Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak zrobić decoupage?
Jak zrobić decoupage?

Jak zrobić decoupage?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Decoupage jest to technika, która polega na ozdabianiu przedmiotów wykonanych z różnych materiałów [drewno, metal, plastik czy szkło] poprzez naklejanie na nie wzoru z papieru. Poszczególne warstwy papieru są pokrywane lakierem tak, aby papier wtopił się w powierzchnię i tworzył z nią jedna całość. Wzory powinny wyglądać tak, jakby były namalowane lub nadrukowane na wybranym obiekcie. Decoupage jest bardzo prostą metodą na ozdobienie prawie każdej powierzchni. Można się go bardzo szybko nauczyć. Zachęcam do spróbowania.
5

Wybierz odpowiedni klej.

W zależności do jakiej powierzchni będziesz przyklejać swój wzór, musisz mieć odpowiedni klej. Możesz jednak zainwestować w uniwersalny klej do decoupage lub klej, podkład i lakier 3 w 1 o nazwie Mod Podge (do kupienia tutaj).

6
robienie decoupage

Nałóż klej.

Za pomocą pędzelka nałóż cienką warstwę kleju do decoupage na wybrany obiekt i na powycinane wcześniej kawałki. Nakładaj klej równo.

7
robienie decoupage

Zacznij przyklejanie.

Przyklejaj wybrane kawałki jeden po drugim, powoli. Nakładaj kawałki ostrożnie, aby się nie pofalowały. Za każdym razem małym wałkiem lub palcami, zawsze od środka w kierunku zewnętrznym. Powtarzaj z każdym kawałkiem to samo. Jeśli będziesz nakładać kilka warstw, pamiętaj, żeby klej z poprzedniej warstwy całkowicie wyschnął. Nigdy nie nakładaj kolejnej warstwy, gdy klej jest jeszcze mokry.

8
robienie decoupage

Pozostaw do wyschnięcia.

Zanim przejdziesz do kolejnych czynności upewnij się, że klej całkowicie wyschnął. Jeśli na brzegach przykleiłeś za dużo warstw lub coś wystaje, możesz to ściąć za pomocą żyletki na przykład i wyrównać brzegi.

Jak kreatywnie wykorzystać lakier do paznokci?
Jak ozdobić butelkę?
Porady dla majsterkowiczów
Jak ozdobić komodę metodą decoupage?
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Oryginalne meble nie muszą być drogie, a tanie meble nie muszą być wcale nudne i oklepane. Dzięki prostej technice jaką...
Jak zrobić decoupage na meblach?
Oryginalne meble nie muszą być drogie, a tanie meble...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub