Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić kiszoną kapustę?
Jak zrobić kiszoną kapustę?

Jak zrobić kiszoną kapustę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (13 ocen)
Oceń 
Kiszona kapusta jest przepyszna sama w sobie, ale głębię jej smaku wydobywamy dopiero, gdy stosujemy ją jako dodatek do innych dań. Wspaniale smakuje z ziemniaczkami i schabowym, podobnie z wątróbką czy kaszanką, doskonale nadaje się także do surówek. Ale oczywiście jeżeli wolisz, możesz ją zajadać samą lub tylko pić sok z kiszenia, który jest niezwykle bogaty w witaminę C. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przygotować kiszoną kapustę.
Ceramiczny garnek lub wiaderko spożywcze z tworzywa sztucznego o pojemności 4-5 litrów, Dzbanek przegotowanej wody, Kawałek tkaniny, może być ścierka lub ręcznik, Około 2,5 kg kapusty, 3 łyżki stołowe soli (najlepiej morskiej)
1
Posiekaj kapustę. Grubość zależy od ciebie. Doskonała jest również mieszanka zielonej i czerwonej kapusty.
2
Posiekana kapustę umieść w dużej misce. Posyp ją z wierzchu solą. Sól poprzez osmozę wyciągnie wodę z kapusty. Dzięki temu kapusta umieszczona w solance fermentuje, a nie gnije. Dodatkowo sól pozwala zachować dość twardą konsystencje kapusty dzięki temu, że hamuje enzymy, które ją rozmiękczają. Z mojego doświadczenia wynika, że powinno się dodać 3 łyżki soli na każde 2,5 kg kapusty. Ostateczna decyzja zależy jednak od ciebie.
3
Dodaj inne warzywa. Marchewka doskonale uzupełni smak kiszonej kapusty. Oprócz marchewki możesz także dodać cebulę, czosnek, brukselkę, rzepę, buraki lub korzeń łopianu. Doskonale z kapustą komponują się także jabłka, całe lub w plasterkach oraz zioła i przyprawy takie jak kminek, koper, nasiona selera. Możesz więc śmiało eksperymentować z różnymi smakami.
4
Wymieszaj wszystkie składniki razem i włóż do garnka lub wiadra. Nie wrzucaj od razu całej kapusty, bo będzie ci ciężko ją ubić. Umieść w garnku część, ubij i dołóż następna porcję.
Jak zrobić dżem malinowy?
Jak ratować psujące się przetwory?
Jak zrobić powidło śliwkowe?
Jak zrobić gruszki w occie?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

topielica - 2013-08-27
Badzo ważny jest kminek przy kiszeniu kapusty i liście laurowe.
Elle70 - 2011-01-03
Przepyszne. Wlasnie jemy:-))
Zerwałeś mnóstwo papierówek, bo jabłoń bardzo obrodziła i teraz masz problem? Na pewno nie uda się przechować tych...
Jak przechować papierówki na zimę?
Zerwałeś mnóstwo papierówek, bo jabłoń bardzo obrodziła...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub