Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak usunąć zapach potu z ubrań?
Jak usunąć zapach potu z ubrań?

Jak usunąć zapach potu z ubrań?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (362 ocen)
Oceń 
Letnie pocenie się jest poważnym problemem, nie tylko jeśli chodzi o dyskomfort. Pot pozostawia również swój zapach na ubraniach. A sól z potu połączona z antyperspirantem nie pachnie najlepiej. Przesiąknięte potem ubrania potrafią naprawdę brzydko pachnieć już kilka minut po założeniu. I nawet jeśli ubierzemy czystą koszulę, będziemy czuć ten zapach. Jakie są więc sposoby na usunięcie zapachu potu z ubrań?
1

Brzydki zapach jest efektem działania bakterii. Zazwyczaj zostaje usunięty przez środki chemiczne w proszkach. Ale wszystko zależy od rodzaju proszku i od rodzaju wody, również od materiału. Soda oczyszczona pomaga regulować pH wody. Jeśli dodasz ½ szklanki sody oczyszczonej do każdego prania, detergenty będą pracować bardziej efektywnie i niszczyć bakterie. Soda, jako składnik naturalny, jest mniej szkodliwa dla środowiska niż środki syntetyczne, używane przez nas do niwelowania tego przykrego zapachu.

2

Aby poradzić sobie z przykrym zapachem potu na ubraniach można również zastosować ocet winny. Spryskaj nim ubrania pod pachami przed włożeniem ich do pralki. Ocet pomoże zwalczyć nie tylko przykry zapach, ale żółte plamy na ubraniach. Zneutralizuje również wydzielany przez ciało zapach, więc nikt już nie będzie się od Ciebie odsuwał, ani odwracał się za Tobą z tego powodu.

3
Możesz też namoczyć daną koszulkę w proszku do prania. Pozostaw na noc. Następnie mocz kilka godzin w płynie do płukania. Dokładnie wypłucz.
Jak prać ręcznie?
Jak prać pluszaki?
Co zrobić żeby ręczniki były miękkie?
Jak zrobić płyn zmiękczający do płukania tkanin?
 2.3/5 (362 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Tomasz - 2014-06-03
Ozon skutecznym sposobem pozbycia się zapachu także w całym mieszkaniu.
ona - 2013-10-15
trzeba zaprac mydlem w kostce
STELLA176 - 2013-04-21
Przepraszam, ale poniżej źle wpisałam nazwę :-) ETIAXIL
STELLA176 - 2013-04-21
Myślałam, że przeczytam co innego. Nie ryzykowałabym użycie octu , bo nie wiem czy nie odbarwiłby ubrań. Ja proponuję normalne pranie, jak można to w wyższej temperaturze a także systematyczne używanie antyprespirantu, ale.....np.kupionego w aptece. Mogę polecić Etaxil. Jest droższy od innych ,alearto kupić by nie mieć tych brzydkich plam i nie śmierdzieć. Pozrawiam.
zigitrn - 2013-01-21
A jak usunąć zapach moczu ??? czasem mam wraże nie że moje spodnie śmierdzą moczem, mimo że nie mam problemów z oddawaniem moczu i nie sikam w spodnie...
Donata - 2010-08-23

Zacznij używać mocnych dezodorantów np Etaxil lub Antidral jednak jeśli ubrania śmierdzą potem nawet po praniu to znaczy że coś z potem jest nie tak. Dlatego musisz iść z tym do lekarza - rodzinnego oraz endokrynologa - może masz coś nie tak z hormonami które ci szaleją i stąd ten nieładny zapach potu. Może to też być wina tarczycy lub cukrzycy - więc przebadaj się na jedno i drugie. Przykry zapach potu może też wynikać z niedoboru witaminy B12.

Olala - 2010-08-23
Moje ubrania nawet po wypraniu smierdza... Zedne proszki i plyny do plukania nie pomagaja. Nawet paranie w 90 stopniach!
Klaudine - 2010-08-02

Genialne! Kto by pomyślał :P Problem polega jednak na tym, że często ubrania nawet po wypraniu tak są "przesiąknięte" zapachem potu, że ubierzesz je na 5 min, nawet się nie zdążysz spocić a już śmierdzi od ciebie na kilometr. To tak jak z butami, jak raz "prześmierdną", to choćbyś nie wiem ile wietrzyła, prała i co sypała do środka, efekt będzie co najwyżej doraźny.

Amalia - 2010-08-02
Pewnie będziecie zaskoczeni ale ja mam na to taki sposób: należy wyprać ubranie
Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie jednak nie zawsze masz czas by nad nią zapanować? Oto kilka rad jak...
Jak odświeżyć garderobę domowymi produktami?
Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub