Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak wyprać zapleśniały śpiwór?
Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Zostawiłaś śpiwór w przyczepie kempingowej na zimę i teraz śmierdzi stęchlizną a pleśń pojawiła się w środku? Może przechowywałaś w piwnicy, która podmokła a w śpiworze narosła pleśń. Martwisz się jak pozbędziesz się zapachu pleśni i białego nalotu? Może powinnaś wyrzucić śpiwór? Poczekaj, jest jeszcze nadzieja na uratowanie śpiwora. Poczytaj poniżej.
Pralka o dużej pojemności, Proszek lub płyn do prania, Borax, Płyn do płukania, Płyn do odświeżania tkanin, Wybielacz (bezpieczny dla kolorów), Miejsce do powieszenia śpiwora
1
Jeżeli nie masz pralki o dużej pojemności, powinnaś skorzystać z pralni. Włóż śpiwór do pralki, wsyp proszek do prania, wlej płyn do płukania, tak jak przy każdym praniu. Posyp na śpiwór ½ kubka boraxu, i wlej pół nakrętki wybielacza. Pierz śpiwór w temperaturze podanej na metce, nastaw wirowanie również według zaleceń producenta śpiwora.
2
Jak tylko proces prania się skończy, wyjmij śpiwór. Rozsuń wszystkie zamki, abyś mogła powiesić śpiwór płasko na sznurku. Jeżeli nie masz sznurka, przewieś śpiwór przez płot, albo jakąś barierkę.
3
Popsikaj cały śpiwór płynem do odświeżania tkanin na zewnątrz i wewnątrz. Powtarzaj tę czynność codziennie, dopóki odór ustąpi.
4
Zostaw śpiwór na kilka dni na powietrzu. Jeżeli pada deszcz, nie przejmuj się, deszczówka jest pomocna w usuwaniu różnych plam i zapachów. Może nawet usunąć plamy z moczu. Sprawdzaj codziennie czy przykry zapach się ulotnił, jeżeli nie to pryskaj płynem do odświeżania tkanin, aż do skutku.
Jak prać firanki makarony?
Jak zrobić pranie?
Jak prać firanki z organzy?
Jak prać firanki z organtyny?
Wskazówki
  • Ważna jest pojemność pralki, śpiwór pochłania dużą ilość wody i robi się bardzo ciężki, więc twoja pralka może się spalić, jeżeli nie ma przewidzianego takiego ciężaru.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niestety, nasze kochane, małe pociechy nieustannie się rozwijają i dojrzewają. Procesu dorastania nie jest w stanie...
Jak zareagować, gdy dziecko chce jechać pod namiot?
Niestety, nasze kochane, małe pociechy nieustannie się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub