Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Udar Słoneczny > Jak leczyć objawy udaru słonecznego?
Jak leczyć objawy udaru słonecznego?

Jak leczyć objawy udaru słonecznego?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (37 ocen)
Oceń 
Udar słoneczny, spowodowany głównie zbyt długim przebywaniem na słońcu, może być opisany jako stan, w którym zdolność ciała do absorbowania ciepła zanika. Udar może wystąpić również wtedy, gdy jesteśmy aktywni fizycznie bądź ciężko pracujemy w upalnych warunkach. Ciało się przegrzewa, co może prowadzić do uszkodzenia różnych organów. Należy więc zapobiegać udarom, ponieważ ich skutki mogą być bardzo poważne.
1
Jeśli wydaje Ci się, że masz objawy udaru, zejdź ze słońca tak szybko jak to tylko możliwe. Schowaj się w cieniu. Jeśli masz taką możliwość, wejdź do klimatyzowanego budynku.
2
Następną rzeczą jaką powinieneś zrobić, jest zdjęcie tylu ciuchów ile tylko możesz, zwłaszcza buty, kapelusz cz skarpetki. Tego typu ubrania zatrzymują ciepło, a chodzi o to żeby jak najszybciej się go pozbyć.
3
Wypij dużo wody lub innych płynów, z wyjątkiem alkoholu i preparatów zawierających kofeinę. Nie musisz jednak połknąć tego wszystkiego jednym haustem. Raczej siąp po trochę, tyle ile dasz radę.
4
Po chwili spędzonej w cieniu weź chłodny prysznic. Jeśli nie masz takiej możliwości, przynajmniej schłodź zimną wodą twarz, głównie czoło, szyję i ramiona.
5
Połóż się na płaskiej powierzchni, połóż sobie na czoło zimny okład. Unieś w górę stopy, ponad poziom głowy. Krew będzie krążyła szybciej, dzięki czemu znikną zawroty głowy i mdłości.
6
Wypij płyny (napoje) zawierające elektrolity, lub zjedz coś solonego. Podczas udaru tracisz nie tylko płyny, ale również sól.
7
Powinieneś się już zacząć czuć lepiej. Jednak, jeśli wciąż nie ma poprawy jak najszybciej skorzystaj z pomocy lekarskiej. Jeśli nie jesteś w stanie sam dotrzeć do szpitala, zadzwoń po pogotowie.
Wskazówki
  • Połóż kostki lodu na szyję, pod pachami i w pachwinach. Owiń kostki lodu ręcznikiem lub ściereczką. Możesz również pocierać nimi ciało, aby je schłodzić.
  • Masuj ręce i nogi delikatnie. Usprawni on krążenie krwi.
  • Jeśli temperatura ciała się nie obniża, obłóż ciało zmoczonymi w zimnej wodzie ręcznikami.
  • Możesz również położyć kostki lodu na oczy i brzuch. Ochłodzi to krew.
 3.6/5 (37 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Majky - 2010-06-08
Trzeba pamiętać, żeby zbyt gwałtownie nie ochłodzić ciała, inaczej może dojść do hipotermii. Jak ciało osiągnie temp. około 38 stopni, trzeba przerwać schładzanie. No i oczywiście jeśli objawy są ostre lub dana osoba na skutek udaru straciła przytomność, trzeba wezwać pogotowie
Za oknami coraz cieplej, a słońce kusi nas coraz bardziej do wyjścia na plażę i opalenia swojego bladego ciała po...
Jak się zdrowo opalać?
Za oknami coraz cieplej, a słońce kusi nas coraz bardziej do wyjścia na plażę i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub