Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak leczyć ugryzienie owada?

Jak leczyć ugryzienie owada?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (412 ocen)
Oceń 
 1 z 6 
Komary, muchy, pająki – wszystkie gryzą. Zazwyczaj wiesz, kiedy zostałeś ugryziony. Ugryzienie pająka jest prawdopodobnie największe, pozostaje czerwone przez około 5-10 dni. Niektóre ugryzienia czasem bolą, a inne nawet nie swędzą. Widząc punktowy ślad zostawiony na Twojej skórze możesz stwierdzić, że to był pająk. Muchy zostawiają czerwony ślad, który swędzi. No i komar - wszyscy wiemy jak wygląda jego ugryzienie. Niezależnie od typu ugryzienia, poniżej znajdziesz sposoby jak je wyleczyć.
 2.3/5 (412 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Kaja - 2014-07-04
Po co pisać o czarnej wdowie skoro ona u nas nie występuje? Logika!
grazyna2 - 2013-04-16
polecam przyłożyć plasterek cebuli
grazka - 2012-05-03
Ja polecam olejek z oregano.Jest on uniwersalny,nie tylko na wszelkiego rodzaju ukąszenia ale i na infekcje,grzyby,pasożyty.Jeśli jesteśmy przeziębieni wystarczy kilka razy dziennie po parę kropli dać na łyżkę z wodą i popijać wodą.Natomiast odnośnie ukąszenia wystarczy na chore miejsca posmarowac olejkiem, 2-3 razy dziennie.W grzybicy stóp równiez mozna smarować między palcami, moczyć nogi w wodzie z kroplami z olejku.Jak ktoś chce wiedzieć więcej to podaję e-mail:vitagrazyna@wp.pl
Weder - 2011-07-15
Kurczeee a mnie cos ugryzł nad wodą takie co do wielkosci to troche mneijsze od końskiej muchy a po ugryzieniu łooo obżek jest wielkosci otwartej dłooni i najmuje jakies
3/4 łydki to jest strasznie twardze i baardzo sedzi ktoś wie moze co to za owad?
Mona - 2010-10-24
Witam ostatnio na kolanie zauwazylam cos dziwnego bardzo swedzialo a kiedy zdjelam spodnie zauwazylam czarną plame na srodku jakby siniak gdzies o srednicy 0,5 cm a dookoła czerwona obwodka gdzies o srednicy 2 cm, bardzo swedzialo, po kilku godzinach strasznie spuchło pozniej piekło przez pewien czas. Na nastepny dzien opuchlizna zeszla ale jest jakby zaczerwienienie dookoła a na srodku dwie kropki jakby po ugryzieniu, boli kiedy dotykam, ale nie czulam zadnego ugryzienia czy uklucia. Czy jest jakas mozliwosc ze cos mnie ugryzlo a jesli tak to co ?!
Lakshmi - 2010-09-02

do toonka: skąd wiesz, że to pająki? Widziałaś je? Pająki raczej tak nie gryzą. Może to pchły lub pluskwy łóżkowe - często zalęgają się w materacach (ich ugryzienia swędzą, jest opuchlizna, jest kilka ugryzień obok siebie). Takie pluskwy jak są głodne to ich prawie nie widać gołym okiem - są białe i maluteńkie, dopiero jak się najedzą robią się czerwono-brązowe i większe. Gryzą głównie w nocy przed świtem, jak się najedzą znów się chowają. Jeśli to one to musisz wymienić materac, wyprać zasłony, firanki w gorącej wodzie, podłogi i ramy łóżka umyć środkiem owadobójczym - ogólnie czeka cię dużo roboty, ale inaczej się ich nie pozbędziesz.

toonka - 2010-09-01
Mam problem cały czas gryza mnie pająki, próbowałam wszystkiego aby wypędzić je z domu .Moje nogi są całe pogryzione, ukąszenie puchnie ,czy zna ktoś jakiś sposób na pozbycie się pająków i jakiś preparat na pogryzienia ?
Z góry serdecznie dziękuję
lilianna - 2010-08-26
4 dni temu ugryzł mnie pająk, pojawiła się opuchlizna, która z początku niewielka, zaczęła się pogarszać, wyczuwam jakby małą gulkę i żółtą kropkę na środku, czekać czy jakoś temu zaradzić??
Oluska - 2010-08-13
na ukąszenia jest dobrze sobie przyłożyć babkę (liść).
Bzyczące i żółte pszczółki kojarzą nam się raczej pozytywnie, z zapylaniem, ładnym krajobrazem i przyjemną animowaną...
Co robić gdy użądli pszczoła?
Bzyczące i żółte pszczółki kojarzą nam się raczej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub