Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Tapetowanie > Jak położyć tapetę?

Jak położyć tapetę?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
Tapetowanie pokoju może być prostsze, niż się spodziewasz. Wystarczy tylko przed przystąpieniem do pracy odpowiednio się przygotować. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w prosty i w miarę szybki sposób uporać się z położeniem tapety. Jeżeli zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, może to być w miarę łatwe zadanie.
Ołówek, Metr, Wiaderko i szeroki pędzel, Poziomica, Drabina, Tapeta, Nożyczki, Nożyk do papieru, Stół, Linijka, Klej do tapet, Gąbka
1

Przygotowanie.

Przygotuj wszystkie narzędzia, które będą potrzebne do pracy. Następnie zmierz wysokość pomieszczenia i dolicz do niej około 10 cm od góry i od dołu. Wszystkie pomiary zapisz sobie gdzieś na kartce, dzięki temu, w razie czego zawsze będziesz mógł na nie zerknąć. Jeśli zdecydowałeś się na położenie bardzo wzorzystej tapety, możesz uciąć jej nieco więcej. Dzięki temu będziesz mógł lepiej zgrać ze sobą każdy z fragmentów tapety. Utnij pierwszy odpowiedniej wielkości pasek tapety i połóż go na stole wzorem do dołu.

2

Od czego zacząć?

Miejsce, od którego rozpoczynamy tapetowanie pokoju, nie jest ściśle określone. Jeśli w naszym pokoju znajduje się jakiś dominujący i wyróżniający się obiekt (np. kominek), zaczynamy od niego. Jeśli jednak nasz pokój jest prosty, najlepiej zacząć od któregoś z kątów. Jeśli zaczynasz układanie tapety od kominka, zmierz go i zaznacz środek. Następnie przy pomocy kredy narysuj na ścianie pionową linię biegnącą od środka kominka, aż do sufitu. Na tej linii powinna znajdować się krawędź pierwszego pasa tapety. Przyklej go wzdłuż linii i przemieszczaj się na zewnątrz. Jeśli zaczynasz w kącie, odmierz na ścianie odległość równą szerokości pasa tapety (odejmij około 2 cm na pokrycie rogu) i narysuj w tym miejscu na ścianie pionową linię. Krawędź pierwszego pasa tapety powinna pokrywać się z tą linią.

Jak zrobić drapak dla kota?
Jak usunąć tapetę?
Jak kłaść panele podłogowe?
Jaką lutownicę kupić?
strona 1 z 3następna >
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

martyna - 2013-09-16
Autorzy nie wspominają słowem o obowiązku przeczytania etykiety z rolki przed przystąpieniem do tapetowania, może się okazać , że tapeta jest na flizelinie i wówczas odpada smarowanie jej klejem, klej nakładamy na wcześniej zagruntowaną ścianę, po czym przyklejamy do niej suche bryty tapety.
EEE:D - 2011-01-06
dobre przydaje się
Jak zdzierać tapetę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub