Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Wrzody > Jak naturalnie leczyć wrzody dwunastnicy?
Jak naturalnie leczyć wrzody dwunastnicy?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Wrzody dwunastnicy charakteryzują się bólem i dyskomfortem w nadbrzuszu. Zazwyczaj pojawia się w 1 do 3 godzin po posiłkach. Chory odczuwa ucisk na żołądek, czasami kłucie. Bóle ustępują po spożyciu pokarmu (wystarczy nawet kromka chleba) lu przyjęciu leków. Wrzody mogą być spowodowane infekcją bakteryjną, upośledzeniem układu immunologicznego, spożywania zbyt dużej ilości alkoholu i leków przeciwzapalnych, takich jak aspiryna i ibuprofen. Dużą rolę odgrywa również nieregularne przyjmowanie posiłków, niezdrowe posiłki oraz stres. Jednak, są sposoby, aby sobie ulżyć w bólu. Zamiast szprycować się lekami możesz zastosować domowe sposoby walki z wrzodami lub wspomagać nimi kurację zapisaną przez lekarza.
1

Spożywaj pokarmy zawierające duże ilości błonnika. Znajdziesz go między innymi w owsie, jęczmieniu, soczewicy, marchwi, fasoli, produktach z soi.

2

Herbata rumiankowa lub herbata z mniszka lekarskiego potrafią naprawdę pomóc. Herbatę rumiankową najlepiej pić schłodzoną, natomiast z mniszka lekarskiego ciepłą. Można je pic dwa razy dziennie, w równych odstępach czasowych. Również osoby nie cierpiące na wrzody mogą pić wspomniane rodzaje herbaty, ponieważ wypłukują one bakterie z organizmu, dzięki czemu czujemy się lepiej i zdrowiej.

3

Witamina A jest bardzo ważna. Spożywaj owoce i inne produkty zawierające tą witaminę codziennie. Znajdziesz ją w arbuzach, brzoskwiniach, marchwi, pomarańczach, kapuście czy jeżynach. Wszystkie te produkty zmniejszają ryzyko wystąpienia wrzodów żołądka i łagodzą symptomy wrzodów, gdy już je mamy. Można jeść je na surowo lub w postaci soków.

4

Dobry jest też miód. Wspomaga on złagodzić stan zapalny w organizmie. Jedz go z chlebem lub zmieszaj z ziarnami. Wprowadź miód do swojej codziennej diety.

5

Olej rokitnikowy to jeden z najlepszych naturalnych specyfików na wrzody żołądka i dwunastnicy. Niweluje stany zapalne i dostarcza dużą ilość niezbędnych dla funkcjonowania układu pokarmowego witamin i minerałów. Pytaj o niego w sklepach zielarskich lub kup w internecie (np. tutaj). Spożywaj maksymalnie 1 łyżeczkę oleju raz dziennie, podczas posiłku.

6

Siemię lniane również pomaga w walce z wrzodami dwunastnicy. Siemię lniane zalej wrzątkiem. Zaparz. Odczekaj i wypij.

7

Czego unikać? Przede wszystkim palenia papierosów, alkoholu, stresu, ostrych potraw, fast foodów oraz przyjmowania leków przeciwbólowych zawierających ibuprofen oraz aspirynę.

Jak naturalnie leczyć owrzodzenia i żylaki podudzi?
Co robić gdy boli głowa?
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Jak leczyć wzdęcia?
 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (4)

Ewa, Wrocław - 2014-04-07
ODŻYWIANIE PRZY CHOROBIE WRZODOWEJ / OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.
wiolka - 2010-08-30
Chyba tak naprawde gastroskopia w tym przypadku jest niezbędna.Chociaz patrzac na to z drugiej strony-człowiek jak ma zgagę to nie mysli od razu ze moga to byc wrzody...
Kassa - 2010-07-22
Na necie jest sporo napisane o marchewce. Ponoć przy wrzodach dwunastnicy trzeba spożywać dziennie pół kilo gotowanej marchewki (dla wagi 80kg, dla wagi 20 kg - 0,2 kg).

Marchewkę trzeba wybrać ładną bez przebarwień. Przygotowujemy ją wieczorem i jemy rano przed śniadaniem. Marchewkę myjemy, NIE obieramy i gotujemy przez godzinę pod przykryciem z łyżką stołową masła (pełne a nie dietetyczne) oraz szczyptą soli. Po ugotowaniu odcedzamy marchewkę i odkładamy na talerzyk (nie płuczemy). Rano ściągamy skórkę i zjadamy dokładnie ją gryząc. Normalne śniadanie można zjeść po 30 minutach od czasu zjedzenia marchewki.
Hiszpanka - 2010-07-05
Sok z kapusty na wrzody dwunastnicy!

E.Strehler i K.Hinziker, lekarze z Medycznej Kliniki Uniwersyteckiej w Bernie, przetestowali działanie soku z kapusty na pewnej grupie pacjentów cierpiących na wrzody dwunastnicy. Po upływie trzech tygodni (w niektórych przypadkach wcześniej), zdjęcia rentgenowskie przestały wykazywać obecność wrzodów. Bóle i zgaga, towarzyszące chorobie wrzodowej, ustąpiły już po kilku dniach.
Zatrucia pokarmowe niestety dość często się zdarzają. Szczególnie często się nam one przytrafiają na wakacjach za...
Jak leczyć zatrucie pokarmowe?
Zatrucia pokarmowe niestety dość często się zdarzają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub