Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Jak odetkać ucho?
Jak odetkać ucho?

Jak odetkać ucho?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (37 ocen)
Oceń 
Zatkane ucho może być bardzo dużym kłopotem. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różne, m.in.: przeziębienie, alergia, zapalenie migdałków, ból gardła, odra, zakażenie wirusowe lub bakteryjne, zapalenie zatok, pęknięcie błony bębenkowej i wysokie ciśnienie krwi. Chociaż zdarzają się przypadki, gdy zatkane ucho może okazać się poważniejszym problemem medycznym, w większości sytuacji wystarczą jednak domowe sposoby. Poniżej zajdziesz wskazówki jak i czym najlepiej odetkać zatkane ucho.
1

Żucie gumy do żucia może pomóc odetkać zatkane ucho.

2

Podobny skutek może spowodować bardzo częste, wielokrotne połykanie śliny.

3

Ciepłe krople oliwy z oliwek zakropione do niedrożnego ucha mogą przynieść bardzo szybką ulgę.

4

Para wodna może odetkać ucho. Weź gorący prysznic i pozostań w łazience jeszcze, co najmniej 10 minut, aby para dotarła głęboko do kanału ucha i mogła je odblokować.

5

Zagotuj odrobinę wody i pozostaw ją do ostygnięcia. Następnie zmieszaj w równej proporcji z wodą utlenioną. Strzykawką lub pipetką umieść mieszankę w uchu i pozostaw na około 20 minut. Woda utleniona rozpuści woskowinę i spowoduje odetkanie ucha.

6

Aby odetkać ucho możesz zaaplikować do jego kanału kilka kropli oleju mineralnego.

7

Kilka kropli gliceryny może spowodować natychmiastowe odblokowanie zatkanego ucha.

Jak leczyć zapalenie węzłów chłonnych?
Domowe sposoby na suchość w gardle
Jak usunąć drzazgę sodą?
Jak leczyć zapalenie ucha?
Wskazówki
  • Należy bezwzględnie unikać stosowania do czyszczenia ucha ostrych przedmiotów takich jak agrafki czy ołówki, możesz nimi uszkodzić błonę bębenkową.
  • Niewskazane jest stosowanie patyczków kosmetycznych, gdyż przepychają wosk dalej wgłąb kanału ucha.
  • Zatykanie się uszu podczas lotu lub wycieczek w góry może mieć związek ze zmianą ciśnienia przy zmianie wysokości.
  • Jeżeli żaden z powyżej wymienionych środków nie przyniósł ci ulgi, skonsultuj się z lekarzem. Niewyleczony problem z uchem może być bardzo poważny w skutkach.
 3.3/5 (37 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-04-03
Jeśli to nie skutkuje- nie obawiaj się, ale idź do laryngologa, raz miałam płukanie uszu, nic nie boli-zapewniam, a ulga-ogromna
grazyna2 - 2013-04-03
Miałam ten problem, dobre jest ćwiczenie: nabierz powietrza, zatkaj nos i wypuszczaj-poczujesz w uszach taki dziwne poruszenie - mi się tak odetkało, powodzenia
sylwia180793 - 2013-01-05
Jeżeli mi nie pomaga przepłukanie wodą udaję się do laryngologa, od tego on jest i zrobi to profesjonalnie. Czyszczenie przedmiotami może wepchnąć zanieczyszczenia dalej.
Ból ucha to częsta przypadłość w okresie dzieciństwa, zdarza się jednak również osobom dorosłym.  O ile nie cierpisz na...
Naturalne sposoby na ból ucha
Ból ucha to częsta przypadłość w okresie dzieciństwa, zdarza się jednak również...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub