Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak zrobić grzańca?
Jak zrobić grzańca?

Jak zrobić grzańca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (216 ocen)
Oceń 
Właśnie wróciłeś z zewnątrz i jesteś przemoknięty lub przemarznięty? Zapomnij o gorącej czekoladzie czy herbacie. Jest coś, co Cię rozgrzeje bardziej niż to. Co to takiego? Oczywiście grzane piwo! Tak, dobrze widzisz. Ludzie rozkoszują się jego smakiem i rozgrzewającymi właściwościami już od wielu lat, spróbuj i Ty. Jest naprawdę świetne na chłodne dni i wieczory. Pomaga także wyleczyć katar i przeziębienie.
butelka lub puszka dobrej jakości piwa, 1 jajko, 2 łyżeczki cukru, szczypta imbiru, szczypta gałki muszkatołowej, 1-2 szczypty cynamonu, szczypta goździków, 1 łyżka miodu.
1
Wlej piwo do małego garnka i dodaj przyprawy. Nie dodawaj jajka i miodu. Zamieszaj.
2
Podgrzej piwo z przyprawami na małym ogniu. Jeśli piwo zaczyna kipieć, zdejmij je z ognia. Zacznie się pienić, ale piana opadnie po kilku minutach.
3
Oddziel białko od żółtka. Będziesz potrzebować tylko żółtka.
4
Dodaj do żółtka dwie łyżeczki cukru.
5
Ubij żółtko z cukrem za pomocą ubijaczki lub widelca. Ubijaj do momentu, aż będzie miało prawie biały kolor. Może to chwilkę potrwać.
6
Aby żółtko się nie ścięło, gdy dodasz je do ciepłego piwa, dodaj najpierw bardzo powoli kilka łyżek ciepłego piwa do żółtek i ostrożnie wymieszaj.
7
Powoli dodaj żółtka do piwa. Kontynuuj podgrzewanie przez kolejne pięć minut. Delikatnie mieszaj.
8
Teraz czas na miód. Dodaj go tyle ile uważasz. Ma Ci smakować.
9
Jeśli chcesz przecedź grzańca przez sitko wlewając go do kufla. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie dostanie się do kufla żadne ścięte żółtko.
10
Podawaj oczywiście ciepłe. Smacznego!
Wskazówki
  • Ilości przypraw podane w składnikach mają służyć jako wzór. Oczywiście dodaj tyle ile chcesz, do smaku. Każdy lubi grzańca po swojemu.
  • Eksperymentuj z różnymi rodzajami piwa, zdziwisz się, jak może się zmienić smak!
Przeczytaj teraz: Jak zrobić grog?
 1.1/5 (216 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

monikaa - 2014-01-09
polecam grzańca na bazie cydru lubelskiego - pyszny wychodzi!
Zastanawiasz się jak przyrządzić grzane wino? Przeczytaj artykuł i poznaj sztukę przygotowania tego rozgrzewającego...
Jak przyrządzić grzane wino?
Zastanawiasz się jak przyrządzić grzane wino? Przeczytaj artykuł i poznaj sztukę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub