Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Jak leczyć haluksy?
Jak leczyć haluksy?

Jak leczyć haluksy?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Haluksy są to zniekształcenia stóp, najczęściej wskutek noszenia źle dopasowanego obuwia. Zazwyczaj wykrzywia się duży paluch. A odgrywa on dużą rolę podczas chodzenia. Dlatego bardzo ważne jest leczenie haluksów, aby nie doprowadzić do całkowitej deformacji stopy.
1
Udaj się do lekarza rodzinnego, aby upewnić się, czy masz haluksy. Jeśli tak, zapytaj jak się ich pozbyć. Jeśli nie, poradź się jak im przeciwdziałać.
2
Noś buty, które pozostawiają dużo miejsca palcom. Szpilki i wysokie obcasy z całą pewnością nie są dobrym pomysłem, ponieważ możesz odczuwać ból przy chodzeniu i powodować dalsze deformacje.
3
Zapytaj swojego lekarza o obuwie ortopedyczne, lub wkładki ortopedyczne.
4
Bierz niesteroidowe leki przeciwzapalne, takie jak ibuprofen, aby złagodzić ból stóp i palców.
5
Przyjmuj zastrzyki z kortykosterydów, aby uśmierzyć ból i swędzenie.
6
Poszukaj terapii ultradźwiękami.
7
Zapytaj lekarza, czy w Twoim przypadku stopy wymagają interwencji chirurga. Istnieją różne sposoby chirurgicznego usuwania problemu. Lekarz może na przykład usunąć część kości, złączyć kości w dużym palcu w jedną całość lub usunąć kość i zastąpić ją nową kością.
Jak zapobiegać skurczom łydek?
Jak leczyć reumatyzm?
Jak pozbyć się zakwasów?
Jak wyleczyć rwę kulszową?
 2.7/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

amoniak - 2014-04-26
Mam amoniak 25% i chciałabym go rozcieńczyć do stężenia 10%. Czy wie ktoś jak to zrobić? Pilne.
Ala - 2013-01-28
co to za bzdury!!!
Pani Ania - 2012-12-13
Halluksom najlepiej zapobiegać. Aby się udało należy dobrać odpowiedni aparat korekcyjny - najlepiej do noszenia w trakcie chodzenia bo wtedy działa on aktywnie. To jak ćwiczenie na siłowni aby zmienić sylwetkę trenujemy mięśnie- zmienia sie także budowa kstna - także tu trzeba wymusić prawidłowy ruch w stawie a co za tym idzie wytrenować cały apart mieśniowo-więzadłowy do pracy w prawidłowej pozycji.
Jedyny aktywny w chwili obecnej aparat na halluksy jaki znam to Hallufix.
Asiulka - 2011-11-04
Haluksy - temat tabu. Moja mama miała operowane (jest bardzo zadowolona,nic nieodrosło po 3 latach,ona biega w butach na wysokim obcasie - szczęściara),bo nieskutkowały inne metody, zmniejszenia go. Ja też je mam ale jestem jeszcze młoda, ortopeda powiedział,że mogę je zoperować dopiero jak urodzę dziecko, teraz niema sensu, więc muszę sobie trochę jeszcze poczekać(niestety), bo najpierw męża trza znaleźć.
Henryk - 2010-09-15
Jak zmiana (haluks) nie jest duży to dobre rezultaty przynosi noszenie aparatu marcin (jeden nosi się w dzień drugi w nocy). Oprócz tego należy wykonywać ćwiczenia stóp wzmacniające mięśnie i więzadła oraz fizykoterapia (np. jonoforeza).
Avaroo - 2010-08-09
Michał Tombaka i opisał w swojej książce "Droga do Zdrowia" taki oto przepis na haluksy.

Mieszamy jodynę z amoniakiem w proporcji 1:1 (amoniak ma być 10%. Jeśli kupimy 20% to trzeba go zmieszać pół na pół z przygotowaną wodą). W sumie potrzeba około 1/4 roztworu. Mieszaniną tą smarujemy haluksy (pędzelkiem, wacikiem, gąbeczką itp). Roztwór ten brudzi więc trzeba pod stopę położyć stary ręcznik a na ręce rękawiczki plastikowe lub gumowe. Haluksy smarujemy grubo, czekamy aż wyschnie i smarujemy oliwką aby skóra zbytnio nie wyschła. Teraz zakladamy urządzenie odciągające paluch, grubą skarpetkę i idziemy spać.

Rano zdejmujemy urządzenie i wkładamy między paluch a drugi palec wkładkę gumową miedzypalcową i na to skarpetki, aby wkładka lepiej się trzymała.

Wkładka gumowa musi być tak twarda, aby odchylać paluch do normalnej pozycji. Jeżeli jest za miękka, to ma ona w środku otworki, w które można włożyć coś utwardzającego.

Ten zabieg powtarzamy codziennie wieczorem przed pójściem spać przez okres 2 tygodni. Potem aby dać odpocząc skórze robimy tydzień przerwy a potem znów od nowa. Haluksy zaczynają znikać po 4-5 tygodniach - w zależności od tego jakie kto ma miękkie stawy (im miększe to tym szybciej).

Jak to działa? Amoniak służy do głębokiej penetracji, jako nośnik jodyny, natomiast sama jodyna zmiękcza kości i stawy, pozwalając na właściwe ich ułożenie.
Danna - 2010-08-09
Ultradźwięki leczą tylko ból, na same haluksy nic nie dają :/.
Saba - 2010-08-09
W sklepach można dostać silikonowe kliny na haluksy. Zapobiegają zachodzeniu palucha na drugi palec, przez co zmniejszają jego koślawość.
<p>Koślawość kolan charakteryzuje się tym, że oś podudzia tworzy z osią uda kąt otwarty na zewnątrz. Mówiąc...
Jak leczyć koślawość kolan?
Koślawość kolan charakteryzuje się tym, że oś podudzia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub