Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić masę marcepanową?
Jak zrobić masę marcepanową?

Jak zrobić masę marcepanową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (246 ocen)
Oceń 
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i robienia jadalnych ozdób, dobrze trafiłaś. Do wykonania tej masy będziesz potrzebować migdałów blanszowanych, tj. takich bez brązowej „skórki”. Takie migdały z łatwością dostaniesz w każdym sklepie spożywczym. Będzie ci również potrzebny robot kuchenny. Z tego przepisu uzyskasz około 70 dag masy.
2 szklanki surowych, blanszowanych migdałów, 1 szklanka cukru, 2 łyżki wody, 2 łyżki soku z cytryny
1
Umieść blanszowane migdały w misce robota kuchennego i miksuj na bardzo drobny proszek. Chwilami przerywaj miksowanie i strzepuj fragmenty rozdrobnionych migdałów ze ścianek miski. Uważaj, żeby nie przedobrzyć. Migdały z proszku łatwo zamienić w papkę.
2
W średniej wielkości rondelku, na średnim ogniu zmieszaj ze sobą cukier, wodę i sok z cytryny. Mieszaj dopóki cukier się nie rozpuści i regularnie usuwaj jego drobinki, które osadzą się na ścianach rondelka.
3
Gdy przygotowany w kroku poprzednim syrop cukrowy zacznie wrzeć, zacznij mierzyć czas. Wrzenie nie powinno trwać dłużej niż 3,5 minuty.
4
Po tym czasie zdejmij syrop cukrowy z ognia i powoli przelewaj do miski z migdałem cały czas miksując masę. Kontynuuj miksowanie, dopóki nie wlejesz całego syropu i póki nie utworzy on z migdałami jednolitej konsystencji.
5
Wyjmij masę z miski i owiń szczelnie folią spożywczą. Następnie włóż ją do lodówki i przechowuj tam przez 3-4 dni przed użyciem.
6
Jeśli potrzebujesz masy w różnych kolorach, np. do wykonania kolorowych kwiatków, czy listków, podczas miksowania wlej do niej barwnik spożywczy.
Jak zrobić ciastkowego ludzika?
Jak zrobić bezy?
Jak zrobić krówki?
Jak ozdabiać torty?
 1.2/5 (246 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

meszekowy - 2013-08-10
Polecam ulepić kulki z marcepana i otoczyć w białej i mlecznej czekoladzie. W efekcie powstają nam śliczne i pyszne biało-czarne kulki. Polecam i smacznego
batarej22 - 2013-07-23
świetna porada
kasiulka717 - 2013-01-08
ciekawy przepis, na pewno go wypróbuje.
FilipKamyszek - 2012-12-24
fajna
piwka - 2011-06-01
dobra
Renata - 2010-08-06
Dobrze jest dodać do tego jeszcze ekstrakt z migdałów. Będzie ładniej pachnieć.
Przepis na pyszne, mleczne toffi. Można używać go jako dodatku do ciastek i deserów lub schłodzić, pokruszyć i...
Jak zrobić toffi?
Przepis na pyszne, mleczne toffi. Można używać go jako dodatku do ciastek i deserów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub