Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak prać poduszki?
Jak prać poduszki?

Jak prać poduszki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Brudna, nieświeża pościel nie jest niczym przyjemnym. Żal wyrzucać poduszki tylko dlatego, że straciły sprężystość i świeżość. Nie przejmuj się jednak, można je przecież wyprać. Sprawdź na metce poduszki, czy w jej przypadku zalecane jest pranie w pralce, czy ręcznie. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, przeczytaj tą poradę.
1
Jeśli pierzesz poduszki w pralce, włóż do niej dwie naraz. Jedna poduszka mogłaby się okazać zbyt lekka i uszkodziłaby pralkę. Wybierz program dla tkanin delikatnych i niską temperaturę prania. Użyj tylko niewielkiej ilości proszku do prania. Włącz podwójne płukanie, żeby upewnić się, że pozbędziesz się całego proszku.
2
Niektóre poduszki wymagają prania ręcznego. Pierz je w letniej wodzie z dodatkiem małej ilości płynu do prania, np. Woolite Perły. Dobrze wypłucz poduszki. Wykręć z nich tak dużo wody, ile tylko zdołasz.
3
Dobrze wysusz poduszki, bo mogą zacząć brzydko pachnieć. Jeśli to możliwe, wywieś je na zewnątrz. Jeśli masz w domu suszarkę, włóż do niej poduszki i ustaw ją na niską temperaturę. Do suszarki włóż też czystą piłeczkę tenisową – ugniecie poduszki, pozwalając im odzyskać dawną puszystość. Po wyjęciu z suszarki sprawdź, czy poduszki dobrze wyschły. Jeśli nie, powtórz zabieg. Suche poduszki ugnieć i uformuj w ich dawny kształt. Pamiętaj, by nigdy nie suszyć w suszarce poduszek z pianki!
Jak usunąć żółte plamy z potu?
Jak zrobić pranie?
Jak usunąć plamy?
Jak prawidłowo prać ubrania?
Przeczytaj teraz: Jak prać kaszmir?
 2.5/5 (8 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić i szybko wysuszyć pranie w podróży?
W niektórych sytuacjach pranie w podróży jest konieczne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub