Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić dżem śliwkowy?
Jak zrobić dżem śliwkowy?

Jak zrobić dżem śliwkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Czas na śliwki! Ruszajmy więc do swoich ogrodów lub pobliskich zieleniaków i zaopatrzmy się w te wspaniałe owoce, zanim się skończą. Jeszcze lepszym sposobem jest zamknięcie śliwek w słoikach, aby móc się nimi cieszyć również zimą.
1,3 kg śliwek (obojętnie jaki rodzaj), 1/2 szklanki wody, 1 łyżka soku z cytryny, 7 1/2 szklanki cukru, ok. 80g żelatyny lub cukru żelującego.
1
Umyj śliwki i usuń z nich pestki.
2
Wrzuć je razem z wodą i sokiem z cytryny do dużego garnka. Doprowadź do wrzenia na średnim ogniu, często mieszając. Przykryj. Zmniejsz ogień na mały. Gotuj tak przez około dziesięć minut, co jakiś czas mieszając, dopóki owoce nie zmiękną.
3
Dodaj cukier i zamieszaj. Nie wrzucaj od razu całej ilości cukru. Wszystko zależy od tego, czy masz słodkie czy kwaśne śliwki oraz jaki smak dżemu chcesz uzyskać. Dodawaj więc cukier stopniowo co chwilę sprawdzając smak dżemu. Może nie będziesz potrzebować wskazanej ilości cukru.
4
Podkręć ogień. Ciągle mieszaj. Dodaj żelatynę. Cukier powinien się rozpuścić. Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez minutę, następnie zdejmij garnek z ognia. Pozostaw na minutę i zdejmij pianę, która się wytworzyła.
5
Wlej dżem do wyparzonych słoików, pozostawiając ok. 1/8 objętości wolnego miejsca. Przetrzyj brzegi słoiczków ścierką i zakręć.
6
Włóż słoiki do garnka z wodą. Podzielaj je od siebie ściereczkami, aby słoiki się nie stykały ze sobą. Mogłyby pęknąć. Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez pięć minut. Zakręć gaz. Pozostaw do wystygnięcia. Gotowe!
Jak pasteryzować słoiki?
Jak zrobić grzyby w zalewie octowo-miodowej?
Jak kisić ogórki?
Jak przechowywać grzyby?
 4.5/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sezon na śliwki w pełni zatem pora na zrobienie z nich przetworów, aby móc cieszyć się ich wspaniałym smakiem również...
Jak zrobić dżem śliwkowy z cynamonem?
Sezon na śliwki w pełni zatem pora na zrobienie z nich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub