Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Obuwie damskie > Jak usunąć brzydki zapach z butów?
Jak usunąć brzydki zapach z butów?

Jak usunąć brzydki zapach z butów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (32 ocen)
Oceń 
Jest to dość krępujący problem. I nie ma się co śmiać, ponieważ wiele osób robi co może, aby unikać ściągania butów w różnych miejscach. Jeśli nie zrobimy nic w tym kierunku, aby pozbyć się brzydkiego zapachu w butach i będziemy ich wciąż używać, odór się nasili. Dodatkowo w butach zagnieżdżą się bakterie lub grzyby, którym pod wpływem ciepła dobrze będzie się rozwijać. A tego chyba nie chcemy, prawda?
1

Najlepszym sposobem na usunięcie przykrego zapachu z butów jest pozbycie się bakterii i/lub grzybów, które się w nich namnożyły. Aby uniknąć takich sytuacji, wybieraj buty z dobrą wentylacją. Nie noś butów ciężkich, grubych lub niedostosowanych do warunków pogodowych. Pamiętaj o bawełnianych skarpetkach, aby wchłaniały pot ze stóp. Unikaj natomiast skarpetek ze sztucznego materiału, ponieważ źle wchłaniają pot i zwiększają przykry zapach.

2

Zaraz po ściągnięciu butów umieść je w ciepłym, suchym miejscu. Powstrzyma to bakterie przed rozmnażaniem. Pozostaw je na co najmniej 24 godziny. Nie zakładaj ich w tym czasie ponownie. Najlepiej, jeśli będziesz mieć kilka par butów i będziesz w nich chodzić na zmianę.

3

Soda oczyszczona pomoże pozbyć się nieprzyjemnego zapachu i oczyścić buty. Wsyp do butów sodę przed ich założeniem, koniecznie nałóż skarpetki. Wieczorem, kiedy ściągniesz buty z nóg i zanim odłożysz je w ciepłe i suche miejsce, wsyp do nich odrobinę sody. Możesz zostawić je tak na kilkanaście godzin. Soda oczyszczona ma właściwości absorbujące nieprzyjemne zapachy.

4

Innym sposobem na brzydki zapach jest włożenie butów do zamrażarki. Zanim jednak to zrobisz, włóż buty do woreczka plastikowego i bardzo dokładnie go zamknij. Mroź buty przez co najmniej dwie godziny.

5

Możesz też kupić specjalne spraye do butów. Po co jednak przepłacać za coś, co działa tak samo jak niedroga soda?

Jak rozciągnąć nowe buty?
Jak odświeżyć buty w środku?
Jak ozdobić trampki brokatem?
Jak zawiązać sznurówki w Gwiazdę Dawida?
 3.1/5 (32 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (23)

Angela - 2014-07-25
Najlepszym sposobem jest wsypanie do butow zwirku dla kotow.Polecam silikonowy. Zwirek neutralizuje nieprzujemne zapachy, pochlonie wilgoc. Mozna go umiescic w malych materialowych woreczkach albo bezposrednio wsypac do butow.Dobrym sposobem jest umieszczenie tego specifiku w szafce, w ktorej przechowujemy buty.
ecoinsert - 2014-07-16
tych wkladek ECO INSERT nie polecam , to pic na wodę, fotomontaż
Agniesia2678 - 2014-02-19
do butów można włożyć kilka plasterków cytryny ewentualnie wsypać sodę i tak zostawić na całą noc. Słyszałam jeszcze o sposobie zamrażania butów w woreczkach foliowych , ale jeszcze go nie wypróbowałam :)
Minkaa14 - 2014-01-31
Dobry sposób ( sama próbowałam) Tu włożenie do każdego z butów 1 torebkę herbaty, np. ziołowej, miętowej. Trzeba ją włożyć wieczorem , a rano otrzymamy efekt. :)
Agniesia2678 - 2013-12-08
próbowałam metodę z plasterkami cytryny , ale jest mało skuteczna
kolega - 2013-08-20
polecam katadyn - wrzucasz tabletkę do wiaderka, następnie buty na 3h i wyciągasz świeże
jaśfasola - 2013-07-01
nie ma nic o węglu szczególnie bambusowym co pochłania smród z butów!? Można zobić samemu a lepiej kupić gotowe saszetki (eco insert - sprawdzone przeze mnie)
ema1235 - 2013-06-19
bardzo ciekawe :)
usti - 2013-05-22
ponoć picie szałwii zmiejsza wydzielanie się smrodu spod pach i stóp; znajoma, która studiuje farmację mi to powiedziała
natka5151 - 2013-05-10
Ja kupuję specjalne sprey'e, którymi pryska się w bucie.... Mam takie do butów i do nóg. Bo pocące się stopy są tego przyczyną.
Lukrecja - 2013-02-28
Brzmi ciekawie:) Serio pomaga?
martakali2889 - 2013-02-08
Słyszałam właśnie o mrożeniu butów. Ja zauważyłam że coraz bardziej czuję nie przyjemny zapach po zdjęciu butów i się zastanawiam czy to nie przez rajstopy i pocenie się nóg. Rajstopy to również sztuczny materiał i chyba to jest powód zapachu.
daria16rog - 2013-02-08
Minkaa14 - 2013-01-29
Mój znajomy był z tym u lekarza specjalisty-dermatologa. I on powiedział że higiena jest najważniejsza np. popryskasz perfumą spocone ciało to jeszcze większy smród. Ale mój kolega mimo dobrej higieny miał dalej ten problem, więc poszedł do apteki. Farmaceuta przepisał mu jakiś środek i po kilku dniach problemu nie było. Pozdrawiam.
Krystian Myśliński - 2013-01-26
Mi pomogło. Bardzo dobry artykuł. Dzięki! :-D
Bardzo często mamy do czynienia z brzydkimi zapachami. Nieciekawa woń potrafi bardzo drażnić, a nawet może przeszkadzać...
Jak usunąć nieprzyjemny zapach?
Bardzo często mamy do czynienia z brzydkimi zapachami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub