Tutaj jesteś: Zdrowie > Operacje i Zabiegi > Chirurgia Szczękowa > Co robić po wyrwaniu zęba?
Co robić po wyrwaniu zęba?

Co robić po wyrwaniu zęba?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 
Chyba każdy z nas chciałby uniknąć usuwania zębów. Ale niestety, prędzej czy później każdego z nas czeka ten przykry zabieg. Nawet w młodym wieku możemy stanąć przed tym faktem na przykład wyrywając źle wyżynające się lub słabe ósemki, tzw. zęby mądrości. Stomatolog Cię dobrze do zabiegu przygotuje, w czasie zabiegu również wszystko zależy od niego, ale po wyrwaniu zęba to Ty musisz pamiętać, aby odpowiednio zadbać o powstałą ranę, aby szybko i dobrze się zagoiła. Co zatem zrobić już po zabiegu?
1

Bezpośrednio po wyrwaniu zęba:

Zaraz po zabiegu usuwania zęba będziesz mieć zesztywniałą twarz – to na skutek znieczulenia miejscowego. Dopóki nie odzyskasz czucia, nie jedz, ani nie pij nic ciepłego, nie spożywaj produktów mlecznych.

2
Po usunięciu zęba dziąsło krwawi czasami nawet do kilku godzin po zabiegu. Połóż na dziąsło gazę i lekko dociśnij zębami, aby zatamować krwawienie. W razie potrzeby zmień gazę.
3

Przez kolejne 24/72 godziny:

Unikaj alkoholu, kawy, czarnej herbaty i coca coli.

4
Nie pal. Może to spowodować jakieś komplikacje.
5
Unikaj sauny i solarium.
6
Nie mów zbyt dużo, tylko tyle ile musisz.
7
Nie wypluwaj śliny. Staraj się ją połykać, nawet tą z krwią, aby przypadkiem nie rozerwać wytwarzających się strupków na ranie, które świadczą przecież o jej gojeniu się. Jeśli mimo to wciąż mocno krwawisz, skontaktuj się ze stomatologiem.
8
Nie leż na płasko. Podłóż pod głowę poduszkę.
9
Jeśli masz przepisane jakieś leki nie zaprzestawaj ich przyjmowania. Środki przeciwbólowe bierz tylko w razie dużego bólu.
10
Jedz miękkie jedzenie. Unikaj produktów mlecznych i zup. Pij powoli.
11
Czyść zęby trzy razy dziennie, ale unikaj podrażniania dziąsła po wyrwanym zębie. Unikaj płynów do płukania.
12
Unikaj zbyt dużego wysiłku fizycznego, takiego jak skakanie, bieganie, nie potrząsaj głową zbyt szybko.
Jak leczyć nadwrażliwość zębów?
Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak przetrwać po wyrwaniu zęba mądrości?
Jak usunąć blizny?
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (8)

arimor - 2013-02-02
A ja polecam jedzenie lodów bez dodatków (oczywiście, kiedy już przestaniecie krwawić i odczekacie podany przez dentystę czas powstrzymywania się od jedzenia)- to pomaga trochę uśmierzyć ból.
zenek50zenek - 2013-01-24
Każdy inaczej przechodzi wyrwanie zęba mi po wyrwaniu 7 nic nei spuchło w dodatku nie bolało po
ewika - 2012-11-15
Miałam wczoraj wyrywaną górną szóstkę.Nie dość ,że rządali ode mnie podpisania formułki,że rzekomo ząb nadaje się do leczenia i to ja chcę go usunąć.A przez błędy lekarskie przez tydzień "chodziłam po ścianach"To okazano kompletny brak empatii.Rozpruto mi dziąśło nad piątką i siódemką ,o któą obawiałam się ponieważ ogromny stan zapalny(mimo brania antybiotyków) rozszerzał się błyskawicznie,i zaczęłam mieć dolegliwości siódemki.To martwię się teraz o te 2 zęby,czy ich nie naruszono i czy takie rozprucie dziąsła (mam nadzieję ,że tylko dziąsła) ich nie zniszczyło?!
cyrax - 2012-03-22
ja mialem dzisiaj wyrwany zab ale byl tak pognity ze ledwo wystawal trudno go bylo wyrwac a teraz mam tak poszarpane dziaslo ze wisi jak by kawalek miencha masakra. ciekawe jak dlugo sie bedzie goic te dzionslo
damian - 2012-01-27
czy uwaga odnośnie palenia tyczy się :
1: ruchu twarzy w trakcie wciągania dymu
2. nikotyny
3. substancji smolistych

mam elektronicznego papierosa i chciałbym się dowiedzieć czy można z niego korzystać po ekstrakcji ósemki
zebator - 2011-02-17
ja jestem wlasnie po wyrwaniu osemki noralnie polozonej,zawsze po usunieciu palilem i mialem komplikacje tez to odradzam i zwlaszcza mowienia
candyfloss - 2010-08-09
Mnie zawsze mówiono, że należy unikać wysiłku fizycznego, bo to może spowodować obfite krwawienie.
Poleczka - 2010-07-30
U mnie największym problemem po wyrwaniu zęba było palenie. Kupiłam sobie plastry nikotynowe i nawet mi pomogły (palić mi się chciało mniej, ale nie powiem że w ogóle).
Po wyrwaniu zęba z pewnością nie będziesz głody, przynajmniej do czasu, aż minie znieczulenie i związane z nim...
Co jeść po wyrwaniu ósemki?
Po wyrwaniu zęba z pewnością nie będziesz głody, przynajmniej do czasu, aż minie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub