Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić spaghetti bolognese?
Jak zrobić spaghetti bolognese?

Jak zrobić spaghetti bolognese?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Jeśli śpieszysz się gdzieś i chcesz zrobić szybki i łatwy obiad, przygotuj spaghetti. Jeśli masz pod ręką wszystkie składniki, przygotowanie dania zajmie ci to zaledwie 15 minut. Prawie wszyscy kochają spaghetti, a jego zrobienie nie zajmuje dużo czasu. Jednakże wiele osób nie wie, jak się do tego zabrać. Możesz przygotować sos domowej roboty lub też kupić gotowy w sklepie. Do zakupionego sosu wystarczy dodać nieco przypraw i będzie smakował wyśmienicie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać spaghetti bolognese z sosem.
1
Przygotuj niezbędne składniki – makaron spaghetti, 1/2 kg mielonego mięsa wołowego, 1/2 puszki pomidorów, cebula, ząbek czosnku, 1 zielona papryka, jeśli lubisz możesz również dodać żółtą bądź czerwoną. Zielona papryka bardzo dobrze smakuje i rewelacyjnie wygląda w tym daniu. Z łatwością możemy ją dostrzec w sosie, w odróżnieniu od papryki czerwonej czy żółtej. Sos będzie czerwony, zatem dodajmy nieco koloru do naszego dania.
2
Wszystkie warzywa pokrój w drobną kostkę. W tym samym czasie w osobnym garnku zacznij gotować makaron spaghetti, dopóki nie będzie al dente. Zmielone mięso wołowe wrzuć na patelnię i smaż dopóki nie zbrązowieje, następnie wrzuć pokrojone w kostkę warzywa. Całość duś, aż mięso będzie miękkie. Dodaj pomidory z puszki. Jeśli sos będzie za gęsty, możesz dodać odrobinę wody. Zamiast pomidorów z puszki możesz wykorzystać też koncentrat pomidorowy.
3
Sos dopraw do smaku takimi przyprawami jak sól, czarny pieprz, bazylia, czosnek, przyprawa włoska. Możesz dodać również nieco tymianku.
Jak gotować kukurydzę?
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak gotować ziemniaki?
Jak marynować mięso i drób?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (27 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

ana - 2013-03-30
Sos Bolognese to to na pewno nie jest, moze dobrze smakuje ale moze wymysl jakas inna nazwe:-)
nikita - 2013-03-05
A nigdy w życiu nie robie z torebek czy słoików.Najlepszy sos do spagetti to ten z przecieru z kartonu ,do tego zioła prawansalskie ,czosnek ,sól,pieprz i oczywiscie dobrej jakości mięso mielone,makaron z górnej półki (ten się nie rozgotuje i zawsze będzie aldente) do posypania ser .
żmija - 2013-01-26
Papryka ? ja radzę inny przepis bo ja robię dzisiaj z koleżanką jako powtórkę a wtedy dobrze nam wyszło bez papryki
Jaro - 2012-09-07
Przeczytałem przepis do połowy...
Nie polecam dodawać żadnej papryki,ona spowoduje że sos będzie gorzki,jestem ciekaw w jakim sosie do spaghetti autor widział paprykę lub o zgrozo GRZYBY!
Wogóle to nie jest przepis na spaghetti tylko na makaron z "jakimś sosem" i to niezbyt dobrym.
lugruk - 2011-09-01

Ja spaghetti robie z paczki dodaje wode i sos ma gotowy, gotuje makaron i smaze mięso wszystko łacze i mam

monia - 2011-08-30
Niezłe i szybkie w przygotowaniu ciekawe czy mi to wyjdzie bo jestem przed gotowaniem moja myśl ze bedzie wszystkim smakowało:)
POZDRAWIAM Monia
Marcin - 2010-07-23
Spaghetti bolognese mogę jeść codziennie. Najlepsze posypane tartą mozzarellą!
Najbardziej popularne dania kuchni włoskiej w naszym kraju, czyli spaghetti bolognese i lasagne z reguły przygotowywane...
Jak przygotować wegetariańską lasagne?
Najbardziej popularne dania kuchni włoskiej w naszym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub