Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak zrobić naturalny środek na komary?
Jak zrobić naturalny środek na komary?

Jak zrobić naturalny środek na komary?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Zrobienie własnego środka przeciw komarom jest bardzo proste. Możesz z łatwością kontrolować skład danego środka, więc nie musisz się martwić o zawartość chemikaliów. Istnieje kilkanaście różnych środków, które możesz zrobić sam. W sumie, wszystko co musisz zrobić, to rozcieńczyć któryś z olejków eterycznych, które odstraszają komary lub których zapach 'ogłupia' je w taki sposób, że nie mogą Cię zlokalizować. Olejki te nie mieszają się w wodą, więc możesz je łączyć ze sobą lub z alkoholem. Ważne, aby były to olejki i alkohol, które są bezpieczne dla Twojej skóry. Ponadto, nie przesadzaj z ilością olejków. Mogą wystąpić reakcje alergiczne. Jeśli jesteś w ciąży lub karmisz, nie używaj żadnego środka na komary, nieważne czy kupowanego w sklepie czy przyrządzonego domowymi sposobami. Skonsultuj się najpierw ze swoim lekarzem.
1
Do olejków, które skutecznie walczą z komarami należą:
- olejek cynamonowy,
- olejek cytronellowy,
- olejek eukaliptusowy,
- olejek z kasztanowca.
2
Do olejków, które mogą być bazą oraz bezpiecznych alkoholi należą:
- oliwa z oliwek,
- olej słonecznikowy,
- olej rzepakowy,
- oczar wirginijski,
- wódka.
3
Jeśli chcesz zrobić większą ilość środka na komary możesz zmieszać 1 część olejku eterycznego i 10-20 części olejku-bazy lub alkoholu.
Jeśli potrzebujesz tylko odrobiny, zmieszaj 10-25 kropel olejku eterycznego z 2 łyżkami alkoholu lub olejku-bazy.
4
Zmieszaj jeden z olejków eterycznych z olejem-bazą lub alkoholem. Wetrzyj w skórę, unikaj kontaktu z oczami i wrażliwymi partiami skóry. Po około godzinie lub po każdym wyjściu z wody i ćwiczeniach, będziesz musiał powtórzyć zabieg.
5
Nieużywany środek może być przechowywany w ciemnej butelce, z dala od promieni słonecznych.
Jak leczyć ugryzienie owada?
Jak pozbyć się komarów?
Jak złagodzić swędzenie po ugryzieniu komara?
Jak się pozbyć komarów w ogrodzie?
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli myślisz, że naturalne sposoby łagodzenia swędzenia po ukąszeniu komara są nieskuteczne to grubo się mylisz. Są...
Jak złagodzić ugryzienie komara?
Jeśli myślisz, że naturalne sposoby łagodzenia swędzenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub