Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić majonez?
Jak zrobić majonez?

Jak zrobić majonez?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (24 ocen)
Oceń 
Majonez to doskonały dodatek do wielu potraw. Jesteśmy w stanie wykonać go samodzielnie w domu przy użyciu jedynie żółtka jajka i szklanki oleju. Magia? O tak! Kulinarna magia! Cała sztuka robienia majonezu polega na bardzo powolnym dodaniu oleju do żółtka w trakcie jego ubijania. Jeśli dodamy olej zbyt szybko, emulsja może się rozwarstwić. Wykonanie majonezu z jednego jajka może być nieco trudne, ponieważ na początku będzie trzeba dodać dosłownie po kropli oleju. Jeśli użyjesz trzy lub cztery żółtka, nie będziesz musiała się tym aż tak martwić, ale musisz uważać, bo z tej ilości składników otrzymasz prawie litr majonezu. Przygotuj składniki i zabierz się do pracy.
1
domowy majonez - krok 1.

Ubij żółtko z jednego jajka. Należy pamiętać, że do zrobienia majonezu używamy surowych jajek. Zatem ze względów bezpieczeństwa przed rozbiciem jajka sparz skorupkę wrzątkiem. Teraz oddziel żółtko od białka, wrzuć je do miski i zacznij ubijać.

2
domowy majonez - krok 2.

Dodaj jedną lub dwie krople octu lub soku z cytryny. Kwas zawarty w occie lub soku z cytryny sprawi, że emulsja będzie bardziej stabilna. Nadal kontynuuj ubijanie żółtka.

3
domowy majonez - krok 3.

Dodaj jedną lub dwie krople oleju i kontynuuj bardzo szybkie ubijanie. Staraj się ubijać żółtka, tak szybko jak to tylko możliwe i pamiętaj, by dodać tylko kroplę oleju. Do robienia majonezu możesz użyć zwykłego oleju roślinnego.

4
domowy majonez - krok 4.

Kontynuuj ubijanie żółtka powoli dodając do niego olej. Zwróć uwagę, że objętość żółtka cały czas się zwiększa i tworzy się konsystencja kremu. Zaczyna powstawać emulsja.

5
domowy majonez - krok 5.

Cały czas ubijaj emulsję i dodawaj olej. Ilość majonezu powoli wzrasta, więc możesz nieco zwiększyć tempo dodawania oleju. Ale nie za szybko! Dodawaj go partiami i cały czas ubijaj.

Jak zrobić sos serowy?
Jak zrobić sos słodko-kwaśny?
Jak przygotować grzyby?
Jak zrobić sos z kurek?
strona 1 z 2następna >
 4.1/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

queer - 2012-04-14
a co jeśli po kroku 8 następuje rozdwojenie się majonezy zamiast sukces? co robię źle i jak temu zaradzić?
barbara - 2012-02-14
właśnie dziś robiłam 4 razy byłam tak zmęczona ,że chciałam sobie pomóc mikserem i wszystko popsułam ,a byłam na dobrej drodze.
kul - 2011-12-22
dawajcie wszystkiego po troszzeczku miksując na zmiane olej jajko mosztarda ocet i na zmiane na koniec dodajac gips i cement troszke aswaltu i koniecznie benzyna i ropa uda sie napewno
aga45 - 2011-10-26
Żeby wyszedł dobry majonez trzeba przestrzegać również temperatury produktów , żeby nie były z lodówki .Żółtko ucieram z odrobina musztardy i pomału wlewam olej , jak mam pożądaną konsystencje , dodaje do smaku ocet ,sól i odrobinkę cukru ,,,PYCHOTKA wychodzi.
ajchal - 2011-08-26
nie ubijac zoltka, mieszac powoli i po kropli dodawac, to tyjdzie, mieszac caly czas powoli. zadnych mikserow i bolacej reki, to bzdura.
aga - 2011-07-21
Robię ten majonez już 4 raz i wychodzi mi za każdym razem rzadka papka:( Robiłam wolno i szybko, i stopniowo i od razu z całym olejem,nie wychodzi,może ktoś wie dlaczego ?
leon4 - 2011-06-23

a mi to się jakoś waży żółtko i nie moge za chiny takiej konsystencji stowrzyć jak normalny majonez :(

asik - 2011-04-29
Łapy bolały ale się udało! :)
edziu - 2010-12-30
drugi raz robie i za każdym razem wychodzi mi nie najonez a żółtko z olejem mimo to że dodaje go bardzo powoli
Elżbieta - 2010-06-24
rzeczywiście, ramię boli jak diabli ale majonezik pierwsza klasa
Pyszna sałatka z kurczaka z grillowaną kukurydzą i jagodami. Pełnia smaku! Jeśli chcesz możesz podmienić majonez na...
Jak zrobić letnią sałatkę z kurczakiem?
Pyszna sałatka z kurczaka z grillowaną kukurydzą i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub