Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak zrobić naturalny środek na komary?
Jak zrobić naturalny środek na komary?

Jak zrobić naturalny środek na komary?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Zrobienie własnego środka przeciw komarom jest bardzo proste. Możesz z łatwością kontrolować skład danego środka, więc nie musisz się martwić o zawartość chemikaliów. Istnieje kilkanaście różnych środków, które możesz zrobić sam. W sumie, wszystko co musisz zrobić, to rozcieńczyć któryś z olejków eterycznych, które odstraszają komary lub których zapach 'ogłupia' je w taki sposób, że nie mogą Cię zlokalizować. Olejki te nie mieszają się w wodą, więc możesz je łączyć ze sobą lub z alkoholem. Ważne, aby były to olejki i alkohol, które są bezpieczne dla Twojej skóry. Ponadto, nie przesadzaj z ilością olejków. Mogą wystąpić reakcje alergiczne. Jeśli jesteś w ciąży lub karmisz, nie używaj żadnego środka na komary, nieważne czy kupowanego w sklepie czy przyrządzonego domowymi sposobami. Skonsultuj się najpierw ze swoim lekarzem.
1
Do olejków, które skutecznie walczą z komarami należą:
- olejek cynamonowy,
- olejek cytronellowy,
- olejek eukaliptusowy,
- olejek z kasztanowca.
2
Do olejków, które mogą być bazą oraz bezpiecznych alkoholi należą:
- oliwa z oliwek,
- olej słonecznikowy,
- olej rzepakowy,
- oczar wirginijski,
- wódka.
3
Jeśli chcesz zrobić większą ilość środka na komary możesz zmieszać 1 część olejku eterycznego i 10-20 części olejku-bazy lub alkoholu.
Jeśli potrzebujesz tylko odrobiny, zmieszaj 10-25 kropel olejku eterycznego z 2 łyżkami alkoholu lub olejku-bazy.
4
Zmieszaj jeden z olejków eterycznych z olejem-bazą lub alkoholem. Wetrzyj w skórę, unikaj kontaktu z oczami i wrażliwymi partiami skóry. Po około godzinie lub po każdym wyjściu z wody i ćwiczeniach, będziesz musiał powtórzyć zabieg.
5
Nieużywany środek może być przechowywany w ciemnej butelce, z dala od promieni słonecznych.
Jak leczyć ugryzienie owada?
Jak złagodzić swędzenie po ugryzieniu komara?
Jak pozbyć się komarów?
Jak zrobić pułapkę na komary?
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zwalczyć komary?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub