Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak zrobić wzorki na kawie?

Jak zrobić wzorki na kawie?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością, jak można je zrobić. Otóż to nic trudnego. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać niesamowite wzorki na kawie.
1
Przygotuj wspaniałe espresso i wlej do filiżanki. Pamiętaj by zostało w niej wystarczająco dużo miejsca na mleko.
2
Przygotowywanie wzorków wymaga zrobienia dwóch rzeczy na raz. Należy wlewać mleko w jednym stałym tempie i jednocześnie wstrząsać dzbankiem z boku na bok.
3
Korzystaj z filiżanki o jak najszerszym obwodzie u szczytu. Najlepsze będą filiżanki o małej pojemności, jednak niektórzy wolą pracować na nieco większych. Zadbaj jednak o jak największy obwód, wówczas przygotowane wzorki będą dobrze widoczne.
4
Teraz czas poćwiczyć wykonywanie wzorków, najlepiej jeśli zrobimy to na wodzie. Co prawda woda to nie to samo, co mleko i ma inną gęstość, jednak dzięki temu ćwiczeniu możemy nauczyć się wlewania i wstrząsania dzbankiem w tym samym czasie. Musisz nauczyć się robić to stopniowo, ale systematycznie, tak aby mleko było wlewane w stałym tempie. Zwróć uwagę, że z czasem będzie coraz mniej mleka w dzbanku. Musisz nauczyć się go przechylać i jednocześnie wstrząsać, tak aby mleko spływało w stałym tempie.
Jak zrobić czekoladę do picia?
Jak zrobić kawę z cynamonem?
Co można dodać do kawy i herbaty?
Jak zrobić rozetę na kawie?
strona 1 z 3następna >
 4.6/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

skrzacik0007 - 2013-05-14
Dużo litów kawy trzeba zrobić zanim dojdzie sie do takiej wprawy żeby robić takie eleganckie wzorki
mis - 2012-03-29
Musicie przygotować odpowiedniej konsystencji mleko(raczej spienione mleko) i wtedy wyjdzie.
Golabeczka - 2010-07-12

Mi to za bardzo nie wychodzi, tzn coś tam się pojawia ale nie to co chcę. chyba kwestia wprawy.

beatka - 2010-06-24
no za pierwszym razem to mi z tego wyszedł jeden wielki mazioch, ale zgodnie z punktem 11 idę ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć dalej
Kawa espresso jest to ekstrakt z kawy otrzymywany pod wysokim ciśnieniem w specjalnych ekspresach do kawy. Poniżej...
Jak zrobić espresso?
Kawa espresso jest to ekstrakt z kawy otrzymywany pod wysokim ciśnieniem w specjalnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub