Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?
Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Każdy, kto na jakiś czas wyłączył lodówkę, wie, że rzadko kiedy da się uniknąć nieprzyjemnego zapachu przed jej ponownym włączeniem. Czasami zapach ten pochodzi od zepsutego jedzenia, może powstać na skutek chwilowej awarii zasilania lub pleśni, która zaatakowała lodówkę. Zapach ten jest trudny do usunięcia, ale istnieją stare, wypróbowane sposoby, które pomogą ci się go pozbyć.
1
Po pierwsze, upewnij się, że nieprzyjemny zapach nie pochodzi z pojemnika na wodę znajdującego się pod lodówką. Wówczas wystarczyłoby jedynie gruntowne jego wyczyszczenie. Inną przyczyną nieprzyjemnego zapachu mogą być resztki jedzenia, które utkwiły między półkami lodówki i w jej szczelinach.
2

Soda oczyszczona od dawna znana jest ze swoich właściwości absorbujących nieprzyjemne zapachy. Włóż do lodówki pojemniczek z sodą oczyszczoną, a pochłonie on zapach pleśni i zepsutego jedzenia.

3

Brykiet węgla drzewnego jest kolejnym sposobem na pozbycie się zapachu z lodówki. Połóż kilka sztuk brykietu głęboko w lodówce.

4

Może brzmi to dziwnie, ale koci żwirek jest sprawdzonym środkiem absorbującym zapachy. Jeśli umieścisz go w małej miseczce wewnątrz lodówki, pochłonie cały nieprzyjemny zapach.

5

Kolejnym neutralizatorem zapachów jest wanilia. Namocz gąbkę w wodzie, wykręć ją i skrop odrobiną ekstraktu z wanilii. Umieść gąbkę głęboko w lodówce i zostaw tam na jakiś czas.

Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak wyczyścić muszlę klozetową?
Jak pozbyć się moli?
Jak wyczyścić fugi?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić lodówkę?
 3.4/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Ula - 2013-11-29
Matko! analfabetyzm! półki przez "Ó"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glazura - 2011-05-26

W pierwszej kolejności należy dokładnie umyć lodówkę aby pozbyć się wszelkich nieczystości, które mogą mieć wpływ na zapach lodówki. Jeśli przechowujemy produkty o intensywnym zapachu, warto zamykać je w szczelnych opakowaniach. Dodatkowo warto zaopatrzyć się również w specjalne kulki do lodówki, które pochłaniają nieprzyjemne zapachy.

jacacaj - 2011-04-04

Są specjalnie środki którymi spryskuje się wnętrze lodówki raz w tygodniu. Sprawdza się super. Pytać w marketach typu Piotr i Paweł. Pozdrawiam

Dobrka - 2010-06-28
Ja od pewnego czasu stosuję cytrynę z goździkami. Do plasterka cytryny wbija się goździki i zostawia na półce w lodówce. Brzydkie zapachy znikają.
Kassa - 2010-06-28
Jak w lodówce unosi się nieprzyjemny zapach to pomaga umycie jej wodą z octem.
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na...
Jak usunąć zapach moczu?
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub