Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (27 ocen)
Oceń 
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu i środki antyperspiracyjne, przez co powstają na nich żółte, nieestetyczne plamy. Większość antyperspirantów ma w składzie aluminium, które to jest odpowiedzialne za żółte zabarwienie ubrań pod pachami. Plamy wprawdzie nie pojawiają się od razu, ale jeśli nie zadbamy o odzież odpowiednio wcześnie, ubranie nie będzie się nadawało do chodzenia. Proponuję więc sposoby na pozbycie się tych plam, aby nasze ulubione koszule nie poszły w niepamięć i nie leżały na dnie szafy.
1

Jak ochronić się przed żółtymi plamami?

Jeśli zależy Ci na jakiejś koszulce, załóż pod nią inną, aby to ta druga miała bezpośrednią styczność z ciałem. Jednak nie zawsze założenie drugiej koszulki pod spód jest możliwe. Wtedy możesz spróbować użyć antyperspirantu bez zawartości aluminium. Przeczytaj przed zakupem naklejki na opakowaniach i prześledź skład. Wybierz produkt z najniższą zawartością aluminium. Jak już nałożysz dezodorant, poczekaj, aż wyschnie i wchłonie się w skórę. Dopiero wtedy się ubierz. Jeśli nie masz czasu, żeby czekać włącz suszarkę i przesusz pachy. Jeśli się spociłeś, zdejmij ubranie i przepierz je natychmiast po zdjęciu. Nie odkładaj na później, żeby plama się nie 'zadomowiła'. Potem będzie Ci dużo ciężej się jej pozbyć. Jeśli jednak zauważyłeś, że żółte plamy i tak się robią, nie susz pach suszarką. Ciepło może dodatkowo pobudzać aluminium do działania. Susz ubrania na świeżym powietrzu, aby wiatr mógł je przewiać.

Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
strona 1 z 2następna >
 2.9/5 (27 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

gosia01 - 2012-09-10
cześć wszystkim zmartwionym gospodyniom. Najlepszym środkiem na wszelkie plamy (wypraktykowałam to sama przez 25 lat) jest mikstura którą spryskuję plamy i wszystkie koszulki, koszule, swetry itp pod pachami przed każdym praniem. Do butelki z spryskiwaczem wlewamy dobry płyn do naczyń n.p. Ludwik i wodę w stosunku 1:1. jeżeli to nie pomoże to wierzcie mi, że nic nie pomoże.
grazka - 2012-09-03
ja proponuję dezodorant z ałunu.Jest bezpieczny,zdrowy i nie plami ubrań.Wystarcza na b.długi czas,Obecne aluminium w dezodorantach może powodowac raka piersi i inne problemy ze zdrowiem.
Aldi - 2010-07-22
Ogólnie wywabienie plam z potu zależy od materiału:

Bawełnę pierzemy ręcznie w letniej wodzie z dodatkiem mydła i amoniaku (1 łyżeczka na 1 litr wody). Potem normalnie pierzemy.

Jedwab - przecieramy miękką, nawilżoną szmatką w chłodnej wodzie, potem namaczamy w sodzie oczyszczonej rozpuszczonej w wodzie, potem szmatką ścieramy plamę. Suszymy.

Można też do wszystkich tkanin wypróbować zamoczyć je w wodzie z dodatkiem zwykłej soli lub pocierać szmatką z rozcieńczonym spirytusem (50%).
<p>Po wybielaniu ubrań wybielaczem, możesz zaobserwować żółte plamy na materiale. Te żółte plamy powstały...
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Po wybielaniu ubrań wybielaczem, możesz zaobserwować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub