Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić masę marcepanową?
Jak zrobić masę marcepanową?

Jak zrobić masę marcepanową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (246 ocen)
Oceń 
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i robienia jadalnych ozdób, dobrze trafiłaś. Do wykonania tej masy będziesz potrzebować migdałów blanszowanych, tj. takich bez brązowej „skórki”. Takie migdały z łatwością dostaniesz w każdym sklepie spożywczym. Będzie ci również potrzebny robot kuchenny. Z tego przepisu uzyskasz około 70 dag masy.
2 szklanki surowych, blanszowanych migdałów, 1 szklanka cukru, 2 łyżki wody, 2 łyżki soku z cytryny
1
Umieść blanszowane migdały w misce robota kuchennego i miksuj na bardzo drobny proszek. Chwilami przerywaj miksowanie i strzepuj fragmenty rozdrobnionych migdałów ze ścianek miski. Uważaj, żeby nie przedobrzyć. Migdały z proszku łatwo zamienić w papkę.
2
W średniej wielkości rondelku, na średnim ogniu zmieszaj ze sobą cukier, wodę i sok z cytryny. Mieszaj dopóki cukier się nie rozpuści i regularnie usuwaj jego drobinki, które osadzą się na ścianach rondelka.
3
Gdy przygotowany w kroku poprzednim syrop cukrowy zacznie wrzeć, zacznij mierzyć czas. Wrzenie nie powinno trwać dłużej niż 3,5 minuty.
4
Po tym czasie zdejmij syrop cukrowy z ognia i powoli przelewaj do miski z migdałem cały czas miksując masę. Kontynuuj miksowanie, dopóki nie wlejesz całego syropu i póki nie utworzy on z migdałami jednolitej konsystencji.
5
Wyjmij masę z miski i owiń szczelnie folią spożywczą. Następnie włóż ją do lodówki i przechowuj tam przez 3-4 dni przed użyciem.
6
Jeśli potrzebujesz masy w różnych kolorach, np. do wykonania kolorowych kwiatków, czy listków, podczas miksowania wlej do niej barwnik spożywczy.
Jak ozdabiać torty?
Jak ozdobić tort?
Jak zrobić burrito?
Jak zrobić twaróg domowy?
Przeczytaj teraz: Jak ozdabiać torty?
 1.2/5 (246 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

meszekowy - 2013-08-10
Polecam ulepić kulki z marcepana i otoczyć w białej i mlecznej czekoladzie. W efekcie powstają nam śliczne i pyszne biało-czarne kulki. Polecam i smacznego
batarej22 - 2013-07-23
świetna porada
kasiulka717 - 2013-01-08
ciekawy przepis, na pewno go wypróbuje.
FilipKamyszek - 2012-12-24
fajna
piwka - 2011-06-01
dobra
Renata - 2010-08-06
Dobrze jest dodać do tego jeszcze ekstrakt z migdałów. Będzie ładniej pachnieć.
Twarożki mają wyjątkową wartość odżywczą. Pod względem zawartości białka mogą równać się z mięsem, dostarczając ponadto...
Jak zrobić twaróg domowy?
Twarożki mają wyjątkową wartość odżywczą. Pod względem zawartości białka mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub