Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Gatunki Ptaków > Jak pozbyć się gołębi?
Jak pozbyć się gołębi?

Jak pozbyć się gołębi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Nikt chyba nie zaprzeczy, że gołębie były bardzo doceniane w historii. Te ptaki od zawsze odgrywały ważną rolę w życiu człowieka. Były wysyłane jako posłańce w czasie wojen. Obecnie gołębie są używane w laboratoriach do badań medycznych, pomagają w namierzeniu ofiar tonącego statku. Niestety poza tymi plusami, gołębie mają też swoją złą stronę. Gołębie miejskie potrafią być bardzo denerwujące. Te ptaki zazwyczaj żyją w stadach i nie za bardzo boją się ludzi. Potrafią założyć gniazdo praktycznie wszędzie i zostawiają swoje odchody gdzie popadnie. Badania mówią, że gołębie miejskie przenoszą więcej zarazków i chorób niż szczury. Jak więc pozbyć się gołębi z naszych balkonów i tarasów?
1
Wyłóż na balkonie i pod daszkami kulki naftalinowe. Gołębie nie znoszą ich zapachu.
2
Usuń każde gniazdo gołębie jakie zauważysz.
3
Umieść na balkonie sztuczne sowy czy węże. Powinny odstraszyć niechciane ptaki.
4
Musisz uniemożliwić gołębiom założenie gniazda na Twoim balkonie, pod daszkiem i w innych miejscach, gdzie jest to możliwe. Na przykład owiń te miejsca kablami. Jeśli gołębie nie będą miały gdzie założyć gniazda, nie będą zbyt długo gościły w okolicy Twojego domu.
5
Możesz też zakupić specjalne preparaty przeciw gołębiom. Żele czy płyny, którymi możesz posmarować dach, czy balkon odstraszą gołębie. Produkty te są lepkie i gołębie nie będą chciały po nich chodzić czy stać.
6
Możesz też zamontować kolce czy siatki. Najlepiej jeśli będą to kolce plastikowe, na blaszanych ptaki się bardzo często kaleczą.
Jak przegonić gołębie?
Jak zajmować się kanarkiem?
Jakiego ptaszka kupić do domu?
Jak nauczyć papugę mówić?
Przeczytaj teraz: Jak przegonić gołębie?
 5/5 (4 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

dudi82 - 2014-03-31
U mnie na balkonie nie pomaga ani ocet, ani kulki pieprzy, ani WD40. Nie pomagają rozwieszone zrywki i płyty CD. Nie pomaga wydrukowany na papierze jastrząb. Do wszystkiego te latające szczuty się przyzwyczajają. Nie pomaga nawet kot w mieszkaniu. Często gołąb siedzi na parapecie, a kot z drugiej strony okna i się sobie przyglądają.
Jedyne co w miarę pomaga, to codzienna zmiana "aranżacji" balkonu. Czyli codziennie nowe zrywki w innych miejscach, zamienione miejscami płyty CD itd. Jedyne, czego nie lubią, to zmian.
naptaki.wordpress - 2012-07-18
Najlepszą metodą na ptactwo jest tradycyjna siatka :) a na parapecie lub gzymsie linki uniemożliwiające gnieżdżenie się np. gołębi Warto spróbować naptaki.wordpress
Jacek - 2010-11-29
Igły są odpowiednie na kolce. Spółdzielnia zainstalowała takie na budynku, w którym mieszkam i sprawa została zamknięta, że tak powiem :) Dość proste rozwiązanie, zobaczcie http://www.youtube.com/watch?v=DOIU1Xj1zdI
Ebo - 2010-07-07

Najgorzej jest raz dać im jeść to już zawsze będą wracać. Dlatego nigdy ale to nigdy nie wolno karmić gołębi na balkonie ani pozwalać im składać jaja. Jak zniosą je to trzeba je wyrzucić przez balkon na dół. Może to jest drastyczne, jednak jak małe się wylęgną to rodzice uznają twój balkon za dom w którym ich dzieci też będą w przyszłości zakładać gniazda.

MamaOli - 2010-07-07
Gołębie są zmorą! Na balkonie pełno pierza i gołębich odchodów, aż nie sposób wyjść na balkon czasami. Co się je przepędzi to przylatują z powrotem! Spróbuję tej naftaliny na balkonie, mam nadzieję że pomoże.
Lakshmi - 2010-07-07
Ja mam kota. Myślę że to najlepszy sposób na gołębie na balkonie, muchy, komary, myszy itd. Gołąbki nie wysiedzą na dachu dłużej niż kilka sekund. Kot nawet jak jest w innym pomieszczeniu to od razu jakoś słyszy ich gruchanie i pędem leci do balkonu. Ptaszki odfruwają przerażone. Trochę szkoda bo lubię patrzeć jak kot się podnieca ich widokiem.
Jeśli masz problem z niesforną papużką, znalazłaś rozwiązanie. Poniżej opiszę kilka wskazówek, które pomogą ci oswoić...
Jak oswoić papugę?
Jeśli masz problem z niesforną papużką, znalazłaś rozwiązanie. Poniżej opiszę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub