Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Ginekologiczne > Jak zrobić nasiadówkę?
Jak zrobić nasiadówkę?

Jak zrobić nasiadówkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Kąpielowe nasiadówki wracają do łask jako stosunkowo bezpieczny lek na wiele problemów zdrowotnych. Nasiadówki są bardzo pomocne dla kobiet po porodzie, którym nacinano krocze. Mogą być także stosowane w leczeniu hemoroidów, infekcji prostaty, pochwy i odbytu. Pomagają przy opryszczce narządów płciowych oraz przy infekcji pęcherza moczowego. Być może zastanawiasz się czym jest kąpiel nasiadowa? Nazwa dokładnie odzwierciedla istotę rzeczy. Nasiadówka to kąpiel, w której siedzisz w ciepłej wodzie, która zakrywa pośladki i biodra. Ciepła woda wpływa na krążenie krwi i jej zwiększony napływ do zanurzonego obszaru, co umożliwia przyspieszenie leczenia i zmniejszenie dyskomfortu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kąpiel nasiadową.
Wanna, wanienka do nasiadówek lub duża miednica
1
Napełnij wannę ciepłą wodą. Woda powinna być na tyle ciepła, by dawać uczucie komfortu, ale nie na tyle gorąca, by parzyć. Musisz wlać tyle wody, żeby przykryła pośladki i biodra.
2
Kolejny krok jest opcjonalny. Niektórzy go zalecają, a inni w ogóle nie stosują. Prócz wanny potrzebne ci będzie dodatkowe naczynie: miednica, wiadro lub wanienka do nasiadówek. Napełnij wanienkę do nasiadówek lub miednicę zimną wodą. Jeżeli używasz i ciepłej i zimnej wody, powinnaś przechodzić od jednej kąpieli do drugiej, co kilka minut. Zalecane jest, aby przenosić się z ciepłej do zimnej wody 5-6 razy, a cały zabieg wykonywać przynajmniej kilka razy w tygodniu.
3
Większość lekarzy zaleca siedzenie w wodzie przez 20-30 minut kilka razy w tygodniu, dzięki czemu proces leczenia może postępować.
4
Po wyjściu z kąpieli osusz się suchym, czystym, bawełnianym ręcznikiem. Należy się owinąć ręcznikiem, ale nie pocierać nim skóry. Niektórzy zalecają, by poczekać, aż skóra samoistnie wyschnie.
5
Możesz dodać do nasiadówki sole do kąpieli, jeżeli lekarz ci to zaleci. Może to być bardzo pomocne zwłaszcza dla kobiet z infekcjami pochwy lub po porodzie. Ilość dodawanych soli zależy od wielkości wanny. Dodaj tyle, by swobodnie się rozpuściły w wodzie.
6
Niektóre kobiety cierpiące na grzybicę pochwy odczuwają ulgę, gdy do kąpieli dodadzą odrobinę octu winnego. Pamiętaj jednak, że przed zastosowaniem jakiegokolwiek leczenia należy skontaktować się z lekarzem.
Jak leczyć zapalenie pęcherza?
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak rozpoznać różyczkę?
Wskazówki
  • Możesz kupić specjalne plastikowe wanienki do kąpieli nasiadowych. Dostępne są one w większości aptek.
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

HEMOROID - 2014-08-22
kurde no! ciepla woda na hemoroidy? zeby naczynia krwionosne sie rozszerzyly a te zrobily jeszcze wieksze? (niewazne czy od cieplej wody czy pary). ludzie pare to sobie mozecie nakierowywac na twarz przy oczyszczaniu a nie na tylek z zylakami! co za zabobon, potem tylko ktos to czyta, wierzy i sam sobie szkodzi.
~~~~ - 2014-02-25
"przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy" - jakimże trzeba być tępakiem żeby innych pouczać samemu popisując się rażącymi błędami językowymi. Informuję niniejszym przemądrzałego kmiotka, że:
1. NIE PORTAL tylko UŻYTKOWNICY PORTALU piszą
2. Błędy się ROBI a nie PISZE (choc można PISAĆ ROBIĄC błędy)

Przy okazji kultura zachowań na forum obejmuje również tolerancję literówek jakie niewątpliwie każdemu użytkownikowi się czasem zdarzają.
MG - 2013-12-08
anonim - 2011-11-24
nie WE wodzie tylko W wodzie- przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy
Alexis - 2011-11-24
do anonim: dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawione.
07.12.2013 :" Dodaj tyle, by się swobodnie rozpuściły we wodzie." To raczej nie jest poważne traktowanie czytelników
magda.doradca.abiofem - 2013-02-23
Nasiadówka, mimo mylącej nazwy, nie polega na siedzeniu w wodzie (naparze). Polega na przykucnięciu (w wannie, nad miednicą), to para ma działanie lecznicze. Natomiast przy dolegliwościach kobiecych, np infekcjach skóra nie powinna być wilgotna, tylko czysta i sucha.
grzyyywa - 2012-08-20
ja robiłam nasiadówki z pokrzywy i rumianku przy początkach zapalenia pęcherza. jednocześnie brałam kapsułki prouro i piłam sporo płynów. dzięki temu udało mi się uniknąć zapalenia, polecam!
Alexis - 2011-11-24
anonim - 2011-11-24
naturalnie - 2010-07-14
W zależności od tego w jakim celu robi się nasiadówkę dobrze jest ją zrobić z kory dębu, rumianku, nadmanganianu potasu. Woda powinna mieć temp. ok. 40ˇC. Nasiadówki łagodzą swędzenie, pieczenie, przyspieszają gojenie.
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać moczu lub wydalasz go niewiele. Pieką cię okolice cewki...
Jak leczyć przewlekłe zapalenie pęcherza?
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub