Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Inne rośliny > Jak uprawiać pieczarki w domu?
Jak uprawiać pieczarki w domu?

Jak uprawiać pieczarki w domu?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (256 ocen)
Oceń 
Wielu ogrodników zastanawia się nad tym, czy możliwa jest hodowla grzybów w domu? I jak się okazuje na przykładzie pieczarek, nie jest to wcale takie trudne. Te specyficzne grzyby są zazwyczaj uprawiane w pomieszczeniach, a nie w ogrodzie. Możesz kupić gotowy zestaw do uprawy pieczarek lub przygotować swoje własne małe poletko. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak to zrobić.
1
Uprawę grzybów w domu zacznij od wybrania odpowiedniego gatunku. Najczęściej hodowane w domowych warunkach gatunki grzybów to pieczarki białe i boczniaki.
Musisz kupić wybrany gatunek grzyba u zaufanego sprzedawcy (wielu z nich można znaleźć na stronach internetowych). Jeśli chcesz uprawiać w domu pieczarki, możesz kupić gotowe podłoże szczepione grzybnią lub nie.
2
Różne grzyby wymagają różnej pożywki. Boczniaki są zazwyczaj uprawiane na słomie, a pieczarki na kompostowanym oborniku.
3
Po wybraniu odpowiedniego gatunku grzybów i niezbędnego do ich hodowli podłoża, dalszy cykl rozwojowy jest taki sam u wszystkich gatunków. Uprawa pieczarki w domu wymaga od nas zapewnienia grzybom chłodnego, ciemnego i wilgotnego miejsca. Zazwyczaj najlepszym miejscem na hodowlę będzie piwnica, ale nieużywane szafki i szafy też są dobrą alternatywą. Możesz utworzyć hodowlę w każdym miejscu w domu, w którym możesz kontrolować temperaturę, wilgotność i światło.
4
Przed przystąpieniem do hodowli pieczarek, oprócz miejsca, musisz także zapewnić im odpowiednie podłoże. Umieść pożywkę w wielkiej płaskiej misie i podnieś jej temperaturę do około 21ºC. Do tego celu doskonale nadają się podgrzewające maty. Umieść zarodniki grzybów w podłożu. Po około 3 tygodniach na podłożu zaobserwujesz rozciągające się włókna grzybni.
Jak hodować palmę?
Jak zrobić grillowane pieczarki nadziewane serem feta?
Jak zrobić faszerowaną cukinię?
Jak hodować algi morskie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak ugotować pieczarki?
 3.5/5 (256 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

efi5 - 2013-04-17
A to ciekawe i chętnie zapoznam się szerzej z tym tematem, bo warto.
łysy - 2011-12-17
witam ja kupiłem gotowy zestaw i po trzech tygodniach miałem pieczarki pierwsze trzy zbiory i pózniel długa przerwa nie wiem zcy nie zabardzo podlewałem ale teraz sie znowu zaczynają pokazywac co to moze byc czy tak musi byc
Marcin - 2010-08-02

a w jakim pakiecie ten Internet zaszczepia grzybnią podłoże?:P

Ogrodnik - 2010-08-02
Pieczarki można też uprawiać w ogrodzie. Wymagają one temperatury 15-20 stopni więc najlepsze będą to miesiące maj-lipiec. Wybieramy miejsce od strony północnej, zacienione.

Pieczarki najlepiej uprawiać w foliowych workach lub skrzynkach (drewno, plastik). Jeśli ktoś nie ma doświadczenia proponuję zakupić gotowe podłoże zaszczepione grzybnią przez Internet.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub