Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak przygotować się do gastroskopii?
Jak przygotować się do gastroskopii?

Jak przygotować się do gastroskopii?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Lekarz zalecił ci gastroskopię z powodu możliwych problemów trawiennych, takich jak refluks żołądkowy, zapalenie błony śluzowej żołądka lub owrzodzenie? Być może czujesz się trochę przerażona. W końcu wyobrażenie o tym, że musisz połknąć rurkę nie jest wcale pocieszające. Jednak nie ma powodu do zmartwień. Badanie to jest całkowicie bezpieczne i nie ma negatywnego wpływu na nasze zdrowie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak najlepiej przygotować się do całego zabiegu.
1

Kilka dni przed zabiegiem.

Jeśli w przeszłości miałaś zawał serca lub udar mózgu, skonsultuj się z lekarzem zanim przystąpisz do zabiegu. Zaprzestań przyjmowania leków przeciwbólowych, takich jak Aspiryna, Advil, Aleve czy Ibuprofen na 7 dni przed zabiegiem. Mogą one bowiem zwiększyć ryzyko wystąpienia krwawienia po usunięciu ewentualnego polipa.
Jeśli przyjmujesz leki rozrzedzające krew, należy przerwać leczenie na pięć dni przed planowanym badaniem. Po zabiegu ponownie skontaktuj się z lekarzem. Prawdopodobnie zaleci ci on kontynuowanie leczenia tymi środkami. Jeśli jesteś cukrzykiem i przyjmujesz leki mające na celu kontrolowanie stężenia cukru we krwi, udaj się do lekarza specjalisty, który poinformuje cię, jakie leki powinnaś przyjmować przygotowując się do badania.

2

Dzień badania.

  • Jeśli twoje badanie przewidziane jest na godziny przedpołudniowe, nie jedz i nie pij niczego po północy w noc poprzedzającą zabieg. W dniu badania należy przyjąć standardowe leki popijając je kilkoma łyżkami wody na co najmniej dwie godziny przed zabiegiem (z wyjątkiem leków przeciwzakrzepowych i laków na cukrzycę). Nie należy przyjmować żadnych leków zobojętniających kwasy żołądkowe. Nie pal tytoniu na co najmniej dwie godziny przed zabiegiem, może to bowiem wpłynąć na błonę śluzową żołądka, zmieniając jej naturalny koloryt.

  • Jeśli zabieg przewidziany jest na godziny popołudniowe, dozwolone jest spożycie śniadania w postaci klarownych płynów. Może ono składać się ze szklanki soku jabłkowego, klarownego rosołu, galaretki, herbaty lub wody. Nie spożywaj niczego na cztery godziny przed badaniem. Załóż na siebie wygodne ubranie, które nie będzie cię uciskać. Nie zakładaj biżuterii.

strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

zenek50zenek - 2013-02-22
Nie zycze nikomu to okropne badanie
Domowe sposoby na zaparcia
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub