Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak wywabić plamy z długopisu?

Jak wywabić plamy z długopisu?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (35 ocen)
Oceń 
Plamy z długopisu usuwa się dość trudno. Nie pomoże zwykła woda z mydłem, szczególnie jeśli pojawiły się one na odzieży. Istnieje jednak sposób, aby usunąć uporczywe plamy. Jeśli chcesz wiedzieć na czym polega, zapraszam do lektury.
Alkohol izopropylowy, Krem do golenia (jeśli alkohol zawiedzie), Lakier do włosów
1
Miejsce zabrudzone długopisem zmocz alkoholem i potrzyj, żeby wniknął w tkaninę.
2
Dobrze jest pozostawić alkohol na plamie przez kilka minut, aby miał czas zadziałać, tzn. wejść w reakcję z tuszem.
3
Ścieraj plamę miękką szmatką namoczoną w wodzie lub alkoholu. Możesz użyć również papierowych ręczników.
4
Jeżeli alkohol nie usunie zabrudzenia, wypróbuj krem do golenia.
5
Jeżeli krem do golenia również zawiedzie, wykorzystaj lakier do włosów. Używaj go w ostateczności, gdyż mimo iż usunie tusz z długopisu, może zniszczyć niektóre tkaniny.
6
Plamy z atramentu na wyrobach skórzanych, ubraniach i na drewnie można wywabić sokiem z cytryny. Należy zamoczyć w soku gąbeczkę lub czystą ściereczkę i pocierać aż plama zniknie.
7
Plamy z długopisów żelowych są trudniejsze do usunięcia i alkohol nie da rady tego zrobić. Czasem pomaga wymazanie plamy z tkaniny zwykłą gumką do mazania.
8
Jeśli usuwasz plamy po długopisie z drewnianej powierzchni, zachowaj szczególną ostrożność, gdyż alkohol może pozostawić smugi. Pamiętaj aby po usunięciu plamy przetrzeć to miejsce szmatką namoczoną w letniej wodzie. Usuniesz w ten sposób wszelkie resztki alkoholu, który wniknął w drewno. Odczekaj aż drewno wyschnie i nałóż na nie odpowiedni środek do drewna, np. wosk.
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
 2.6/5 (35 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi substancjami. Nowoczesne środki...
Jak wywabić trudne plamy?
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub