Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć wzdęcia brzucha?
Jak leczyć wzdęcia brzucha?

Jak leczyć wzdęcia brzucha?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Wzdęcia to nie choroba - tak mówi wiele osób, ale jest to pewnie ta grupa, która nie cierpi z ich powodu. Wzdęcia mogą być bardzo dokuczliwe i bolesne. Dokuczają zwłaszcza wtedy, gdy jesteś na diecie kapuścianej, ale tworzą się też po wielu innych potrawach. Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego jak leczyć wzdęcia i kilka informacji o przyczynach ich powstawania..
1
Wzdęcia występują, gdy w przewodzie pokarmowym produkowany jest nadmiar gazów. Najbardziej typową przyczyną powstania gazów są reakcje chemiczne, jakie zachodzą podczas procesu trawienia niektórych pokarmów np. kapusty. Istnieje jednak jeszcze wiele innych pokarmów, które mogą wywoływać wzdęcia, są to między innymi morele, banany, brokuły, kalafior, rzodkiewka, cebula, bakłażan.
Duży wpływ na tworzenie się gazów mają również węglowodany złożone, które mają niski indeks glikemiczny i często nie są w pełni trawione w żołądku i jelicie cienki.
2
Ludzie bardzo różnie reagują na zjedzone produkty spożywcze, więc powstawanie gazów jest cechą bardzo indywidualną. Niektórzy twierdzą, że cierpią na wzdęcia po zjedzeniu kukurydzy, czy owsa. Inni natomiast (ci mniej wrażliwi) narzekają na gazy tylko po spożyciu typowych produktów, które je wywodują, czyli kapusty i fasoli. Jedyną dobrą stroną wzdęć jest to, że nie są one objawami żadnej poważnej choroby.
Jak oczyścić wątrobę z toksyn?
Jak złagodzić skutki przejedzenia?
Jak leczyć niestrawność?
Jak leczyć wzdęcia?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

aga - 2013-08-19
Wzdęcia mogą być objawem poważnej choroby - drożdżycy układu pokarmowego (candidy), której można dostać od przyjmowania antybiotyków lub jedzenia zbyt dużej ilości słodyczy i białego pieczywa. Lekarze często mylnie dniagnozują ją jako zespół jelita drażliwego. Choroba ta jest o tyle niebezpieczna, że po pewnym czasie candida przenika z jelit do innych części organizmu. Niestety większośc lekarzy nie wie o istnieniu takiej choroby, choć w dzisiejszych czasach jest ona bardzo rozpowszechniona - z tego względu większość chorych jest niezdiagnozowana.
mara - 2012-12-31
Szczerze mówiąc nie jestem osobą która lubi pić herbatki ziołowe, dlatego lekarz przepisał mi espumisan i od jakiegoś czasu gdy dopadają mnie wzdęcia wówczas sięgam po niego. Czasami też biorę profilaktycznie np. jak wiem że czeka mnie wielka uczta :)
Barbara - 2010-09-14
Trzeba unikać jedzenia takich produktów jak fasola, groch, kapusta, kalafior, napoje gazowane. Jeśli wzdęcia występują to polecam picie takich ziółek jak kminek, koper włoski, mięta pieprzowa.
wiolka - 2010-08-18
Czy myślicie ze tutaj dobrym rozwiązaniem jest np. branie przez pewien okres czasu ranigastu ?
Laska - 2010-08-09
Trzeba unikać jedzenia które nam szkodzi. Poza tym dobrze przez pewien czas przestać jeść chleba białego i innych mącznych produktów.
Adam - 2010-06-15
częste i bolesne wzdęcia mogą być objawem choroby zwanej zespołem jelita drażliwego, należy się wówczas udać do lekarza, który przepisze odpowiednie leki i zaleci dietę
Często towarzyszy Ci to nieprzyjemne uczucie? Dochodzi do tego że w każdym miejscu, o każdej porze dnia myślimy tylko o...
Jak pozbyć się zaparć, skurczów i wzdęć?
Często towarzyszy Ci to nieprzyjemne uczucie? Dochodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub