Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić różyczki na tort z masy marcepanowej?
Jak zrobić różyczki na tort z masy marcepanowej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (285 ocen)
Oceń 

Jeśli do tej pory zachwycałaś się ślicznymi dekoracjami na tortach w twojej ulubionej cukierni, wyobraź sobie jak dumna byłabyś z siebie, gdybyś była w stanie wykonać je samodzielnie. Różyczki na tort mogą być wykonane między innymi z masy marcepanowej. Przygotowanie takiej masy jest bardzo proste, a szczegółowy przepis znajdziesz tutaj. Możesz zafarbować ją barwnikiem spożywczym na dowolny kolor i przystąpić do tworzenia fantazyjnych dekoracji. Poniżej dowiesz się jak zrobić marcepanowe różyczki na tort.

1
Stolnicę posyp odrobiną mąki (najlepiej ziemniaczanej). Zapobiegnie to przyklejeniu się do niej masy.
2
Masę w kolorze różowym zwiń w kulkę o średnicy ok. 7cm. Następnie rozwałkuj ją do grubości ok. 3 mm.
3
różyczki na tort - krok 3.
Przy pomocy małego nożyka (ewentualnie kielonka lub szklanki) wytnij cztery małe kółka (o średnicy ok. 3cm) i 5 dużych kółek (średnica ok. 6cm).
4
Uformuj z kolejnego kawałka różowego marcepanu kulkę o średnicy 3cm. Jedną stronę kulki nieco naciągnij, by całość utworzyła coś na kształt pąka.
5
Palcami ugnieć kółka, które utworzyłaś w kroku 3, tak by spłaszczyć ich brzegi do grubości około 1-2mm.
6
Weź mniejsze kółko i umieść w jego środku „pączek” z kroku 4. Dobrze ugnieć podstawę kółka i wymodeluj jego brzegi. Brzegi powinny być cieńsze, niż środek kółka. Należy je uformować tak, by wystawały ponad pączek na wysokość ok. 1cm. Powyginaj brzegi kółka, tworząc pierwsze płatki twojej różyczki.
7
różyczki na tort - krok 7.
Kolejne małe kółko dołącz do różyczki w analogiczny sposób. Dobrze przymocuj je do nasady kwiatka i odpowiednio wymodeluj płatki.
8
Analogicznie postępuj z trzecim małym kółkiem. Odegnij i wymodeluj płatki, żeby wyglądały bardziej realistycznie.
9
W ten sam sposób zamocuj 5 dużych kółek.
Jak zrobić tort świnki w błocie?
Jak zrobić tort szachownica?
Jak zrobić tort egipski?
Jak zrobić mini tort z pączków?
 4/5 (285 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kasia - 2013-02-03
Od kroku 6 nie bardzo rozumiem, jak kółko ma podstawę?
Czy chodzi o nakładanie kółek od podstawy pączka w górę? Ale to nie da efektu płatków i chyba każdy koejny krążek musiałby być większy
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i...
Jak zrobić masę marcepanową?
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub