Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Biżuteria > Jak rozpoznać diament?
Jak rozpoznać diament?

Jak rozpoznać diament?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (288 ocen)
Oceń 
Niezależnie od tego, czy masz zamiar wycenić pierścionek po babci czy zakupić pierścionek zaręczynowy, warto samemu znać się na rzeczy i potrafić stwierdzić, czy mamy do czynienia z prawdziwym diamentem czy nie. Najlepiej wycenić diament u dobrego jubilera, jednak jest to troszkę kosztowna wiedza. Oto jak wziąć sprawy we własne ręce!
1

Zapytaj o certyfikat podczas zakupu. Każdy prawdziwy diament musi być potwierdzony certyfikatem. Jest to szczególnie ważne, jeśli kupujesz kamień przez internet.

2

Dobrze się mu przyjrzyj. Diamenty powinny załamywać światło, które przez nie przechodzi. Szkło i kwarc nie będą odbijać światła z dużą intensywnością, nie załamują światła, nawet jeśli są ładnie cięte.

  • Jeśli diament nie jest oprawiony, obróć go dołem do góry i połóż na gazecie. Jeśli jesteś w stanie przeczytać druk przez kamień lub po prostu widzisz rozmazane litery przez kamień, najprawdopodobniej nie jest to diament.

  • Jeśli kamień jest oprawiony, nie powinieneś być w stanie zobaczyć jego dna, patrząc z góry.

  • Narysuj małą kropkę ołówkiem lub długopisem na białym papierze. Połóż na niej nieoprawiony kamień. Jeśli patrząc z góry będziesz w stanie zobaczyć kropkę, to wiedz, że nie masz do czynienia z diamentem.

Jakie ubrania są odpowiednie dla puszystych pań?
Jak się modnie ubierać do szkoły?
Jak czyścić bursztyn?
Jak się ubierać żeby ukryć brzuch?
strona 1 z 2następna >
 4.7/5 (288 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

kamiloo11 - 2012-10-28
Witam, posiadam kolczyki z kamieniami przypominajacymi diamenty, czy moglby ktos mi powiedziec czy sa one prawdziwe.?
adam - 2012-09-20
Co za bzdury!!! jeśli ktoś kupuje diament o takich rozmiarach że można przez niego czytać to raczej nie bedzie bazował na poradach internetowego Wujka Dobra Rada tylko oprze się na fachowcach!
ryszard - 2012-08-14
co jesli zauwazam efekt dziurki w dnie kamienia ale kładac go na gazecie widze rozmazane litery kamien rowniez nagrzewa sie przy wysokiej temperaturze ale nie do przesady czuc jego cieplo ale nie opazy skory dłoni kamien nie mieni sie kolorami teczy .Podczas pruby rozbicia kamienia mlotkiem zrobil dziurke drewnianym blacie oraz przy udezeniu w wieszchołek nic sie nie stało ....czy moge miec doczynienia z prawdziwym diamentem ?? prosze o odpowiec
chyba tak - 2012-06-26
czy mógłby ktoś napisać czy jeśli:
robię ryse na szkle i gdy łamie szkło to pęka dokładnie po rysie równo, gdy się spojrzy z góry to widać efekt dziurki w środku, gdy się spojrzy pod słońce to nie mieni się kolorami.
ra - 2012-04-10
czy?jest możliwosc 2 skaz w środku?
sisqa - 2012-02-16
Faktycznie, wszystkie diamenty mają certyfikaty, nawet diamenty pamięci mają, z tego, co się orientuję, w sumie to też są prawdziwe diamenty... Nie bardzo czaję ten motyw z czymś "na kształt wywierconej dziurki"...
jubiler - 2011-10-16
co za bzdury !!!
lollek - 2011-08-02
ja też znalazłem nie ty jeden bedzie na lapka
Bogacz - 2011-01-21
MAM DIAMENT!!! JESTEM BOGATY!!! ZNALAZŁEM GO!!! AAA!!!szdf QWEAerfs\ TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bursztyny są bardzo łatwe w utrzymaniu, ale bardzo ważnym jest, aby ich nie zamoczyć. Najlepiej się je czyści na sucho....
Jak czyścić bursztyn?
Bursztyny są bardzo łatwe w utrzymaniu, ale bardzo ważnym jest, aby ich nie zamoczyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub