Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Rysunek > Jak narysować twarz?
Jak narysować twarz?

Jak narysować twarz?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (298 ocen)
Oceń 
Myślisz, że narysowanie twarzy jest trudne? Mylisz się! Wszystkie twarze złożone są z prostych kształtów. Przeczytaj poniższe wskazówki a dowiesz się, jak w prosty sposób narysować ludzką twarz. Jeśli opanujesz tych kilka prostych kroków, będziesz w stanie narysować wiarygodną twarz ustawioną pod każdym kątem i w każdej pozycji. W trakcie uczenia się przekonasz się, że można narysować każdą ludzką twarz korzystając ze standardowych pomiarów, które mają zastosowanie podczas odzwierciedlania większości twarzy. Istotne jest, aby opanować wszystkie podstawowe kroki i dopiero wtedy przejść do następnych. Pamiętaj, że najważniejsze są ćwiczenia. Możesz zacząć rysować twarze z gazet, czasopism i zdjęć. Staraj się rysować różne postacie – osobę starszą, młodzież, mężczyznę, kobietę, dziecko, itd. Rysuj twarze pod każdym możliwym kątem i w różnych warunkach oświetlenia. To zaskakujące jak sama twarz może wyglądać zupełnie inaczej w różnym świetle. Wykonuj jeden krok na raz. I jeszcze jedno – standardowe wymiary to tylko ogólne wytyczne, które możesz zmieniać w razie konieczności.
1
rysowanie twarzy
Zacznij od narysowania na kartce owalu. Naszkicuj go bardzo delikatnie i nie martw się, jeśli nie wszystko wyjdzie symetrycznie.

Tylko niewiele osób ma kształt głowy i rysy twarzy identyczne z obu stron.

A teraz czas na pierwsze wymiary standardowe – oczy znajdują się w połowie wysokości owalu twarzy, a nie jak mogłoby się wydawać na 1/3 wysokości. Uszy powinny znajdować się na jednej linii z oczami.

Dolną część owalu podziel poziomo na dwie części, aby ustalić położenie czubka nosa. Wolną przestrzeń poniżej nosa ponownie podziel na pół w poziomie – na linii tej powinny znajdować się usta.
2
rysowanie twarzy 2
Jeszcze kilka standardowych wymiarów, które ułatwią ci rysowanie. Przestrzeń między środkiem oczu a czubkiem nosa utworzy nam trójkąt równoboczny. W rzeczywistości wielu artystów zaczyna rysowanie portretu od właśnie tego trójkąta, aby ustalić pozycje oczu i nosa. Ze środka oczu poprowadź w dół linie przerywane – będzie to dla nas informacja, gdzie powinny znajdować się kąciki ust.
Co zrobić żeby twarz się nie świeciła?
Jak golić twarz?
Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?
Jak narysować prostą pszczołę?
strona 1 z 5następna >
 3/5 (298 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

EmmelineVoorhees - 2012-02-05
Nie chcę być złośliwa, ale jak mam narysować twarz mojego kuzyna, jeśli jest ona zdeformowana?
Jak nauczyć dziecko rysować?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub