Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak pozbyć się jęczmienia na oku?
Jak pozbyć się jęczmienia na oku?

Jak pozbyć się jęczmienia na oku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Jeśli zauważyłeś , że Twoja powieka zaczerwienia się i zaczyna Ci coś na niej ‘wyskakiwać’, może to być tzw. jęczmień. Jest on powodowany zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub zakażeniem bakteryjnym występującym wokół rzęs. Może pojawić się zarówno na górnej jak i na dolnej powiece. Charakteryzuje się zaczerwienieniem, łzawieniem, swędzeniem, bolesnością i stanem zapalnym powiek. Powieki czasami puchną do tego stopnia, że zasłaniają oko. Jęczmień nie ma żadnego wpływu na wzrok. Jednak niedoleczony jęczmień powraca i może przerodzić się w gradówkę, czyli przewlekłe zapalenie gruczołu tarczkowego. Jednak nie wolno zaniedbać jęczmienia i dopuścić do jego rozwoju. Jak więc z nim walczyć? Proponuję kilka rozwiązań.
1

Triphala. Dodaj Triphalę w proszku do szklanki wody i pozostaw na noc. Następnego dnia przemyj powstałą zawiesiną oczy.

2

Kolendra. Dodaj jedną łyżkę stołową nasion kolendry do wody i zagotuj. Wystudź. Przemywaj tym oczy jakieś trzy – cztery razy dziennie.

3

Wodorotlenek glinu w żelu. Zmieszaj go ze szklanką wody. Przemywaj oczy regularnie. Przyniesie Ci ulgę.

4

Torebki herbaty. Zmocz torebki herbaty, na przykład rumiankowej i połóż na oczy. Trzymaj na nich przez dziesięć minut. Powtarzaj kilka razy dziennie. Jest to bardzo pomocne przy leczeniu jęczmienia i łagodzeniu jego objawów.

5

Ziemniaki. Pasta z ziemniaków jest również pomocna przy leczeniu jęczmienia. Nałóż odrobinę startego ziemniaka na ściereczkę (lub płatek kosmetyczny) i przyłóż do chorego oka. Przyniesie ulgę w bólu i świądzie.

6

Liście akacji. Przygotuj wyciąg z liści akacji. Po rypsu zagotuj je w wodzie. Zrób z tego okład na oko. Przyniesie ulgę i złagodzi obrzęk.

7

Szafran. Jest powszechnie znany ze swoich właściwości leczniczych. Przynosi szybką ulgę w walce z jęczmieniem. Zagotuj szafran w wodzie. Pozostaw do schłodzenia. Następnie przecedź go przez gęste sitko. Płyn musi być czysty. Zakrapiaj nim oczy dwa – trzy razy dziennie. Zrób to w ten sam sposób w jaki aplikujesz krople do oczu.

8

Mniszek lekarski. Ma właściwości antybakteryjne. Pomaga walczyć z bakteriami, które wywołują stan zapalny powieki i są bezpośrednią przyczyn powstawania jęczmienia.

9

Liście guawy. Rób ciepłe okłady na oko z liści guawy. Zredukują obrzęk i zaczerwienienie.

Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak leczyć krótkowzroczność?
Jak zakładać soczewki?
Jak skutecznie poprawić wzrok?
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Mala - 2010-07-30
Trzeba pomachać sobie rękami przed oczami i powiedzieć trzy razy "Nie siałem, nie orałem, zbierać nie będę".
rylska - 2010-06-16
Mi na jęczmień i różne wypryski w okolicach oczu pomaga maść Cortineff. Niestety można ją kupić tylko na receptę :(
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs....
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub