Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak pozbyć się pcheł?
Jak pozbyć się pcheł?

Jak pozbyć się pcheł?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Czasami nasi ulubieńcy mogą przypadkowo przyprowadzić do domu nieproszonych gości. Są one małe, trudne do wytępienia i bardzo wytrwałe. Oto jak pozbyć się tych niepożądanych gości.
1

Wypierz wszystko na czym twój pupil leży lub śpi, nawet rzeczy, które niekoniecznie zawsze służą za jego łóżko. Jeśli twój pupil uwielbia wylegiwać się na dywanie w salonie, umyj go. Wypierz wszystko – pościel, narzuty na łóżko, a nawet dywanik w łazience.

2

Regularnie używaj środków przeciw owadom. Najskuteczniejsze będą aerozole, które zapobiegają przekształcaniu się larw pcheł w dorosłe osobniki. Wnikają one we włókna dywanu, gdzie larwy się rozwijają.

3

Często odkurzaj mieszkanie. Po wyszorowaniu każdej potencjalnie zagrożonej powierzchni, weź do ręki odkurzacz i zacznij sprzątać. Odkurz każdą powierzchnię i każdy zakamarek, pchły mogą być wszędzie. Podczas odkurzania wyprowadź psa na zewnątrz lub zamknij go w łazience, tak aby nie mógł on przenieść żadnej pchły na powierzchnię już odkurzoną. Oto kilka obszarów, na których należy się skoncentrować:

  • Obszary, które nie są narażone na bezpośrednie działanie światła słonecznego – pchły uwielbiają wilgotne i chłodne miejsca

  • Meble tapicerowane – podnieś wszystkie poduszki

  • Szczeliny wokół listew przypodłogowych i szafek – tam prawdopodobnie znajdują się jaja i larwy pcheł

  • Gdy worek od odkurzacza będzie już pełny, zamknij go w plastikowej torbie na śmieci i od razu wyrzuć. W przeciwnym wypadku pchły mogą wyskoczyć z worka i ponownie zagnieździć się w mieszkaniu.

Jak pielęgnować psa rasy shih tzu?
Jak dbać o psa?
Jak sprzątać po psie?
Jak czesać naszego pupila?
Wskazówki
  • Żeby sprawdzić, czy pies/kot nie ma pcheł użyj grzebienia z gęsto rozstawionymi zębami przeznaczonego specjalnie do tego celu. Pchły pokryte są włoskami, które ułatwiają im przyleganie do futra żywiciela. Dzięki tego typu grzebieniowi, pchły nie mogą prześliznąć się między jego ząbkami i w prostszy i skuteczny sposób można je usunąć. Zwykły grzebień lub szczotka nie usuną wszystkich pcheł.
  • Jeśli używasz jakiekolwiek środków chemicznych, przestrzegaj instrukcji na opakowaniu.
  • Upewnij się, że wszyscy – zwłaszcza dzieci – myją ręce przed jedzeniem. Higiena jest bardzo ważna w przypadku opanowania domu przez pchły.
strona 1 z 3następna >
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Tatjana - 2010-07-30
Mnie chyba pogryzła pchła w samochodzie. Mam na tylnej łydce kilka swędzących punkcików które układają się w łuk. Jedno za drugim. Gdzieś wyczytałam że tak właśnie gryzą pchły. Najgorsze jest to że swędzi mnie to już ponad tydzień.
Marian - 2010-07-25
Najlepiej psa umyc!!!
Bonnek - 2010-07-23
Na pchły działa ocet - trzeba umyć nim podłogi (roztwór wody z octem).
Frezjjaaa - 2010-07-23
U weterynarza można dostać specjalne kropelki do rozpylenia w domu. Pomagają
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu, ale również jego właścicielowi. Mogą być odpowiedzialne za...
Jak pozbyć się pcheł u kota?
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub