Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić spaghetti bolognese?

Jak zrobić spaghetti bolognese?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Jeśli śpieszysz się gdzieś i chcesz zrobić szybki i łatwy obiad, przygotuj spaghetti. Jeśli masz pod ręką wszystkie składniki, przygotowanie dania zajmie ci to zaledwie 15 minut. Prawie wszyscy kochają spaghetti, a jego zrobienie nie zajmuje dużo czasu. Jednakże wiele osób nie wie, jak się do tego zabrać. Możesz przygotować sos domowej roboty lub też kupić gotowy w sklepie. Do zakupionego sosu wystarczy dodać nieco przypraw i będzie smakował wyśmienicie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać spaghetti bolognese z sosem.
1
Przygotuj niezbędne składniki – makaron spaghetti, 1/2 kg mielonego mięsa wołowego, 1/2 puszki pomidorów, cebula, ząbek czosnku, 1 zielona papryka, jeśli lubisz możesz również dodać żółtą bądź czerwoną. Zielona papryka bardzo dobrze smakuje i rewelacyjnie wygląda w tym daniu. Z łatwością możemy ją dostrzec w sosie, w odróżnieniu od papryki czerwonej czy żółtej. Sos będzie czerwony, zatem dodajmy nieco koloru do naszego dania.
2
Wszystkie warzywa pokrój w drobną kostkę. W tym samym czasie w osobnym garnku zacznij gotować makaron spaghetti, dopóki nie będzie al dente. Zmielone mięso wołowe wrzuć na patelnię i smaż dopóki nie zbrązowieje, następnie wrzuć pokrojone w kostkę warzywa. Całość duś, aż mięso będzie miękkie. Dodaj pomidory z puszki. Jeśli sos będzie za gęsty, możesz dodać odrobinę wody. Zamiast pomidorów z puszki możesz wykorzystać też koncentrat pomidorowy.
3
Sos dopraw do smaku takimi przyprawami jak sól, czarny pieprz, bazylia, czosnek, przyprawa włoska. Możesz dodać również nieco tymianku.
Jak zrobić grzyby w śmietanie?
Jak gotować kaszę gryczaną?
Jak długo gotować?
Jak gotować warzywa, aby nie stracić witamin?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

ana - 2013-03-30
Sos Bolognese to to na pewno nie jest, moze dobrze smakuje ale moze wymysl jakas inna nazwe:-)
nikita - 2013-03-05
A nigdy w życiu nie robie z torebek czy słoików.Najlepszy sos do spagetti to ten z przecieru z kartonu ,do tego zioła prawansalskie ,czosnek ,sól,pieprz i oczywiscie dobrej jakości mięso mielone,makaron z górnej półki (ten się nie rozgotuje i zawsze będzie aldente) do posypania ser .
żmija - 2013-01-26
Papryka ? ja radzę inny przepis bo ja robię dzisiaj z koleżanką jako powtórkę a wtedy dobrze nam wyszło bez papryki
Jaro - 2012-09-07
Przeczytałem przepis do połowy...
Nie polecam dodawać żadnej papryki,ona spowoduje że sos będzie gorzki,jestem ciekaw w jakim sosie do spaghetti autor widział paprykę lub o zgrozo GRZYBY!
Wogóle to nie jest przepis na spaghetti tylko na makaron z "jakimś sosem" i to niezbyt dobrym.
lugruk - 2011-09-01

Ja spaghetti robie z paczki dodaje wode i sos ma gotowy, gotuje makaron i smaze mięso wszystko łacze i mam

monia - 2011-08-30
Niezłe i szybkie w przygotowaniu ciekawe czy mi to wyjdzie bo jestem przed gotowaniem moja myśl ze bedzie wszystkim smakowało:)
POZDRAWIAM Monia
Marcin - 2010-07-23
Spaghetti bolognese mogę jeść codziennie. Najlepsze posypane tartą mozzarellą!
Szukasz pomysłu na obiad w 15 minut? Lubisz spaghetti, ale znudziły ci się przepisy, z których korzystałeś wcześniej?...
Jak zrobić spaghetti z sosem sojowym i masłem?
Szukasz pomysłu na obiad w 15 minut? Lubisz spaghetti...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub