Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (27 ocen)
Oceń 
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu i środki antyperspiracyjne, przez co powstają na nich żółte, nieestetyczne plamy. Większość antyperspirantów ma w składzie aluminium, które to jest odpowiedzialne za żółte zabarwienie ubrań pod pachami. Plamy wprawdzie nie pojawiają się od razu, ale jeśli nie zadbamy o odzież odpowiednio wcześnie, ubranie nie będzie się nadawało do chodzenia. Proponuję więc sposoby na pozbycie się tych plam, aby nasze ulubione koszule nie poszły w niepamięć i nie leżały na dnie szafy.
1

Jak ochronić się przed żółtymi plamami?

Jeśli zależy Ci na jakiejś koszulce, załóż pod nią inną, aby to ta druga miała bezpośrednią styczność z ciałem. Jednak nie zawsze założenie drugiej koszulki pod spód jest możliwe. Wtedy możesz spróbować użyć antyperspirantu bez zawartości aluminium. Przeczytaj przed zakupem naklejki na opakowaniach i prześledź skład. Wybierz produkt z najniższą zawartością aluminium. Jak już nałożysz dezodorant, poczekaj, aż wyschnie i wchłonie się w skórę. Dopiero wtedy się ubierz. Jeśli nie masz czasu, żeby czekać włącz suszarkę i przesusz pachy. Jeśli się spociłeś, zdejmij ubranie i przepierz je natychmiast po zdjęciu. Nie odkładaj na później, żeby plama się nie 'zadomowiła'. Potem będzie Ci dużo ciężej się jej pozbyć. Jeśli jednak zauważyłeś, że żółte plamy i tak się robią, nie susz pach suszarką. Ciepło może dodatkowo pobudzać aluminium do działania. Susz ubrania na świeżym powietrzu, aby wiatr mógł je przewiać.

Jak czyścić plamy na skórze?
Jak wywabić trudne plamy?
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak usunąć plamy po podkładzie?
strona 1 z 2następna >
 2.9/5 (27 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

gosia01 - 2012-09-10
cześć wszystkim zmartwionym gospodyniom. Najlepszym środkiem na wszelkie plamy (wypraktykowałam to sama przez 25 lat) jest mikstura którą spryskuję plamy i wszystkie koszulki, koszule, swetry itp pod pachami przed każdym praniem. Do butelki z spryskiwaczem wlewamy dobry płyn do naczyń n.p. Ludwik i wodę w stosunku 1:1. jeżeli to nie pomoże to wierzcie mi, że nic nie pomoże.
grazka - 2012-09-03
ja proponuję dezodorant z ałunu.Jest bezpieczny,zdrowy i nie plami ubrań.Wystarcza na b.długi czas,Obecne aluminium w dezodorantach może powodowac raka piersi i inne problemy ze zdrowiem.
Aldi - 2010-07-22
Ogólnie wywabienie plam z potu zależy od materiału:

Bawełnę pierzemy ręcznie w letniej wodzie z dodatkiem mydła i amoniaku (1 łyżeczka na 1 litr wody). Potem normalnie pierzemy.

Jedwab - przecieramy miękką, nawilżoną szmatką w chłodnej wodzie, potem namaczamy w sodzie oczyszczonej rozpuszczonej w wodzie, potem szmatką ścieramy plamę. Suszymy.

Można też do wszystkich tkanin wypróbować zamoczyć je w wodzie z dodatkiem zwykłej soli lub pocierać szmatką z rozcieńczonym spirytusem (50%).
Malowanie paznokci to zajęcie, które prawie każda z nas uwielbia – bo w końcu liczy się efekt, a nie zapach lakieru....
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Malowanie paznokci to zajęcie, które prawie każda z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub