Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak leczyć ugryzienie owada?
Jak leczyć ugryzienie owada?

Jak leczyć ugryzienie owada?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (411 ocen)
Oceń 
Komary, muchy, pająki – wszystkie gryzą. Zazwyczaj wiesz, kiedy zostałeś ugryziony. Ugryzienie pająka jest prawdopodobnie największe, pozostaje czerwone przez około 5-10 dni. Niektóre ugryzienia czasem bolą, a inne nawet nie swędzą. Widząc punktowy ślad zostawiony na Twojej skórze możesz stwierdzić, że to był pająk. Muchy zostawiają czerwony ślad, który swędzi. No i komar - wszyscy wiemy jak wygląda jego ugryzienie. Niezależnie od typu ugryzienia, poniżej znajdziesz sposoby jak je wyleczyć.
1
Maść z wosku pszczelego. Jest doskonała na oparzenia, ugryzienia, zadrapania, czyraki, artretyzm, rany, dny, schorzenia reumatyczne. Pewna osoba została ugryziona przez pająka i bolesne miejsce smarowała tą maścią 4 razy dziennie. Opuchlizna zeszła po 4 dniach. Niestety pozostała blizna, ale to ugryzienie było bardzo silne.
2
Obrzęk po ugryzieniu komara można zdezynfekować spirytusem salicylowym. Swędzenie będzie mniej uciążliwe, jeśli ugryzione miejsce posmarujesz Fenistilem lub homeopatycznym żelem Dapis.
3
Na ugryzienie osy może pomóc zimny kompres z roztworu octu. Ugryzione miejsce należy obłożyć lodem lub przyłożyć do niego przekrojony korzeń pietruszki lub cebuli.
4
Zakażenie. Po ugryzieniach much, czy komarów rzadko dochodzi do zakażenia, czy infekcji i ranki nie wymagają szczególnego traktowania. Pozostaje czerwony, swędzący ślad, czasem z przeźroczystym wyciekiem. Ugryzienia pająków zostawiają większy ślad i wywołują bardziej intensywne swędzenie. Większe jest też ryzyko wystąpienia zakażenia. Zawsze myj ugryzione miejsce mydłem i wodą. Wskazany może być również antybiotyk, aby zapobiec jakiejkolwiek infekcji. Zmniejszy on również obrzęk i ból.
5
Odsysacz jadu (pompka) ASPIVENIN. Pompka ta przyda się w każdym domu. Nie ma terminu ważności, przez co wystarczy nam jedna do końca życia. Jednominutowe użycie może zapobiec groźnym skutkom ukąszeń przez szerszenie, osy, pszczoły, komary, gzy, mrówki, meszki, pająki rodzime. Dwuminutowe użycie odsysa kleszcze w całości. Trzyminutowe zapobiega skutkom ukąszeń: żmij, pająków (np. czarna wdowa, tarantula), jadowitych ryb (np. ogończa, ostrosz), skorpionów.
Jak odstraszyć komary?
Jak złagodzić swędzenie po ugryzieniu komara?
Domowe sposoby na ukąszenia komarów.
Jak usunąć kleszcza?
Ostrzeżenia
  • Czarna wdowa – ugryzienie tego pająka w 5 % kończy się fatalnie. Początkowo niczym nie różni się od zwykłego ugryzienia, ale w przeciągu godziny mogą wystąpić charakterystyczne objawy, tj. skurcze mięśni, utrata przytomności, ból głowy, wymioty, mdłości, dreszcze, utrudnione przełykanie. Jeżeli występuje u ciebie jakikolwiek z tych objawów, niezwłocznie zadzwoń po pogotowie.
Wskazówki
  • Jeżeli zaczerwienienie i wyciek nie ustępują lub zaczyna im towarzyszyć gorączka, natychmiast skontaktuj się z lekarzem.
  • Ugryzienie w ucho – umyj mydłem i wodą, jeżeli czujesz jakikolwiek niepokojący dyskomfort, skontaktuj się z lekarzem.
 2.3/5 (411 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Kaja - 2014-07-04
Po co pisać o czarnej wdowie skoro ona u nas nie występuje? Logika!
grazyna2 - 2013-04-16
polecam przyłożyć plasterek cebuli
grazka - 2012-05-03
Ja polecam olejek z oregano.Jest on uniwersalny,nie tylko na wszelkiego rodzaju ukąszenia ale i na infekcje,grzyby,pasożyty.Jeśli jesteśmy przeziębieni wystarczy kilka razy dziennie po parę kropli dać na łyżkę z wodą i popijać wodą.Natomiast odnośnie ukąszenia wystarczy na chore miejsca posmarowac olejkiem, 2-3 razy dziennie.W grzybicy stóp równiez mozna smarować między palcami, moczyć nogi w wodzie z kroplami z olejku.Jak ktoś chce wiedzieć więcej to podaję e-mail:vitagrazyna@wp.pl
Weder - 2011-07-15
Kurczeee a mnie cos ugryzł nad wodą takie co do wielkosci to troche mneijsze od końskiej muchy a po ugryzieniu łooo obżek jest wielkosci otwartej dłooni i najmuje jakies
3/4 łydki to jest strasznie twardze i baardzo sedzi ktoś wie moze co to za owad?
Mona - 2010-10-24
Witam ostatnio na kolanie zauwazylam cos dziwnego bardzo swedzialo a kiedy zdjelam spodnie zauwazylam czarną plame na srodku jakby siniak gdzies o srednicy 0,5 cm a dookoła czerwona obwodka gdzies o srednicy 2 cm, bardzo swedzialo, po kilku godzinach strasznie spuchło pozniej piekło przez pewien czas. Na nastepny dzien opuchlizna zeszla ale jest jakby zaczerwienienie dookoła a na srodku dwie kropki jakby po ugryzieniu, boli kiedy dotykam, ale nie czulam zadnego ugryzienia czy uklucia. Czy jest jakas mozliwosc ze cos mnie ugryzlo a jesli tak to co ?!
Lakshmi - 2010-09-02

do toonka: skąd wiesz, że to pająki? Widziałaś je? Pająki raczej tak nie gryzą. Może to pchły lub pluskwy łóżkowe - często zalęgają się w materacach (ich ugryzienia swędzą, jest opuchlizna, jest kilka ugryzień obok siebie). Takie pluskwy jak są głodne to ich prawie nie widać gołym okiem - są białe i maluteńkie, dopiero jak się najedzą robią się czerwono-brązowe i większe. Gryzą głównie w nocy przed świtem, jak się najedzą znów się chowają. Jeśli to one to musisz wymienić materac, wyprać zasłony, firanki w gorącej wodzie, podłogi i ramy łóżka umyć środkiem owadobójczym - ogólnie czeka cię dużo roboty, ale inaczej się ich nie pozbędziesz.

toonka - 2010-09-01
Mam problem cały czas gryza mnie pająki, próbowałam wszystkiego aby wypędzić je z domu .Moje nogi są całe pogryzione, ukąszenie puchnie ,czy zna ktoś jakiś sposób na pozbycie się pająków i jakiś preparat na pogryzienia ?
Z góry serdecznie dziękuję
lilianna - 2010-08-26
4 dni temu ugryzł mnie pająk, pojawiła się opuchlizna, która z początku niewielka, zaczęła się pogarszać, wyczuwam jakby małą gulkę i żółtą kropkę na środku, czekać czy jakoś temu zaradzić??
Oluska - 2010-08-13
na ukąszenia jest dobrze sobie przyłożyć babkę (liść).
Z pozostawionym w skórze pszczelim żądłem po użądleniu nie ma żartów. Skóra robi się czerwona, spuchnięta, podrażniona...
Jak usunąć żądło pszczoły?
Z pozostawionym w skórze pszczelim żądłem po użądleniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub