Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak zrobić wzorki na kawie?

Jak zrobić wzorki na kawie?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością, jak można je zrobić. Otóż to nic trudnego. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać niesamowite wzorki na kawie.
1
Przygotuj wspaniałe espresso i wlej do filiżanki. Pamiętaj by zostało w niej wystarczająco dużo miejsca na mleko.
2
Przygotowywanie wzorków wymaga zrobienia dwóch rzeczy na raz. Należy wlewać mleko w jednym stałym tempie i jednocześnie wstrząsać dzbankiem z boku na bok.
3
Korzystaj z filiżanki o jak najszerszym obwodzie u szczytu. Najlepsze będą filiżanki o małej pojemności, jednak niektórzy wolą pracować na nieco większych. Zadbaj jednak o jak największy obwód, wówczas przygotowane wzorki będą dobrze widoczne.
4
Teraz czas poćwiczyć wykonywanie wzorków, najlepiej jeśli zrobimy to na wodzie. Co prawda woda to nie to samo, co mleko i ma inną gęstość, jednak dzięki temu ćwiczeniu możemy nauczyć się wlewania i wstrząsania dzbankiem w tym samym czasie. Musisz nauczyć się robić to stopniowo, ale systematycznie, tak aby mleko było wlewane w stałym tempie. Zwróć uwagę, że z czasem będzie coraz mniej mleka w dzbanku. Musisz nauczyć się go przechylać i jednocześnie wstrząsać, tak aby mleko spływało w stałym tempie.
Jak zrobić kawę po wiedeńsku?
Jak zrobić kawę mocha z syropem karmelowym?
Jak zrobić dyniowe latte?
Jak zrobić frappe?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić espresso?
 4.6/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

skrzacik0007 - 2013-05-14
Dużo litów kawy trzeba zrobić zanim dojdzie sie do takiej wprawy żeby robić takie eleganckie wzorki
mis - 2012-03-29
Musicie przygotować odpowiedniej konsystencji mleko(raczej spienione mleko) i wtedy wyjdzie.
Golabeczka - 2010-07-12

Mi to za bardzo nie wychodzi, tzn coś tam się pojawia ale nie to co chcę. chyba kwestia wprawy.

beatka - 2010-06-24
no za pierwszym razem to mi z tego wyszedł jeden wielki mazioch, ale zgodnie z punktem 11 idę ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć dalej
Boże Narodzenie tuż tuż, zatem pora wprowadzić nieco świątecznej atmosfery do naszych posiłków oraz oczywiście do...
Jak zrobić wzór choinki na kawie?
Boże Narodzenie tuż tuż, zatem pora wprowadzić nieco...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub