Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Tarczycy > Jak leczyć nadczynność tarczycy?
Jak leczyć nadczynność tarczycy?

Jak leczyć nadczynność tarczycy?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Nadczynność tarczycy jest spowodowana nadmierną produkcją hormonów przez tarczycę, jak również wskutek przyjmowania zbyt dużej dawki hormonów produkowanych przez tarczycę. A hormony te to tyroksyna i trójjodotyronina. Są one bardzo ważne dla naszego organizmu. Regulują nasz metabolizm i maja wpływ na inne organy i części naszego organizmu, jak na przykład serce i mięśnie. Zakłócenia w produkcji tych hormonów prowadzą do zaburzeń metabolicznych, co w rezultacie chory będzie odczuwał przez nadmierną potliwość i nadwrażliwość na ciepło, bardzo szybki spadek wagi, kołatanie serca, drażliwość, duszność, biegunki czy drżenie rąk. Tyreotoksykoza, czyli stan kiedy hormony produkowane są ponad normę może być spowodowana nie tylko nadmierną ich produkcję przez organizm, ale też dostarczanie ich organizmowi w innej formie, na przykład tabletek. Poniższy artykuł traktuje o możliwościach leczenia nadczynności tarczycy.
1
Trzeba koniecznie udać się do lekarza. Jako, że nadczynności tarczycy właśnie z powodu zakłócenia produkcji hormonów mogą towarzyszyć inne choroby i komplikacje. A należą do nich choroby serca, cukrzyca, nerwowość, niestabilność emocjonalna, nadmierny apetyt, a jednocześnie duży spadek wagi, wiotkość mięśni – zwłaszcza nóg. Jeśli zauważyłeś u siebie takie objawy natychmiast udaj się do lekarza.
2
Nadczynność tarczycy niestety pięć do dziesięciu razy częściej atakuje kobiety, niż mężczyzn. Piętnaście procent chorych to osoby, które ukończyły sześćdziesiąty rok życia. Kobiety cierpiące na nadczynność tarczycy mają 80% wyższe ryzyko zachorowania na raka jajników, niż kobiety zdrowe.
3
Sposób w jaki się odżywiamy ma duży wpływ na nasze zdrowie i choroby, które nas atakują. Więc nie powinniśmy sobie zbytnio folgować i jeść co popadnie, kompletnie ignorując nasze zdrowie. Spożywanie rafinowanej, jodowanej soli w dużych ilościach może przyczynić się do nadczynności tarczycy oraz choroby Gravesa-Basedowa, która to objawia się nadczynnością tarczycy właśnie. Związek pomiędzy jodyną a funkcjonowaniem tarczycy jest bardzo złożony. Przyjmowanie jodyny w zbyt dużych ilościach ma destrukcyjny wpływ na funkcjonowanie tarczycy i prowadzić do jej nadczynności lub niedoczynności. W niektórych przypadkach również do zwiększonego ryzyka zachorowania na na raka tarczycy.
4
Produkty bogate w jod powinny być wyeliminowane z diety, przy nadczynności tarczycy. Wybieraj produkty bogate w białko, ryboflawinę, lecytynę oraz tiaminę.
5
Mocna herbata, kawa oraz tytoń powinny zniknąć z diety.
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Jak leczyć ganglion?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Jak uśmierzyć ból zęba?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Renata - 2010-08-10
Lekarz zalecił mojej mamie specjalną dietę na nadczynność tarczycy a mianowicie:
- spożywanie dużej ilości białek (powinny się znaleźć w każdym posiłku)
- maksymalne ograniczanie tłuszczu (tłuszcze pochodzenia zwierzęcego powinny być praktycznie całkowicie wyeliminowane)
- jeść dużo produktów zawierających witaminę A, C, B1 oraz wapń (A ma wpływ na zmniejszenie nadczynności tarczycy)
naturalnie - 2010-08-10
Jeśli chodzi o sposoby leczenia nadczynności tarczycy to do wyboru są 3 metody (wybór zależy od decyzji lekarza)
1. leczenie farmakologiczne preparatami przeciwtarczycowymi (leki przeciwtarczycowe zaburzają wykorzystanie jodu do produkcji hormonów oraz procesy nasilenia działania hormonów w tkankach)
2. radioterapia, poprzez podanie promieniotwórczego jodu niszczącego komórki najaktywniej produkujące hormony, ponieważ to one magazynują najwięcej jodu
3. leczenie operacyjne, szczególnie przy dużym powiększeniu tarczycy, objawach ucisku na tchawicę lub u młodych chorych
Tarczyca to mały gruczoł o olbrzymim znaczeniu dla naszego funkcjonowania. Gdy niedomaga, stajesz się kłótliwa, tyjesz...
Jakie warzywa i zioła przy problemach z tarczycą?
Tarczyca to mały gruczoł o olbrzymim znaczeniu dla naszego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub