Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Podróżowanie z Dzieckiem > Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Zawsze przychodzi ten czas kiedy trzeba pozwolić naszemu dziecku na wyjazd na kolonię. Jednym rodzicom przychodzi to łatwiej, innym trudniej, ale w końcu każdego to czeka. Trzeba sobie uświadomić też, że dziecko powinno być odpowiednio spakowane na taki wyjazd. Nie pakujmy dziecka samodzielnie, bo nie będzie tak naprawdę gdzie i co ma pochowane. Zresztą, czy nie chodzi o to, żeby nauczyć nasze dziecko samodzielności. Zamiast robić wszystko za nie, pomóżmy mu w pakowaniu.
1
Pamiętaj, dlaczego pomagasz dziecku się pakować. Musisz nauczyć swoje dziecko dobrej organizacji, przygotowania sobie różnych rzeczy i myślenia do przodu. Musisz się wykazać cierpliwością, ponieważ dziecko nie od razu będzie o wszystkim pamiętało.
2
Zacznijcie pakowanie już na kilka dni przed wyjazdem. To pozwoli Ci zachować cierpliwość widząc wolne tempo pakowania dziecka oraz nauczy je myślenia z wyprzedzeniem.
3
Pamiętaj o odpowiedniej torbie podróżnej. Dziecko nie może zbyt dużo dźwigać, zadbaj więc o jego kręgosłup. Unikaj jednak pakowania się do zbyt wielu toreb. Im ich więcej, tym większe szanse, że dziecko o którejś zapomni i nie wróci ze wszystkimi do domu.
4
Ucz dziecko pakowania poprzez pomoc w Twoim pakowaniu. Jeśli więc gdzieś wyjeżdżasz poproś dziecko, aby pomogło Ci się pakować. Zadawaj pytania typu: 'Jeśli pójdę na basen/do lasu, to co powinnam ze sobą zabrać?'. Poproś dziecko, aby pomogło Ci sprawdzić czy wszystko masz. Niech Ci pomoże składać ubrania i umieszczać je w walizce.
Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?
Jak dobrze spakować walizkę?
Co robić gdy dziecko chce popełnić samobójstwo?
Jak nauczyć dziecko myć zęby?
Wskazówki
  • Zróbcie listę rzeczy, które trzeba będzie zabrać. W ten sposób niczego nie zapomnicie.
  • Wyjmijcie rzeczy do pakowania na wierzch.
  • Zacznijcie pakowanie odpowiednio wcześnie, aby zdążyć we wszystkim.
  • Włóż dziecku do torby woreczki plastikowe lub reklamówki na brudne ubrania.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak spakować walizkę?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Gwiazdeczka - 2010-06-30
Faktycznie pomoc w pakowaniu jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie skłonienie dziecka do samodzielnego pakowania oraz zadawanie 'pytań pomocniczych'. Ja swoje dziecko pakuję do tej pory, jednak widzę że nic dobrego z tego nie wynika.
Wychowywanie dzieci, jest testem naszej cierpliwości. Musimy uważnie dobierać słowa, bo czasem możemy nieświadomie...
Jak nie ranić uczuć Twojego dziecka?
Wychowywanie dzieci, jest testem naszej cierpliwości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub