Tutaj jesteś: Motoryzacja > Naprawa Samochodu > Karoserie > Jak usunąć rysy na lakierze?

Jak usunąć rysy na lakierze?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (21 ocen)
Oceń 
Kiedy odkryjesz jakieś rysy na lakierze swojego samochodu, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to spowodować dalsze uszkodzenia lakieru podczas ich usuwania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w bezpieczny sposób usunąć rysy ze swojego samochodu. Możesz być pewny, że zrobisz to naprawdę skutecznie.
Polerka, Spirytus salicylowy, Lakier samochodowy, Bezbarwny lakier, Pistolet do lakieru, Miękka szmatka, Pasta do polerowania
1

Zbadanie rysy.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zbadać i ustalić typ oraz stopień uszkodzeń. To, co początkowo może wyglądać na głęboką rysę na lakierze, może być tylko niewielkim znakiem na powierzchni. Rysy mogą powstać na skutek uderzenia wózkiem sklepowym, czy zarysowania przez pachołek. Jednakże czasami zdarza się, że rysy są znacznie głębsze. W tym przypadku przejedź paznokciem po rysie, aby ocenić jak jest głęboka.

2

Czyszczenie.

Zacznij od oczyszczenia powierzchni, na której znajduje się rysa. Jest to niezbędny zabieg, mający na celu usunięcie z powierzchni wszystkich cząsteczek, które mogłyby spowodować dalsze uszkodzenia. Jeśli nie ma luźnych osadów na powierzchni lakieru, lekko przetrzyj go szczoteczką bądź szmatką. Możesz również użyć do tego celu miękkiej szmatki namoczonej w czystej wodzie z mydłem. Po tym zabiegu spłucz powierzchnię czystą wodą i wytrzyj do sucha szmatką. W ten sposób przygotujesz samochód do dalszych zabiegów.

Jaki makijaż pod okulary?
Jak naprawić zapalniczkę w samochodzie?
Co robić gdy samochód ściąga?
Co zrobić w przypadku złamania się kluczyka w stacyjce lub w zamku?
strona 1 z 2następna >
 2.1/5 (21 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

MarcinK - 2014-11-06
regenerownia - 2014-05-14
Ja też jestem ciekawa czy ten pisak działa?
martakali2889 - 2013-03-04
A czy ten reklamowany pisak z mango do zarysowań jest może skuteczny czy ktoś próbował?
Ja - 2012-10-22
Usunąć rysę przez lakierowanie elementu na to sam bym nie wpadł. Dziękuję autorowi za tak przydatną informację
Mat - 2010-07-23
Jeśli ktoś tego nie robił nigdy to nie polecam wypróbowywanie 'czy się uda' na własnym samochodzie. Do tego trzeba wprawy.
Jaki makijaż pod okulary?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub