Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?
Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie awaryjnym. Podczas pracy w trybie awaryjnym ładowane są tylko niektóre programy i pliki potrzebne do uruchomienia systemu. Niektóre funkcje, takie jak połączenie z Internetem, nie będą aktywne. Uruchomienie w trybie awaryjnym tylko podstawowych plików i programów, pozwoli nam wyeliminować wszystkie programy szpiegowskie i wirusy, których nie możemy usunąć w trybie normalnym. Postępuj zgodnie poniższymi wskazówkami i rozpocznij działania dla konkretnej wersji systemu operacyjnego.
1

Windows 7.

  • Włącz komputer, a następnie uruchom go ponownie.

  • Zacznij naciskać klawisz F8. Pojawi się ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”. Jeśli będziesz naciskać klawisz F8 zbyt szybko, w niektórych komputerach może pojawić się komunikat, że wystąpił błąd (error keyboard). Aby rozwiązać ten problem, ponownie uruchom komputer i spróbuj jeszcze raz.

  • Przy pomocy strzałek wybierz opcje „Uruchom komputer w trybie awaryjnym”. Upewnij się, że nie zaznaczyłeś opcji naprawy komputera.

  • Naciśnij klawisz Enter. Komputer zacznie się uruchamiać w trybie awaryjnym.

  • Gdy rozwiążesz już wszystkie problemy, zamknij wszystkie programy i ponownie uruchom komputer, ale już w normalny sposób.

2

Windows Vista.

  • Uruchamianie komputera w trybie awaryjnym w systemie Windows Vista jest bardzo podobne do uruchamiania w trybie awaryjnym systemu Windows 7.

  • Naciskaj klawisz F8. Zobaczysz ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”. Jeśli będziesz naciskać klawisz F8 zbyt szybko, może pojawić się komunikat, że wystąpił błąd (error keyboard). Aby rozwiązać ten problem, ponownie uruchom komputer i spróbuj jeszcze raz.

  • Upewnij się, że wybrałeś opcję „Tryb awaryjny” (znajduje się na górze).

  • Gdy rozwiążesz już wszystkie problemy, zamknij programy i ponownie uruchom komputer, tym razem w normalny sposób.

Jak wyczyścić rejestr?
Jak odinstalować avast?
Jak zaktualizować avast?
Jak przeinstalować Windows 7?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przyspieszyć komputer?
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

hakierq - 2010-06-24
spoko art., tryb awaryjny to ostateczny ratunek kompa przed formatem, wiec warto wiedziec jak sie go uruchamia
Naucz się, jak robić zrzuty ekranu w systemie Windows lub Vista. Z pewnością ułatwi ci to pracę na komputerze i pomoże...
Jak zrobić zrzut ekranu?
Naucz się, jak robić zrzuty ekranu w systemie Windows lub Vista. Z pewnością ułatwi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub