Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Inne zabiegi > Jak usunąć modzele?
Jak usunąć modzele?

Jak usunąć modzele?

, specjalista Tipy.pl
 1.6/5 (325 ocen)
Oceń 
Jedną z najdziwniejszych części naszego ciała zostały okrzyknięte stopy. Każda z nas chce mieć pięknie wymodelowane stopy, bez żółtych paznokci, wykrzywionych palców i nieprzyjemnego zapachu. Niestety Matka Natura nie dla wszystkich nas była łaskawa. Jakby nie było, każda z nas znajdzie coś, co jej się nie podoba we własnych stopach. Jednym z największych problemów są modzele (stwardnienia), które tworzą się zazwyczaj na podeszwach stóp i ich bokach. Są to nierzadko bolesne stwardnienia barwy żółtej.
1

Przyczyny tworzenia się modzeli.

Modzele tworzą się wskutek płaskostopia, zbyt ciasnego obuwia, czy zaburzenia statyki ciała. Ponadto, na modzele są podatne kobiety, które często chodzą w szpilkach, czy osoby otyłe. Jest to naturalna reakcja ochronna organizmu przed naciskiem na te partie skóry podczas chodzenia. Czasami nieleczone modzele sprawiają taki ból, że uniemożliwiają nam chodzenie.

2

Jak się ich pozbyć?

Po pierwsze musisz pamiętać, że wycięcie skóry nie jest zbyt efektywne. W rezultacie modzel odrośnie jeszcze większy i grubszy.

3
Twoim celem jest usuwanie modzelu stopniowo. Najpierw musisz porządnie namoczyć stopę, aby modzel zmiękł. Możesz nawet dodać odrobinę soli lub olejku eterycznego do wody.
4
Jak już namoczysz stopy weź tarkę do stóp lub pumeks i trzyj zmienione miejsce. Pomoże Ci to pozbyć się martwego, nagromadzonego naskórka. Również dzięki temu naskórek pod modzelem będzie mógł się regenerować. Peelinguj swoje stopy.
5
Nie próbuj pozbywać się dużych modzeli za jednym razem. Ich usuwanie może potrwać kilka tygodni, a nawet miesięcy. Nawilżaj stopy i natłuszczaj je smarując po każdej kąpieli i usuwaniu modzeli kramami do stóp.
6
Możesz też zmieszać jedną aspirynę z odrobiną soku z cytryny i rozrobić to na papkę. Nałóż to na modzel. Następnie owiń stopę grubym ręcznikiem i pozostaw na dwadzieścia minut. Pomoże to zmiękczyć stwardniałą skórę. Po dwudziestu minutach zmyj stopy, zetrzyj naskórek tarką lub/i wsmaruj krem nawilżający.
7
Aby uniknąć nawrotów tej przypadłości odwiedź lekarza specjalistę. On najlepiej doradzi Ci jak zapobiegać ponownemu stwardnieniu skóry.
Jak zrobić peeling cukrowy?
Jak zrobić masaż swojemu chłopakowi?
Jak malować paznokcie lakierem pękającym?
Jak zrobić naturalny krem przeciwzmarszczkowy?
 1.6/5 (325 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kasia - 2012-09-20
pomaga też lek ACERIN
Wstydzisz się zdejmować buty u znajomych bojąc się, że gdy to zrobisz, znokautujesz całe pomieszczenie? Nieprzyjemny...
Domowe sposoby na nieprzyjemny zapach stóp
Wstydzisz się zdejmować buty u znajomych bojąc się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub