Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?

Jak leczyć stłuczenie kości ogonowej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (387 ocen)
Oceń 
 1 z 5 
Wbrew pozorom stłuczenie kości ogonowej jest dość powszechną dolegliwością. Przyczyn może być wiele, jednak główną przyczyną są upadki i kolizje. Stłuczenie kości ogonowej może powodować uciążliwy ból, uniemożliwiający normalne poruszanie się. Niestety nie ma sposobu na natychmiastowe pozbycie się problemu. Nie wystarczy zażycie środka przeciwbólowego. Potrzeba trochę czasu, aby stłuczenie się zagoiło. Co zatem należy robić, aby złagodzić ból?
 2.1/5 (387 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (19)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Ewa - 2014-07-21
Ja stluklam sobie kosc ogonowa upadajac na asfalt nie moglam chodzic na kolejny dzien bylo gorzej ale kolezanka namowila mnie na rower fakt przejechalysmy 10 km i tak codziennie miesnie sie rozluznily zaczelam normalnie chodzic fakt z siedzieniem jest troche gorzej ale bez porownania z tym co na poczatku.POLECAM TO TEZ RODZAJ CWICZENIA!!!
ewa007 - 2014-01-21

kineq napisał

,Jeżeli wywaliłem się na schodach to czy kość ogonowa może być pięknta czy to tylko stłuczenie ( moge normalnoe chodzić schylac się itp.) Czuje bul tylko wtedy gdy się np podnoszę czuję minimalny bul co to znaczy?


Moze to nic powaznego, bôl minie za jakiś czas, ale radzę iść z tym do lekarza, podobno do 3 dni mogą to nastawić, a jak tak zostawisz (jak ja), może się okazać, że było pęknięcie kości ogonowej i po wielu latach tak czy siak ta kość da znać o sobie...nie życzę !

kineq - 2014-01-20
Jeżeli wywaliłem się na schodach to czy kość ogonowa może być pięknta czy to tylko stłuczenie ( moge normalnoe chodzić schylac się itp.) Czuje bul tylko wtedy gdy się np podnoszę czuję minimalny bul co to znaczy?
Agniesia2678 - 2014-01-03
najlepsze są okłady , najlepiej zimne :)
dorax - 2013-07-12
ja tak samo na piłce nożnej nic po prostu NIC nie mogę zrobić nawet chodzić boli jak cholera :c
Dana - 2013-06-18

grzechol240 napisał

,mam to samo ból cholerny wysiadałem z duzego samochodu i spadłem na tyłek boli mnie juz trzeci tydzień ta kośc ogomowa jak chodze to chodze .Najgorzej jak dłużej siedze lub leze i chce wstac a juz nie mówie o chodzeniu po schodach wtedy to masakra.P>S u lekarza nie byłem


A dlaczego nie zrobisz prześwietlenia? Trzeba wiedzieć, na 100%, co sie stało.....Poza tym, uspokoisz się, a tak będziesz się dręczył tą nieświadomością nie wiadomo jak długo... Namawiam na RTG i życzę powrotu do zdrowia.

grzechol240 - 2013-06-18
mam to samo ból cholerny wysiadałem z duzego samochodu i spadłem na tyłek boli mnie juz trzeci tydzień ta kośc ogomowa jak chodze to chodze .Najgorzej jak dłużej siedze lub leze i chce wstac a juz nie mówie o chodzeniu po schodach wtedy to masakra.P>S u lekarza nie byłem
aniolek28 - 2013-06-11
Mam pytanie. Jak długo po obiciu kości ogonowej można ją "odczuwać"? Ok. 5 miesięcy temu obiłam ją na łyżwach. Był to duży ból. Gdy się podniosłam przed oczami zrobiło mi się ciemno. Było mi niedobrze. Nie kontaktowałam. Jak tylko oprzytomniałam trochę i chciałam zejść z lodu każdy krok powodował ból. Lekarz stwierdził obicie kości jednak zastanawiam się jak długo to się odczuwa. Mimo że upłynęło ok.5 miesięcy wieczorami gdy się kładę mam problem z leżeniem na lewym boku. Najlepiej jest gdy leże na krzyż i w okolicy kości ogonowej kładę sobie miękki wałek z kocu. Czasami kuleje, a gdy sie pochylam mam trudności z wyprostowaniem. Przy dzwiganiu też odczuwam ból w tych okolicach. Martwi mnie że te bóle występują już tak długo.
zhalia - 2013-04-22
Ja spadłam z konia i strasznie boli mnie ta kość i nogi. Mocno się potukłam...
daria16rog - 2013-01-04
To naprawdę boli
cyryl - 2012-12-18
W dzieciństwie uszkodziłem sobie kość ogonową i przez przeszło trzydzieści lat męczyłem się z tym. Nauczyłem się nawet wyczuwać zbliżający atak i w pewien sposób nawet unikać go ale i tak raz, czy dwa razy w miesiącu dopadał mnie ból. Zacząłem się go wręcz bać. Jeśli wiecie jak to jest, gdy spędza się godzinę czasu w nocy w kucki albo nie możesz ustać bo z bólu tracisz równowagę i oblewa cię zimny pot, to zapewne rozumiecie mój strach. Lekarz stwierdził, że jeżeli to nie jest konieczne, to lepiej tego nie ruszać. Tylko co to oznacza? Kiedy jest to konieczne? Na szczęście mam to już za sobą (przynajmniej do tej pory). Cztery miesiące temu wpadł mi w ręce pewien produkt. Jestem teraz jego dystrybutorem. Nie obchodzi mnie to, co sobie pomyślisz i nie zależy mi na tym byś go kupił. Wiem tylko, że ból przeszedł i niech tak zostanie.
(projektpolnocny@gmail.com)
Dana - 2012-09-16
Wczoraj spadłam tyłem z dwóch krzeseł (stojących jedno na drugim). Grzmotnęłam z całej siły - bez żadnej asekuracji - o podłogę. Poczułam i czuję do dziś silny ból kości ogonowej, który uniemozliwia swobodne poruszanie się. Zrobiłam RTG tej części kręgosłupa, i na szczęście nie ma złamania. Ale to stłuczenie BARDZO BOLI i zapowiada się na długo. Zawsze trzeba sprawdzić, czy po takim urazie nie było złamania, to podstawa i proszę tego nigdy nie zaniedbać.
ewa007 - 2012-05-11
Polecam maść końska i masaż rehabilitacyjny. Nie wiem na jak długo, ale mi pomaga...
mika - 2012-05-08
jesli bardzo boli koniecznie do lekarza i trzeba zrobic rentgen.... Ja tak stłukłam sobie kosc ogonowa jak miałam 18lat i nie poszłam do lekarza, okropnie bolało ale jakos przeszło.... Teraz po 15latach stłukłam ponownie ale juz poszłam do lekarza tak bolało... Zrobiłam rentgen okazało sie ze jest zwichnięta przeszłam zabieg...nie powiodł sie bo prawdopodobnie to wcześniejsze zwichniecie z ktorym tyle lat jakos zyje.... A skutki milczenia moga byc okropne taka zwichnięta kosc moze uszkodzić jelita.... okropnie boli teraz a biore tabletki przeciwbólowe i stosuje maści.... Oby przestało bo nawet nie chce słyszeć o operacji...
rolnik - 2012-04-29
Naprawde boli bardzo mocno. Nie wim co robic poniewaz nie moge wstac z łóżka.
Kolorowe, lukrowane pierniczki będą znakomicie prezentowały się na bożonarodzeniowej choince. Problem jest jedynie w...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego typu urazie, często prowadzi do...
Jak leczyć stłuczone kolano?
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub