Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić dżem z gruszek?
Jak zrobić dżem z gruszek?

Jak zrobić dżem z gruszek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (224 ocen)
Oceń 
Gruszki, gruszeczki.... Ich orzeźwiający i słodki smak sprawia, że te owoce niemal rozpływają się w ustach. Są bardzo soczyste oraz zdrowe. Owoce gruszki są bogate w witaminy, minerały i błonnik. Poza tym, zawierają antyoksydanty, które chronią nas przed wolnymi rodnikami. Niestety przez cały rok ciężko nam mieć dostęp do świeżych gruszek. Dlatego warto pomyśleć o zamknięciu ich w słoikach w formie dżemu. Jak to zrobić?
4 szklanki posiekanych gruszek, 1 szklanka cukru, 2 łyżki soku z cytryny, 1 opakowanie żelatyny.
1
dżem z gruszek - krok 1.
Na zdjęciu pokazano narzędzia kuchenne potrzebne do zrobienia naszego dżemu z gruszek. Są to deska do krojenia, duży i mały nóż, obieraczka do owoców i narzędzie do cięcia gruszek.
2
dżem z gruszek - krok 2.
Umyj gruszki w zimnej wodzie i obierz je ze skórki.
3
dżem z gruszek - krok 3.
Następnie za pomocą przyrządu do cięcia owoców na kawałki, potnij gruszki. Zacznij od cieńszego końca przy ogonku. Jak na zdjęciu obok.
4
dżem z gruszek - krok 4.
Dzięki temu będziesz mieć osiem kawałków gruszki i ogryzek osobno. Sprytne, prawda?
5
dżem z gruszek - krok 5.
Następnie pokrój gruszki nożykiem na mniejsze kawałki.
6
dżem z gruszek - krok 6.
Odmierz potrzebną ilość cukru i wsyp do miski. Nie będziesz musiała potem odmierzać potrzebnej ilości, będziesz ją miała pod ręką.
7
dżem z gruszek - krok 7.
Gruszki wsyp do dużego garnka i za pomocą durszlaka do ziemniaków trochę je rozgnieć.
8
dżem z gruszek - krok 8.
Dodaj do gruszek żelatynę i sok z cytryny. Wstaw garnek na ogień i doprowadź do wrzenia ciągle mieszając.
Jak zrobić kiszoną kapustę?
Jak zrobić grzyby w sosie własnym na zimę?
Jak zrobić dżem dyniowy z wanilią?
Jak zrobić dżem jabłkowy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić jajka kiszone?
 2.6/5 (224 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kuchcik - 2012-09-13
Więcej cukru niż gruszek? W powyższych proporcjach to wyjdzie cukrowa zawiesina o smaku gruszkowym. Chyba chodziło o 5 łyżek, a nie szklanek cukru. Mała szklanka na 1 kg powinna wystarczyć.
poulette - 2012-08-21
fajny artykuł dzięki za porady :)
Powoli nadchodzi jesień a z nią pora na przetwory. Ten dżem z gruszek będzie wspaniale smakować z świeżą bułką jak...
Jak zrobić dżem gruszkowy z cynamonem?
Powoli nadchodzi jesień a z nią pora na przetwory. Ten...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub