Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak zrobić grzańca?
Jak zrobić grzańca?

Jak zrobić grzańca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (216 ocen)
Oceń 
Właśnie wróciłeś z zewnątrz i jesteś przemoknięty lub przemarznięty? Zapomnij o gorącej czekoladzie czy herbacie. Jest coś, co Cię rozgrzeje bardziej niż to. Co to takiego? Oczywiście grzane piwo! Tak, dobrze widzisz. Ludzie rozkoszują się jego smakiem i rozgrzewającymi właściwościami już od wielu lat, spróbuj i Ty. Jest naprawdę świetne na chłodne dni i wieczory. Pomaga także wyleczyć katar i przeziębienie.
butelka lub puszka dobrej jakości piwa, 1 jajko, 2 łyżeczki cukru, szczypta imbiru, szczypta gałki muszkatołowej, 1-2 szczypty cynamonu, szczypta goździków, 1 łyżka miodu.
1
Wlej piwo do małego garnka i dodaj przyprawy. Nie dodawaj jajka i miodu. Zamieszaj.
2
Podgrzej piwo z przyprawami na małym ogniu. Jeśli piwo zaczyna kipieć, zdejmij je z ognia. Zacznie się pienić, ale piana opadnie po kilku minutach.
3
Oddziel białko od żółtka. Będziesz potrzebować tylko żółtka.
4
Dodaj do żółtka dwie łyżeczki cukru.
5
Ubij żółtko z cukrem za pomocą ubijaczki lub widelca. Ubijaj do momentu, aż będzie miało prawie biały kolor. Może to chwilkę potrwać.
6
Aby żółtko się nie ścięło, gdy dodasz je do ciepłego piwa, dodaj najpierw bardzo powoli kilka łyżek ciepłego piwa do żółtek i ostrożnie wymieszaj.
7
Powoli dodaj żółtka do piwa. Kontynuuj podgrzewanie przez kolejne pięć minut. Delikatnie mieszaj.
8
Teraz czas na miód. Dodaj go tyle ile uważasz. Ma Ci smakować.
9
Jeśli chcesz przecedź grzańca przez sitko wlewając go do kufla. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie dostanie się do kufla żadne ścięte żółtko.
10
Podawaj oczywiście ciepłe. Smacznego!
Jak zrobić urządzenie do destylacji alkoholu?
Jak parzyć kawę po turecku?
Jak zrobić malibu z mlekiem?
Jak zrobić gorącą czekoladę?
Wskazówki
  • Ilości przypraw podane w składnikach mają służyć jako wzór. Oczywiście dodaj tyle ile chcesz, do smaku. Każdy lubi grzańca po swojemu.
  • Eksperymentuj z różnymi rodzajami piwa, zdziwisz się, jak może się zmienić smak!
Przeczytaj teraz: Jak zrobić grzane piwo?
 1.1/5 (216 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

monikaa - 2014-01-09
polecam grzańca na bazie cydru lubelskiego - pyszny wychodzi!
Właśnie wróciłeś do domu, na zewnątrz panuje straszne zimno i masz ochotę na coś ciepłego lub nawet gorącego. Zapomnij...
Jak zrobić grzańca z piwa?
Właśnie wróciłeś do domu, na zewnątrz panuje straszne zimno i masz ochotę na coś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub