Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Mrówki > Domowe sposoby na mrówki
Domowe sposoby na mrówki

Domowe sposoby na mrówki

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (24 ocen)
Oceń 
Mrówki czerwone, mrówki czarne – od lat owady te są zmorą wielu z nas. Można je znaleźć niemal wszędzie. Znajomość sposobu ich pozbycia się może być kluczem do udanych wakacji. Określ z jakim rodzajem mrówek masz do czynienia, a następnie podejmij wszelkie działania niezbędne do ich wytępienia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak skutecznie i w naturalny sposób pobyć się mrówek z twojego domu i ogrodu.
1
Określ dlaczego mrówki przychodzą do twojego domu. Wyeliminuj wszelkie źródła pożywienia i wody dla mrówek, które są niezbędne, aby mogły one przeżyć.
2
Niezwłocznie po posiłku umyj naczynia i wynieś z domu wszystkie śmieci. Aby pozbyć się mrówek, musisz wyeliminować wszystko, co mogłoby stanowić dla nich pożywienie czy schronienie.
3
Wynieś na zewnątrz pojemnik na śmieci i pojemniki do segregacji odpadów. Trzymaj je tak daleko od domu, jak jest to tylko możliwe.
4
Szczelnie zawiń i schowaj do pojemnika żywność, którą chcesz pozostawić na kuchennym blacie.
5
Łatwo psującą się żywność przechowuj w lodówce. Szczególną uwagę zwróć na to latem, gdy owoce i warzywa szybko ulegają procesowi psucia się.
6
Usuń pojemniki ze stojąca wodą. Mrówki również potrzebują pić.
7
Uszczelnij wszystkie pęknięcia. Najmniej toksycznym sposobem jest użycie naturalnej masy uszczelniającej.
8
Zwróć uwagę, którędy przemieszczają się mrówki. Na ich ścieżkach rozsyp sproszkowaną paprykę chili, słodką paprykę, suszoną miętę pieprzową lub boraks. Dzięki temu zapobiegniesz ich wkraczaniu do mieszkania.
Jak pozbyć się much?
Jak pozbyć się rybików?
Jak bezpiecznie zwalczyć karaluchy w mieszkaniu?
Jak pozbyć się karaluchów?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

grazyna2 - 2013-04-13
Stosowałam już chyba wszystko i nic nie pomogło.Chyba tych gniazd mam zbyt wiele. Wiem jednak, iż należy wywabić królową - wtedy mrówki zrobią gniazdo gdzie indziej.. To jednak trudne, stosowałam różne wywabiacze i nic. Sposób też miałam taki, by położyć jabłko i niech się zbierają przy nim, a potem wyśledzić skąd idą mrówki, ale nie udało się. Powodzenia życzę!
Michal - 2012-07-05
@Wojciech Dokładnie. Miałem w domu czerwone mrówki (zrobiły gniazdo w schodach). posypałem proszkiem do pieczenia szczelinę pod drzwiami i po 5 minutach nie było ani jednej mrówki. Polecam ten sposób.
lew - 2010-08-28
najlepszy sposób to wlać do słoika wode włożyć do niego 10 liści orzecha zostawić w suchym miejscu najlepiej w piwnicy na trzy dni, po odkręceniu jak najszydciej wylać cały słój na mrowisko !!! UWAGA MOCNO ŚMIERDZI !!!
Wojciech - 2010-08-10
Wystarczy ścieżki i dziury z których wychodzą zasypać proszkiem do pieczenia lub fusami po kawie. Dobrym sposobem (ale śmierdzącym) jest umieszczanie petów po papierosach namoczonych w nafcie. Do domowych sposobów należą też gałązki ostróżki lub piżmaczka położone w poprzez dróżki.
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone...
Domowe sposoby na mszyce
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub