Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Jak zrobić popcorn?
Jak zrobić popcorn?

Jak zrobić popcorn?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (232 ocen)
Oceń 
Naszła cię ochota na popcorn? Nie wyobrażasz sobie filmu bez prażonej kukurydzy? Nie odmawiaj sobie tej przyjemności. Zrobienie popcornu w domu jest łatwe i tanie. Jedyne czego potrzebujesz, to opakowanie ziaren popcornu, trochę oleju i patelnia lub garnek (ewentualnie mikrofalówka). Jeśli chcesz się dowiedzieć jak się robi prawdziwy, amerykański popcorn, przeczytaj tą poradę.
1
Zakup opakowanie ziaren popcornu. Dostaniesz je w większości supermarketów i sklepów spożywczych.
2
Wybierz najgłębszą patelnię, koniecznie z pokrywką. Możesz użyć również garnka.
3
Na dno patelni wlej małą ilość oleju.
4
Wrzuć na patelnie ziarenka popcornu. Zazwyczaj wystarczą dwie pełne garści. Patelnię połóż na średnim ogniu.
5
Szybko przykryj patelnię pokrywką.
6
Chwilę później powinieneś usłyszeć charakterystyczny stukot strzelających ziarenek popcornu o pokrywkę patelni. Kiedy częstotliwość uderzeń zmniejszy się do 1-2 co kilka sekund, skręć ogień i zdejmij patelnię z palnika.
7
Ostrożnie zaglądnij pod pokrywkę. Jeśli popcorn jest już gotowy, wysyp go do naczynia i zasiądź wygodnie przed telewizorem.
8
Jeśli chcesz, żeby twój popcorn miał słodki smak, posyp go cukrem, kiedy jeszcze znajduje się na patelni. Przykryj go pokrywką i delikatnie wstrząśnij. Olej sprawi, że cukier „przylepi się” do ziarenek. Tak samo robi się popcorn solony.
Jak zrobić krwawe palce na Halloween?
Jak zrobić śledzie w śmietanie?
Jak ozdobić półmisek?
Jak zrobić nachos z tortilli?
Wskazówki
  • Jeśli dużo ziarenek popcornu nie pękło, może to oznaczać, że wlałeś za mało oleju lub ogień był zbyt mały.
  • Jeśli zamiast oleju, wolisz używać masła, roztop je na patelni, zanim wsypiesz na nią ziarenka popcornu.
 4/5 (232 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2014-02-22
Można zakupić popcorn do mikrofali- wystarczy włożyć, bo ma specjalne opakowanie i nastawić na parę minut i zrobione...
Popcorn to nie tylko banalna przekąska, która najlepiej sprawdza się w kinie. To fantastyczny materiał na deser, który...
Jak zrobić słony popcorn karmelowo-czekoladowy?
Popcorn to nie tylko banalna przekąska, która najlepiej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub