje komendę "zostań" spróbuj wzbudzić jego zainteresowanie poprzez pokazanie jego zabawki - pies nadal powinien pozostać na swoim miejscu.
  • Możesz spróbować ćwiczenie komendy bez obroży i smyczy, ale wówczas pamiętaj, aby pies był na ogrodzonym terenie.
  • Gdy pies opanuje komendę nie musisz jej ćwiczyć codziennie tylko co jakiś czas, warto również wspomóc pochwałę jakimś smakołykiem.
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

darko - 2013-11-07
A ja się zastanawiam kto pisze te porady ?? Dzieci z podstawówki ?? Język, forma i treść oraz ilość błędów ortograficznych i stylistycznych jest porażająca!
Oko - 2011-09-26
Ja znam inny, chyba lepszy sposób, ponieważ ten opisany może nauczyć bardziej zostanie psa nieruchomo przy opiekunie, a przecież nie o to chodzi.
Mam bardzo żywego pieska, ale udało się.
Początek jest taki sam, SIAD-ZOSTAŃ, po czym trzymając rękę nad jego głową obchodziłem go dookoła. W kolejnych etapach zataczałem większe koła. Ważne by pies miał świadomość że do niego wrócisz, a gdy chodzisz w koło niego, ma kontrolę, bo ciągle ciebie widzi. Później po komendzie odchodziłem już w lini prostej, szedłem np za zaparkowanym autem. Gdy pies nauczy się że wracasz i dostaje smakołyk, sprawa załatwiona
Lawender - 2010-06-07
Ja właśnie ćwiczę z moim Jackim i idzie nam coraz lepiej, choć przyznam że za pierwszym razem patrzył na mnie i nie kapował o co chodzi
Dobrze wyszkolony pies jest dumą niejednego właściciela. Każdy kto ma psa doskonale rozumie, że pupile nie zawsze są...
Jak nauczyć psa czołgania?
Dobrze wyszkolony pies jest dumą niejednego właściciela. Każdy kto ma psa doskonale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub