Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?
Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?

Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (411 ocen)
Oceń 
Utknięcie ości w gardle może być bardzo irytujące i niekomfortowe. Jednak zdarza się dość często, zwłaszcza osobom, które uwielbiają ryby. Należy je więc jeść bardzo ostrożnie, jednak zdarza się, że przeoczymy jakąś ość i utknie nam ona w gardle. Co wtedy robić?
1
Spróbuj połknąć kawałek chleba, najlepiej tej części ze skórką, ponieważ jest twardsza. Powinien on zabrać ze sobą ość z gardła podczas połykania. Ość przedostanie się do żołądka, gdzie zostanie rozpuszczona przez kwasy żołądkowe. Jeśli jednak próbowałeś już połykać chleb, banana lub jabłko, a ość ani drgnie, udaj się do lekarza. Skoro wszystkie sposoby na pozbycie się ości zawiodły, wygląda na to, że ość o której mowa albo jest bardzo mała, albo jest ułożona równolegle do ścianek przełyku.
2
Możesz też spróbować wywołać wymioty, aby pozbyć się niechcianej ości.
3
Jeśli ości wciąż nie da się usunąć, spróbuj ją potraktować octem. Musisz jednak uważać, aby nie podrażnić ścianek przełyku. Rozpuść odrobinę octu w wodzie, raczej nie połykaj samego octu. Możesz połączyć jedzenie chleba i picie octu. Dzięki temu nie podrażnisz bardzo gardła.
4
Ważne, aby stwierdzić, czy ość nie utknęła gdzieś w pobliżu krtani. Jeśli ość utknęła gdzieś na samym początku przełyku i jest widoczna po szerokim otwarciu ust, możesz spróbować ją wyjąć jakimiś szczypcami lub pęsetą.
5
Najlepiej jednak udać się do lekarza i pozwolić mu usunąć ość. Jest to najlepsze rozwiązanie.
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak usunąć drzazgę sodą?
Jak postępować z ością w gardle?
Jak zwalczyć biegunkę domowymi sposobami?
 3.4/5 (411 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Kobra - 2012-12-26
Jak dla mnie punkt piąty jest nieco bez sensu. Nie raz zaksztusiłam się ością, człowiek się wtedy dusi. Zanim bym się ubrała, pojechała na ostry dyżur i postała kilka godzin w kolejce, dawno byłoby po mnie
mati - 2012-04-08
jadłam zupe i kośc utkneła mi w gardle co robic?
Tomsiu - 2011-02-24
Ciusiek idź na L4 jak Ci oś utknęła ;(
Marta - 2010-06-18
Gdy czujemy, że ość jest większa, warto szybko udać się na pogotowie. Połknięta ość może być niebezpieczna dla krtani i przewodu pokarmowego.
Każdy chce wyglądać i czuć się zdrowo. Aby poprawić swoje zdrowie istnieje tysiące pozornie prostych sposobów....
Jak być zdrowym?
Każdy chce wyglądać i czuć się zdrowo. Aby poprawić swoje zdrowie istnieje tysiące...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub