Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak radzić sobie z depresją?
Jak radzić sobie z depresją?

Jak radzić sobie z depresją?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Zanim termin „depresja” wszedł do powszechnego użycia, ludzie zwykle lekceważyli objawy tej choroby. A depresja to bardzo ciężkie schorzenie, które może całkowicie odebrać chęć do życia i uniemożliwić normalne funkcjonowanie, przez co zwykłe czynności, takie jak chociażby wstanie z łóżka, czy zjedzenie śniadania wydają się bardzo trudne. Prawdziwy jest niestety fakt, że wiele osób cierpiących na depresje pozostaje nieleczonych, czy to ze względów finansowych, czy też z powodu zwykłego lekceważenia objawów choroby. Jednak radzenie sobie z depresją jest możliwe nawet bez profesjonalnej pomocy. Musisz się jednak nauczyć jak zapanować nad tą chorobą. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak złagodzić objawy depresji. Pamiętaj jednak, że profesjonalne leczenie jest bardzo cenne i jeżeli to tylko możliwe, warto się mu poddać.
1

Pozostawanie aktywnym to jeden ze sposobów, by odwrócić swoje myśli od depresji.

Działania pozwalają rozpraszać złe myśli, które są przyczyną depresji. Uwalniają też ukryte pokłady energii, które są potrzebne by pozbyć się przygnębienia. Aktywność fizyczna powoduje także uwalnianie się endorfin, które są hormonami szczęścia.

2

Ważne jest również, aby odpocząć.

Depresja może być bardzo męcząca, więc niezwykle istotne jest, aby odzyskać siły i energię do walki z objawami choroby. Techniki relaksacyjne mogą pomóc ci się wyciszyć i uspokoić. Podczas wypoczynku wszystko, co wywołuje u ciebie stres trzymaj za drzwiami sypialni. Tylko w ten sposób można naprawdę wypocząć.

3

Konieczne w walce z depresją jest także wyrażanie emocji.

Depresja zwykle wynika z tłumienia emocji. Ludzie, którzy się smucą i ukrywają swój stan psychiczny, są bardzo podatni na depresję. Wiele osób unika płaczu, gdyż uważają, że jest on oznaką słabości. Jednak płacz jest bardzo ważny, ponieważ przez niego właśnie najlepiej uwolnić negatywne emocje. Dodatkowo zaletą płaczu jest fakt, że umożliwia on stopniowe uwalnianie uczuć. Należy unikać osiągnięcia natychmiastowego katharsis (oczyszczenia z gniewu) przez takie czynności jak np. boks. Katharsis wbrew pozorom nie uwalnia cię od negatywnych emocji, zamiast tego może sprawić, że przemoc stanie się sposobem na rozładowanie emocji, a to może być bardzo niebezpieczne.

Jak leczyć depresję metodami naturalnymi?
Jak wziąć się w garść?
Jakie są rodzaje samotności?
Domowe sposoby na depresję
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wyjść z depresji?
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Eldan - 2013-06-03
Ćwiczcie jogę ,najlepsza jest moim zdaniem Joga Kundalini,warunek jest jeden,trzeba ja ćwiczyć codziennie,naprawde pomaga i daje szczęście,pozdrawiam was
anit21 - 2013-04-22
ja depresje mam od dziecka, zaczeła sie od rozwodu rodziców, potem przeszło, po kilku latach wciąż miewalam takie stany ale ostatnio coś we mnie pękło, nic mnie nie cieszy, telewzija, te wszystkie piosenki w radiu, zakupy, wszystko wydaje sie bez sensu....moglabym tylko spać, chciałabym umrzęć, wcześniejsze depresje były niczym niż to co teraz przeżywam, a wydawało sie że w koncu to pokonałam
Dorota3820 - 2013-03-15
Witam.walczę z depresja od lat ,byłam na terapii,leczyłam się farmakologicznie,nic nie pomogło.Doszło do tego że zostałam sama z tym problemem.Mąż jest obojętny,dzieci myślą że wymyślam,a rodzina włącznie z mamą odsuneły się.Nie jest to takie proste,podnieść się i dalej iść przez życie.Nie masz nikogo żeby pogadać ,żeby się zwierzyć .jesteś sam jak palec a niby dookoła tyle osób.Ja już nie widzę żadnych szans.Załamana od lat.
Kinga - 2012-10-14
Ja mam depresję już ponad rok :(( strasznie jest, najgorsze było chyba dobranie leków bo 4 razy mi zmieniali i w końcu chyba są ok tylko że nie wiem na jak długo.....
Trochę pomagają rozmowy z psychologiem, używam akurat porad przez internet bo nie jest drogo a jest bardziej anonimowe i to mi pasuje. Polecam każdemu meritum.sos.pl warto spróbować jeśli wstydzisz się normalnie. Ja mam już dość jak ludzie patrzą na mnie jak na wariatkę
Lula - 2012-04-06
Polecam książki Andrew Matthewsa. Bardzo podnoszą na duchu.
22ola12 - 2012-02-17
Ostatnio coraz bardziej trace checi do zycia... potrzebuje pomocy... szukam tu jakis sensownych pomocy ale nie ma tu nic... łatwo jest powiedziec uwierz w siebie itp. ale czlowiek z depresja nie moze sobie sam dac z tym rady, wiemn cos o tym bo samam mam tak... probuje sie uspokojic ale nie moge, nie potrafie... takie bezsensowne porady moga isc do kosza...
w depresji potrzeba drugiej osoby... osoby ktora nam pokaze ze zycie jest piekne ze nietylko my mamy problemy itp.
zadne tabletki nie pomoga nam w wyleczeniu to my musimy sami sie postarac, chciec poprowy chcec wyjsc z tego
dorthy - 2011-11-17
z depresji wyjsc samemu.graniczy z cudem.Jest mozliwa, ale wymaga czasu..miesiecy..lat. Potrzebne jest wsparcie bliskich,rozmowy. Placz w samotnosci pomaga tylko na chwile,pozniej fatalny nastroj powraca jak bumerang.A:(
... - 2011-11-16
Te "cenne" rady pogorszyły mój już i tak nadszarpnięty humor.
Renata - 2011-01-09
Witam . Wierzę mocno w to , ze depresje mozna samemu wyleczyc, ale pod warunkiem ze osoby nam bliskie pomogą nam w tym . Mam problemy ze swoim synem , przezywam tą sytuacje bardzo. Mie sypiam po nocach , nie mam ochoty jesc ,a w moich myslach jest tylko moj syn , wiem ze On tez cierpi wiec staram sie Jemu nie poazywac jak bardzo cierpie. W domu tez staram sie trzymac i nie pokazuje mojego przygnębienia, płacze jak jestem sama i straciłam sens zycia. Czasami juz nie potrafie tego ukrywac i wybucham , mowie o tym mojemu chłopakowi i najczęsciej konczy sie to kłótnią , On zabiera dziecko i wychodzi . Dzisiaj wyszłam zeby popłakac i pobyc sama, wrociałam a tu zamkniete mieszkanie pojechał z rodzicami i synem na spacer. Wrocił dał mi klucze i powiedział , ze zrobiło sie ze mnie ciele... Nie mam juz siły.
naturalnie - 2010-07-14
Należy pamiętać, że depresję możemy wyleczyć wyłącznie sami. Są środki dostępne w aptekach na depresję, jednak bez naszej pomocy i chęci walki ze złym samopoczuciem niewiele wskórają.
Fawia - 2010-07-13
Na depresję najlepszy jest sport. Wiem bo mi pomógł już nie raz w naprawdę kryzysowych sytuacjach.
Artykuł jest o zmianie nastroju dopadającej nas w czasie zimy. Amerykańscy naukowcy niejednokrotnie potwierdzali tą...
Zimowa depresja - prawda czy mit?
Artykuł jest o zmianie nastroju dopadającej nas w czasie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub