Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Ginekologiczne > Jak zrobić nasiadówkę?
Jak zrobić nasiadówkę?

Jak zrobić nasiadówkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Kąpielowe nasiadówki wracają do łask jako stosunkowo bezpieczny lek na wiele problemów zdrowotnych. Nasiadówki są bardzo pomocne dla kobiet po porodzie, którym nacinano krocze. Mogą być także stosowane w leczeniu hemoroidów, infekcji prostaty, pochwy i odbytu. Pomagają przy opryszczce narządów płciowych oraz przy infekcji pęcherza moczowego. Być może zastanawiasz się czym jest kąpiel nasiadowa? Nazwa dokładnie odzwierciedla istotę rzeczy. Nasiadówka to kąpiel, w której siedzisz w ciepłej wodzie, która zakrywa pośladki i biodra. Ciepła woda wpływa na krążenie krwi i jej zwiększony napływ do zanurzonego obszaru, co umożliwia przyspieszenie leczenia i zmniejszenie dyskomfortu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kąpiel nasiadową.
Wanna, wanienka do nasiadówek lub duża miednica
1
Napełnij wannę ciepłą wodą. Woda powinna być na tyle ciepła, by dawać uczucie komfortu, ale nie na tyle gorąca, by parzyć. Musisz wlać tyle wody, żeby przykryła pośladki i biodra.
2
Kolejny krok jest opcjonalny. Niektórzy go zalecają, a inni w ogóle nie stosują. Prócz wanny potrzebne ci będzie dodatkowe naczynie: miednica, wiadro lub wanienka do nasiadówek. Napełnij wanienkę do nasiadówek lub miednicę zimną wodą. Jeżeli używasz i ciepłej i zimnej wody, powinnaś przechodzić od jednej kąpieli do drugiej, co kilka minut. Zalecane jest, aby przenosić się z ciepłej do zimnej wody 5-6 razy, a cały zabieg wykonywać przynajmniej kilka razy w tygodniu.
3
Większość lekarzy zaleca siedzenie w wodzie przez 20-30 minut kilka razy w tygodniu, dzięki czemu proces leczenia może postępować.
4
Po wyjściu z kąpieli osusz się suchym, czystym, bawełnianym ręcznikiem. Należy się owinąć ręcznikiem, ale nie pocierać nim skóry. Niektórzy zalecają, by poczekać, aż skóra samoistnie wyschnie.
5
Możesz dodać do nasiadówki sole do kąpieli, jeżeli lekarz ci to zaleci. Może to być bardzo pomocne zwłaszcza dla kobiet z infekcjami pochwy lub po porodzie. Ilość dodawanych soli zależy od wielkości wanny. Dodaj tyle, by swobodnie się rozpuściły w wodzie.
6
Niektóre kobiety cierpiące na grzybicę pochwy odczuwają ulgę, gdy do kąpieli dodadzą odrobinę octu winnego. Pamiętaj jednak, że przed zastosowaniem jakiegokolwiek leczenia należy skontaktować się z lekarzem.
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak złagodzić objawy menopauzy?
Jak przestać ziewać?
Jak zapobiec prostacie?
Wskazówki
  • Możesz kupić specjalne plastikowe wanienki do kąpieli nasiadowych. Dostępne są one w większości aptek.
 3.7/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

~~~~ - 2014-02-25
"przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy" - jakimże trzeba być tępakiem żeby innych pouczać samemu popisując się rażącymi błędami językowymi. Informuję niniejszym przemądrzałego kmiotka, że:
1. NIE PORTAL tylko UŻYTKOWNICY PORTALU piszą
2. Błędy się ROBI a nie PISZE (choc można PISAĆ ROBIĄC błędy)

Przy okazji kultura zachowań na forum obejmuje również tolerancję literówek jakie niewątpliwie każdemu użytkownikowi się czasem zdarzają.
MG - 2013-12-08
anonim - 2011-11-24
nie WE wodzie tylko W wodzie- przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy
Alexis - 2011-11-24
do anonim: dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawione.
07.12.2013 :" Dodaj tyle, by się swobodnie rozpuściły we wodzie." To raczej nie jest poważne traktowanie czytelników
magda.doradca.abiofem - 2013-02-23
Nasiadówka, mimo mylącej nazwy, nie polega na siedzeniu w wodzie (naparze). Polega na przykucnięciu (w wannie, nad miednicą), to para ma działanie lecznicze. Natomiast przy dolegliwościach kobiecych, np infekcjach skóra nie powinna być wilgotna, tylko czysta i sucha.
grzyyywa - 2012-08-20
ja robiłam nasiadówki z pokrzywy i rumianku przy początkach zapalenia pęcherza. jednocześnie brałam kapsułki prouro i piłam sporo płynów. dzięki temu udało mi się uniknąć zapalenia, polecam!
Alexis - 2011-11-24
anonim - 2011-11-24
naturalnie - 2010-07-14
W zależności od tego w jakim celu robi się nasiadówkę dobrze jest ją zrobić z kory dębu, rumianku, nadmanganianu potasu. Woda powinna mieć temp. ok. 40ˇC. Nasiadówki łagodzą swędzenie, pieczenie, przyspieszają gojenie.
Zakażenie układu moczowego to infekcja o podłożu bakteryjnym. Mogą ją spowodować różne drobnoustroje, np. gronkowiec...
Zapalenie pęcherza moczowego - objawy i leczenie
Zakażenie układu moczowego to infekcja o podłożu bakteryjnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub