Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?

Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (435 ocen)
Oceń 
Hibiskus, zwany również ketmią, to piękna roślina pochodząca z obszaru międzyzwrotnikowego. Kwiaty różnią się kolorami i rozmiarem płatków. Jeśli dba się o niego w odpowiedni sposób, hibiskus potrafi kwitnąć naprawdę długo i stanowić ozdobę każdego ogrodu. Jak więc dbać o niego, aby długo cieszył nasze oko?
1
Hibiskus może być posadzony w ogrodzie w klimacie, w którym nie występują przymrozki. W przeciwnym razie powinien być sadzony w doniczkach. A że w Polsce mamy zimy, niekiedy bardzo śnieżne i mroźne, musimy pamiętać o szczególnej dbałości o te rośliny. Bardzo ważne jest, aby chronić je przed mrozami i niską temperaturą. Możesz też okryć hibiskusa ściółką, ale nie plastikiem. Plastiku użyj w ostateczności, jak już nie będziesz mieć pod ręką nic innego.
2
Kiedy przynosisz do domu hibiskusa, upewnij się, że nie stawiasz go w bardzo nasłonecznionym miejscu. Trzymaj go w częściowo zacienionym miejscu, dopóki nie przyzwyczai się do nowego miejsca.
3
Ziemia dla hibiskusa powinna być dobrze użyźniona i odwodniona. Jest to ważne, ponieważ w zbyt mokrej ziemi korzenie naszego hibiskusa będą dużo szybciej gniły. Najlepiej jeśli użyjesz mieszanki warstwy uprawnej, piasku i kompostu lub torfu. Zamiast piasku możesz użyć perłowca. Ph ziemi powinno wynosić od 6.0 do 7.0.
Jak pielęgnować kalanchoe?
Jak nawozić maliny?
Jak uprawiać maliny?
Jak przycinać agrest?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przycinać bonsai?
 2.6/5 (435 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wśród roślin ozdobnych niewiele jest takich, którym wystarczyłoby nawożenie zastosowane tylko przed siewem czy...
Jak nawozić rośliny?
Wśród roślin ozdobnych niewiele jest takich, którym wystarczyłoby nawożenie zastosowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub