Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak znaleźć chomika jeśli uciekł?

Jak znaleźć chomika jeśli uciekł?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Każdy z nas wie, że chomiki jeśli nie są oswojone to tylko czekają na okazje by uciec z klatki. Dlatego więc warto wiedzieć, jak znaleźć naszego uciekiniera.
1
Każdy chyba wie że chomiki są zwierzętami nocnymi, dlatego też nie ma sensu szukać ich podczas dnia. Najpierw oczywiście powinniśmy zajrzeć we wszystkie możliwe miejsca, gdzie chomik mógłby się schować, jednak jeśli go nie znajdziemy trzeba poczekać do nocy.
2
Gdy zrobi się wieczór zaczynamy nasłuchiwać. Jeśli to na nic, wówczas wysypujemy na podłogę trochę ziarenek lub kładziemy w różnych miejscach warzywa jako przynętę i szukamy dalej.
3
po dwóch trzech dniach chomik bez problemu powinien się znaleźć. Jeśli nie to jest prawdopodobieństwo, że wyszedł z domu albo spadł z balkonu.
Jak podnosić królika?
Jak karmić jeża?
Jak wyposażyć klatkę królika?
Jak zrobic przysmak dla chomika (jabłkowe chipsy)?
Ostrzeżenia
  • Ostrzegam, że mój sposób może nie zadziałać. Mi właśnie w ten sposób udało się odnaleźć chomika. Życzę, aby tak jak mnie każdemu to się udało.
 4.4/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (12)

julia - 2014-03-27
przyda się \
Beata - 2013-08-27
Kiedyś miałam takiego uciekiniera. Dwa razy polowałam na niego, żeby go złapać. Pierw zostawiłam miseczke z jedzeniem, oczywiście jedzenie znikło, na drugi dzień oglądam w nocy tv i przebieg obok przez środek pokoju, szybko przez próg i wbieg do mnie, złapałam go pod biurkiem, za trzecim razem zastawiliśmy już klatkową pułapkę, ja zablokowałam szczelinę w klatce, którą uciekał a tata zrobił tak, żeby drzwiczki się zamknęły jak tylko wejdzie, oczywiście weszedł, później zmieniłam mu klatkę, bo mogłoby coś mu się stać.
mynia - 2013-01-24
Chomik nie biega ot tak sobie bez sensu i środkiem mieszkania. Będzie trzymał się przy ścianach, szafkach.
Potrafi wejść bardzo wysoko (mój fantastycznie wspina się po ścianie, zapierając się grzbietem o tył szafy :) , uwielbia firanki, wchodzi po ubraniu i siada na ramieniu), ale nie robi legowisk "na wysokościach".

Jak maleństwo ucieknie to radzę w każdym pomieszczeniu ułożyć w jednym miejscu watę bawełnianą, trochę papieru toaletowego i suche jedzonko. Najlepiej zrobić to blisko jakiegoś miejsca, w którym maluch może się schować. Chomiczek znajdzie w nocy materiał i będzie chciał go użyć do budowy gniazdka. Najlepiej ułożyć to w pobliżu jakiejś szafki, którą łatwo przesunąć lub wyciągnąć z niej szufladę. Chomiczek zrobi sobie legowisko w pobliżu miejsca, gdzie znalazł takie "skarby", a nam łatwiej szukać za dnia kępy białej waty i papieru, niż po nocy ganiać za gryzoniem i nasłuchiwać skrobania ;) Jeśli po 5 dniach obserwacji jedzonko i materiały budowlane będą nietknięte, to znaczy, że nasze maleństwo "wybyło" gdzieś dalej.
ada.pink.heart1 - 2012-09-13
Możliwe,że po prostu pies go zjadł...
:( - 2012-01-28
:( mi uciekł także i nie mogę go znaleść
Dacc - 2011-10-30
heh moze to dobre jesli nie masz zarlocznego psa w domu tak jak moj.Gdybym wylozyl ziarna lub cokolwiek to by w minute tego nie bylo :) nie moge go znalezc juz szukam go caly dzien no ale trudno. Wylozylem otwarta klatke i postawilem juz troche stary ser wiec lepiej bedzie smierdzial jesli podziala to dam znac. :) nareczkaaaaa
Megg - 2011-07-18
A czy jest możliwe, aby chomik wyszedł z domu np przez otwarty balkon? Jeśli nie to przeszukaj podłogi - pod szafami i za nimi, pod łóżkiem (również w łóżku jeśli to rozkładana kanapa), pod fotelami. Chomik raczej nie wejdzie na wysoką półkę więc szukaj tam gdzie sam mógłby sam się dostać.
; ///// - 2011-07-18
mojego chomika nie ma juz 2 dzien wogle nigdzie go nie slychac i raczej byl malo oswojony by dostalam go tydzien temu . i nie ma jeszcze imienia ;(
co robic blagam odpiszcie ...
:::((( - 2011-06-28
mojego chomika niema 2 tydzien moja przyjaciółka zanalazła chomika dopiero po 1 miesiącu.
Kejti11 - 2011-04-25
Misia, współczuję ci... Może smakołyki są nie w tym miejscu? Postaw się na miejscu chomika. Gdzie byś poszła, jakbyś była malutka? Poczołgaj się po podłodze dookoła domu. Jeśli to nie podziała, no to... :(
TaCoUdzielaPomocy - 2011-04-07
Słuchaj, współczuje ci bardzo ale niestety muszę ci to powiedziec musisz sobie kupić nowego chomika a tamten musi pozostać w twoim sercu. Strasznie jest mi przykro ale już nic nie da sie zrobić :(. Jeszcze raz bardzo współczuje.
misia12 - 2011-02-11
pomocy!!!!mojego chomika nie ma już 3 dni a w nocy go nie słychać smakołyki tez nie działają dżungarek nie miał możliwosci wyjścia na dwór co robić!!!!!!
Chomik to doskonałe pierwsze zwierzątko dla dziecka. Chomiki są kochane, małe a co najważniejsze łatwe i niedrogie w...
Jak dbać o chomika?
Chomik to doskonałe pierwsze zwierzątko dla dziecka. Chomiki są kochane, małe a co...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub