Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować hippeastrum?
Jak pielęgnować hippeastrum?

Jak pielęgnować hippeastrum?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (350 ocen)
Oceń 
Hippeastrum jest rośliną z rodziny amarylisowatych. Pochodzi z tropikalnych regionów Ameryki Południowej. Na wysokiej, sztywnej łodydze kwitną podobne do lilii kwiaty koloru białego, czerwonego lub różowego. Są to jedne z największych kwiatów z roślin domowych. Liście hippeastrum są długie, sztywne, ciemnozielone. Jest bardzo popularną rośliną domową. Należy dobrze dbać o tę roślinę, aby była prawdziwą ozdobą.
1

Hippeastrum potrzebuje doniczki o wymiarach mniej więcej 15-20 centymetrów. Ważne, aby doniczka nie wywróciła się z kwiatem jak już zakwitnie, ale umiała go utrzymać.

2
Nasyp do doniczki sypkiej, użyźnionej ziemi i umieść w niej cebulkę kwiatu. 1/3 cebulki powinna zostać na powierzchni ziemi.
3
Postaw doniczkę w słonecznym miejscu. Nie podlewaj zbyt często dopóki nie zobaczysz pierwszych pąków.
4
Jak już kwiat urośnie na wysokość około dwóch-trzech centymetrów, zacznij go podlewać regularnie.
5
Obracaj od czasu do czasu doniczkę, bo łodyga będzie rosła w kierunku światła. Obracając doniczkę, możesz sterować kierunkiem jej wzrostu, aby była prosta i nie wyginała się na boki przeciążając doniczkę.
6
Jak już hippeastrum zacznie kwitnąć postaw go w miejscu, gdzie nie będzie narażony na bezpośredni kontakt ze słońcem. Przedłuży to jego kwitnięcie.
7
Hippeastrum mimo iż rośnie wysoko nie potrzebuje patyczka, aby go podtrzymywał. Łodyga jest na tyle sztywna, że sama sobie poradzi z utrzymaniem kwiatów. Jednak niektóre odmiany, które rosną na wysokość powyżej 60 centymetrów, mogą potrzebować patyczka.
Jak pielęgnować aloes?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować krotona?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować bambusa?
 4/5 (350 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

masya - 2013-05-28
W markecie kupiłem zdrową,dużą- prawie 20 cm w obwodzie cebulę hippeastrum.Wyrosły liście,a pózniej duża łodyga,pięknie zakwitła-4 duże kwiaty.Jednak po kilku dniach przekwitła.Gdy łodyga w połowie była uschnięta, obcięłam ją 2-3 cm nad cebulą.Jednocześnie po drugiej stronie wyrosła druga nieco mniejsza łodyga,pięknie też zakwitła.Teraz już przekwita.Liście są duże,zdrowe,jędrne.Problem w tym,że cały czas podczas wzrostu i kwitnięcia kwiatu zanika cebula.To już trzeci identyczny przypadek.Proszę o radę-dziękuję.
botanik - 2013-04-29
Opis opieki nad rośliną odnosi sie do rodzaju Zwartnica - HIPPEASTRUM Herb., a nie Amaryllis L., który ma całkowicie inny cykl życiowy i wymagania. Na zdjęciu jest nie amaryllis, lecz Hippeastrum papilio. Hippeastrum i Amaryllis były kiedyś łączone w jeden rodzaj, lecz od kilkudziesięciu lat takie ujęcie jest przestarzałe i współcześnie gatunki amerykańskie to zwartnice (Hippeastrum), a afrykańskie to amarylisy (Amarylis).
jaga - 2013-04-24
Pomyłka!! ten kwiat na obrazku to hiperastrum , a amarylis to zupełnie inna roślina.
asia - 2013-03-18
Mój amarylis zakwitł wczoraj (rozwinął pierwszy kwiat) na ulistnionej roślinie. Nijak się to ma do wskazówek które znalazłam w necie. Jak postępować z cebulą? Kiedy ją posadzić ponownie? Czy liście mogę teraz obciąć? Nie są dekoracyjne, łamią się. Obok wyrastają małe liście młodej cebulki.
ela - 2010-11-06
Hipeastrum to roślina cebulkowa z rodziny amarylisowatych.Cebulę sadzimy do doniczki tak żeby koniec cebuli wystawał z doniczki.Kwitnie w zimie,na jednej łodydze jest cztery lub więcej pąków. Najpierw wychodzi z cebuli łodyga z kwiatami, a potem liście.Gdy przekwitnie wystawiamy na zewnątrz. W sierpniu przestajemy podlewać i przenosimy do chłodnego miejsca , na przykład do piwnicy i trzymamy ją tam przez przynajmniej trzy miesiące. Pod koniec listopada można go sadzić do nowej doniczki.Przy dobrym pielęgnowaniu można uprawiać przez kilka lat.
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub