Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak zwalczyć mole spożywcze?

Jak zwalczyć mole spożywcze?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (434 ocen)
Oceń 
 1 z 6 
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się. Czasami wręcz wydaje Ci się, że atakują Cię z każdej strony, otwierasz szafkę z ryżem i ulubionymi krakersami – a tam mole, chcesz zrobić ciasto i sięgasz ręką po mąkę – a tam mole, idziesz do komórki po zapas cukru – a tam mole. Myślisz czasami, że Cię to przerasta. Ale może być gorzej. Czasami mieszasz już prawie gotowe danie i nagle zauważasz pływającego mola lub jego larwę. Ohyda! Czasami mole przynoszone są z produktami ze sklepu. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek, z których wylęgają się małe larwy znalezione potem przez nas w ulubionej kaszy, orzeszkach czy nawet w karmie dla zwierząt. Jak się ich pozbyć? Jest na to kilka sposobów.
Przeczytaj teraz: Jak zwalczyć mole?
 3.5/5 (434 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (45)

mkmk - 2014-09-22
u mnie się sprawdziły liście laurowe wrzucane do każdej torebki/pojemnika. to dziadostwo przynosi się już ze sklepu, bo po przesypaniu do hermatycznego pojemnika nieotwieranego później i tak wyłażą, wiec jaja musiały być już w sklepie
Marek - 2014-09-02
Drogie panie, w tym artykule nie chodzi o mole, ale o zrobienie klimatu dla reklamy hermetycznych pojemników ;-D
SS - 2014-09-02
TO KOMOROWSKA JEST MOLEM SPOZYWCZYM . OBCIACH NA CALY SWIAT !!!!!
Eustachy - 2014-09-02
Te motylki to nie są mole. Ten insekt nazywa się MKLIK MĄCZNY... Kłania się biologia z podstawówki... Entomolog
Wkurzony na Mola - 2014-09-02
Zamykasz kuchnie okna i drzwi, Garnek z octem, zielem angielskim i liśćmi laurowymi ... gotujesz to przez 40 minut na full gazie i wszystkie mole krew zalewa. Dodatkowo po szafkach w newralgicznych miejscach liście laurowe i lawendę porozmieszczać.
Mimi - 2014-09-02
poczytałam w internecie różne porady. Wlałam do małych szklanek i kieliszków ocet spirytusowy i rozstawiłam po szafkach. byłam zdziwiona ,że pomogło ,a zapaszek octu mi nie przeszkadza
nicki - 2014-09-02
u mnie były dwa lata, potem przygarnąłem bezdomnego kota i wszystkie wytłukł
jagoda - 2014-09-02
najlepszą metod a na pozbycie się moli spożywczych jest mieć ład i porządek w szafkach oraz ważne jest by nie było wilgoci:) u mnie jest czysto i nie mam tego problemu,wszystkie artykuły typu : mąki,makarony,ryże,kasze itp..mam w szczelnych pojemnikach.. i to w zupełności wystarcza:) pozdrawiam:)
Moni - 2014-09-02
Jejciu u mnie też były te cholerstwa! Problem był większy , gdyż moja kuchnia to aneks... Więc urocze "motylki były wszędzie. Tłukłam po ścianach i suficie. Rozwieszałam pułapki i nic. Obraz nędzy i rozpaczy, aż przewróciłam szafki w kuchence do góry nogami i znalazłam "siedlisko" w kaszy oraz w opakowaniu z gąbkami do zmywania naczyń. Wywaliłam wszystkie otwarte produkty. Nowe do pojemników. Kupiłam jeszcze kilka pułapek lawendowych i jest spokój. po wymalowaniu znowu mam ładny pokój z aneksem :)
pazer - 2014-09-02
wojnę molom wypowiedziała żona , ja natomiast nic do nich nie mam, jak leci to go klasnę,a jak siedzi larwa w ryżu to ugotuję i zjem :)
ps. smaku żadnego nie posiadają a są bogactwem czystego białka.
natalia - 2014-09-02
Stosowałam wszystkie te metody i nic nie działa, niestety:( łącznie z zatrudnieniem Pana, który specjalną cieczą opryskał całe mieszkanie, wywiezieniem szafek na działke i tam spryskania ich specyfikami. Domowe sposoby kompletnie nie pomagają, chemia na krótki czas. Póki co używam tylko lepów na samce. problem jeszcze jest z tym, że nie umiem ich zlokalizować. Na poczatku po usunięciu wszystkich produktów spozywczych, mole zaczęły zadomawiać się w szczelinach szafek.
ana - 2014-09-02
Też miałam mole. Wyrzucałam produkty, zakupiłam pojemniki, stosowałam środki przeciwko molom. Nic nie pomagało, ciągle się pojawiały. Dopiero, gdy przeprowadzałam w kuchni remont i pozdejmowano szafki, okazało się, że te cholery urządziły sobie gniazdo na tylnej ściance jednej z wiszących szafek.
praktyk - 2014-09-02
Przerabiałem temat moli i jedyna skuteczna metoda ich eliminacji to szczelne przezroczyste pojemniki na wszystkie produkty spożywcze w szafkach. Pułapki z przylepcem niewiele dają. Mole się przyklejają ale ich populacja ma się bardzo dobrze. Zamiast w przylepca zdecydowanie lepiej zainwestować w pojemnik. Koszt podobny a czas użytkowania i efekt nieporównywalny. Jeśli larwy i mole pojawią się w pojemniku to na 100 % już z niego nie wyjdą.
teoria spisku - 2014-09-02
Każdy środek przeciw molom zawiera feromony, więc kiedy go przykleisz ściągniesz wszystko co lata dookoła a sąsiedzi będą mieli św. spokój....
ja - 2014-09-02
Kupiłam mole razem z mąką i przez wiele miesięcy nie mogłam się ich pozbyć. Znajoma poradziła mi żeby do wszystkich torebek i pojemników włożyć liść laurowy, a szuflady wyłożyć lawendą. Udało się i od wielu miesięcy mam spokój
Czasem zdarza się, że z naszej szafy wylatuje mały owad. To mól. Mole to zwierzątka żywiące się celulozą zawartą w...
Jak pozbyć się moli z szafy?
Czasem zdarza się, że z naszej szafy wylatuje mały owad. To mól. Mole to zwierzątka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub