Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak bezpiecznie zwalczyć karaluchy w mieszkaniu?

Jak bezpiecznie zwalczyć karaluchy w mieszkaniu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (366 ocen)
Oceń 
Jak pozbyć się karaluchów? W prosty sposób. Środki do zwalczania karaluchów to ogromny biznes, ale nie zawsze warto w nie inwestować. Wiele środków owadobójczych stosowanych do zwalczania karaluchów może być szkodliwych dla naszych dzieci i zwierząt. Oto kilka naturalnych sposobów na zwalczanie karaluchów.
kwas borowy, cukier
1
Regularnie czyść swój dom. Jedynym powodem, dla którego karaluchy są obecne w domu jest fakt, że mają one ciągły dostęp do pożywienia. Resztki jedzenia, które znajdują się pod kanapą czy na podłodze, przyczyniają się do inwazji karaluchów. Jeśli wyeliminujesz okruchy jedzenia i plamy po rozlanych napojach, wyeliminujesz źródło żywności karaluchów. Wyczyść swoje szafki, szczelnie zamknij wszystkie opakowania z żywnością i upewnij się, że wszystkie powierzchnie są czyste. Jeśli nie zetrzesz plamy po napojach, na jej powierzchni utworzy się warstwa cukru. Karaluchy w znacznym stopniu przyciągane są przez cukier.
2
Wymieszaj ze sobą kwas borowy i cukier w równych proporcjach. Kwas borowy można kupić w większości aptek i sklepów z artykułami chemicznymi. Kwas borowy zabija karaluchy i jest całkowicie bezpieczny dla ludzi oraz zwierząt. Zazwyczaj dostępny jest w postaci proszku i można go kupić za rozsądną cenę. Istnieje wiele domowych środków do zwalczania karaluchów, a ten naprawdę jest skuteczny.
3
Umieść mieszaninę cukru i kwasu borowego w miejscach, gdzie nie będzie zauważalny. Karaluchy lubią przebywać pod lodówką, przyrządach domowych i w ciemnych szafkach. Kiedy karaluchy będą jadły cukier, kwas borowy przyklei się im do nóg. Karaluchy zaniosą go do gniazda, co miejmy nadzieję, zabije także pozostałe osobniki.. Kwas borowy to jeden z najlepszych naturalnych sposobów na zabicie karaluchów. Wiele firm używa go jako składnik swoich produktów owadobójczych .
Jak zrobić odświeżacz powietrza domowym sposobem?
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Jak pozbyć się rybików?
Jak zwalczyć przędziorka?
Wskazówki
  • Jeśli powyższy sposób nie pomoże, rozważ zakup chemicznych środków owadobójczych zwalczających karaluchy. Kupisz je chociażby w Internecie - zobacz tutaj.
 3.2/5 (366 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Ona_7424235 - 2014-04-04
Masakra, jakieś 2/3 wpisów pod artykułami nt. tępienia karaluchów to marketing...Wiadomo, że każdy chce zarobić, ale bez przesady.

Ja też mieszkam w bloku (już niedługo, na szczęście), jest zsyp, były i karaluchy oczywiście. Wystarczył kwas borowy z cukrem (parę groszy) i zaklejenie (np. rajstopą) kratek wentylacyjnych, bo najczęściej tędy włażą te okropne robaki. Wiem, wiem, powinna być wentylacja, ale coś za coś. Ja po prysznicu po prostu zostawiam otwarte drzwi z łazienki na godzinę lub dwie i tyle. Poza tym, warto też sprzątać i często wietrzyć mieszkanie:)
Kaśka - 2013-09-09
Ciężko jest wytępić karaluchy. np. moje mieszkanie. mieszkam w bloku. całą żywność mam szczelnie zapakowaną w słoikach, pojemnikach plastikowych - mogę je do wody wrzucić i zawartość będzie sucha (sprawdzałam). Chcąc się pozbyć robactwa zmieniłam zupełnie swoje dotychczasowe nawyki: nie jem chleba ani pieczywa (żeby ich po nocach nie karmić, nawet jednym okruszkiem). Nie mam kosza na śmieci (śmieci produkuje tylko podczas gotowania - od razu do woreczka i do śmietnika na dworze). Warzywa, owoce trzymam w lodówce aby się do nich nie dobrały. Cukiernicy nie używam.. Wyrzuciłam całą kolekcję ziół w doniczce bo to jadły. Kuchnię całą myję dokładnie po każdym przygotowanym posiłku, a jeśli z jakiegoś powodu nie mogę po każdym to minimum raz dziennie - na wieczór. Wszelkie szczeliny mam uszczelnione. Co noc wlewam domestos do odpływu i zlewu w kuchni.

A I TAK BIEGAJĄ PO ŚCIANACH. Dlaczego? Bo z kratki wentylacyjnej przychodzą.
I po co przychodzą skoro nie mają co jeść?
Bo w jednym miejscu się żywią - np. u sąsiadki z dołu. A w innym miejscu śpią - np. u mnie. A w innym miejscu składają jaja - np. w piwnicy...

I jak sobie mam poradzić skoro mój dom nie jest ich jadalnią a jedynie sypialnią, gdy porodówkę mają w piwnicy?
czarny 50 - 2013-07-11
Mieszkam w bloku na terenie Ełku. Znalazłem ulotkę o możliwości dezynsekcji kremowej za 40 zł przez zakład dezynsekcji i deratyzacji mieszkań i pomieszczeń biurowych. Podany był regon i nr tel. komórkowego. Gwarancja na 12 m-cy. Firma jest z Białegostoku. jesteśmy z żoną zadowoleni z wykonanje usługi
anonim - 2012-08-16
Zazwyczaj dostępny jest w postaci proszku i można go kupić za rozsądną cenę kwas borowy.
Blondyna - 2012-07-09
A ten kwas borowy to w posraci płynu czy proszku ?
szprotka - 2012-04-19
Cześć z tymi karaluchami to była masakra. Cały rok środek za środkami kupowałam i nic nie pomagało. Jest jeden lepszy od tych wszystkich , kupiłam na Allegro nie pamiętam nicku ale logo w aukcji to insekti duo , logo z robalem i żólte chyba napisy.
To mi poradziła znajoma , kazała uważać na osobę podrabiającą się pod tą osobe.

Srodek ten to kulki za 10,99 a ten co niby się podrabia ma za 15,99 więc wątpie czy pomylicie. Na obrazku jest karaluch przekreślony

Jestem zadowolona aczkolwiek troszkę zgniecione te kulki przyszły , mimo to nie miało to wpływu na działanie.

Więc jeśli ktoś chce zredukować ilość tych cholerstw to polecam
Paradysz - 2010-08-06
Jak ktoś mieszka w bloku to nie da się wytępić karaluchów. Tępiłam już je kilka razy i ciągle pojawiają się nowe.
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności. Zauważysz na swoim ciele białe pręgi,...
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub