Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Inne rośliny > Jak uprawiać pieczarki w domu?
Jak uprawiać pieczarki w domu?

Jak uprawiać pieczarki w domu?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (256 ocen)
Oceń 
Wielu ogrodników zastanawia się nad tym, czy możliwa jest hodowla grzybów w domu? I jak się okazuje na przykładzie pieczarek, nie jest to wcale takie trudne. Te specyficzne grzyby są zazwyczaj uprawiane w pomieszczeniach, a nie w ogrodzie. Możesz kupić gotowy zestaw do uprawy pieczarek lub przygotować swoje własne małe poletko. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak to zrobić.
1
Uprawę grzybów w domu zacznij od wybrania odpowiedniego gatunku. Najczęściej hodowane w domowych warunkach gatunki grzybów to pieczarki białe i boczniaki.
Musisz kupić wybrany gatunek grzyba u zaufanego sprzedawcy (wielu z nich można znaleźć na stronach internetowych). Jeśli chcesz uprawiać w domu pieczarki, możesz kupić gotowe podłoże szczepione grzybnią lub nie.
2
Różne grzyby wymagają różnej pożywki. Boczniaki są zazwyczaj uprawiane na słomie, a pieczarki na kompostowanym oborniku.
3
Po wybraniu odpowiedniego gatunku grzybów i niezbędnego do ich hodowli podłoża, dalszy cykl rozwojowy jest taki sam u wszystkich gatunków. Uprawa pieczarki w domu wymaga od nas zapewnienia grzybom chłodnego, ciemnego i wilgotnego miejsca. Zazwyczaj najlepszym miejscem na hodowlę będzie piwnica, ale nieużywane szafki i szafy też są dobrą alternatywą. Możesz utworzyć hodowlę w każdym miejscu w domu, w którym możesz kontrolować temperaturę, wilgotność i światło.
4
Przed przystąpieniem do hodowli pieczarek, oprócz miejsca, musisz także zapewnić im odpowiednie podłoże. Umieść pożywkę w wielkiej płaskiej misie i podnieś jej temperaturę do około 21ºC. Do tego celu doskonale nadają się podgrzewające maty. Umieść zarodniki grzybów w podłożu. Po około 3 tygodniach na podłożu zaobserwujesz rozciągające się włókna grzybni.
Jak ugotować pieczarki?
Jak zrobić kurczaka w sosie grzybowo-śmietanowym?
Jak posadzić  i pielęgnować drzewko bonsai?
Jak zrobić zupę pieczarkową z parówkami?
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (256 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

efi5 - 2013-04-17
A to ciekawe i chętnie zapoznam się szerzej z tym tematem, bo warto.
łysy - 2011-12-17
witam ja kupiłem gotowy zestaw i po trzech tygodniach miałem pieczarki pierwsze trzy zbiory i pózniel długa przerwa nie wiem zcy nie zabardzo podlewałem ale teraz sie znowu zaczynają pokazywac co to moze byc czy tak musi byc
Marcin - 2010-08-02

a w jakim pakiecie ten Internet zaszczepia grzybnią podłoże?:P

Ogrodnik - 2010-08-02
Pieczarki można też uprawiać w ogrodzie. Wymagają one temperatury 15-20 stopni więc najlepsze będą to miesiące maj-lipiec. Wybieramy miejsce od strony północnej, zacienione.

Pieczarki najlepiej uprawiać w foliowych workach lub skrzynkach (drewno, plastik). Jeśli ktoś nie ma doświadczenia proponuję zakupić gotowe podłoże zaszczepione grzybnią przez Internet.
Pieczarki to dodatek, który przyda się wszędzie. Niezależnie od tego, czy chcesz zapiec je na pizzy, wzbogacić nimi...
Jak ugotować pieczarki?
Pieczarki to dodatek, który przyda się wszędzie. Niezależnie od tego, czy chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub